شناسهٔ خبر: 40976624 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کرونا+ جدول

بر اساس تازه ترین آمار، تا کنون بیش از نه میلیون و 995 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 498 هزار نفر در اثر این بیماری فوت کرده اند.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 9 میلیون و 995 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 498 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 5 میلیون و 413 هزار و 27 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، روسیه و هند با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

تاکنون در بسیاری از کشورهای درگیر کروناویروس جدید محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این عفونت برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

کشورهای روسیه، هند، بریتانیا، اسپانیا، پرو، شیلی، ایتالیا و ایران به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز شنبه 7 تیر 1399 (27 ژوئن 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کرونا+ جدول

شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کرونا+ جدول

شیوع سریع ویروس کرونا در بعضی نقاط جهان
با وجود اینکه شماری از کشورهای جهان از تثبت یا کاهش سرعت ابتلای به ویروس کرونا خبر داده اند، ابتلای به این بیماری در بعضی نقاط جهان به خصوص آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین با سرعت ادامه دارد و گاه شتاب گرفته است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، برزیل، مکزیک، پاکستان و هند با سرعت گسترش این بیماری مواجه هستند.

کرونا در آمریکا؛ افزایش شمار مبتلایان جدید به رکوردی بی سابقه رسیده است
شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در آمریکا به رکوردی بی سابقه رسیده و در شبانه روز گذشته ۴۰ هزار نفر مبتلا شده اند.

در فلوریدا تقریبا ۹ هزار مورد جدید گزارش شده که این میزان ابتلا، ۶۲ درصد بیشتراز روز گذشته است.

درفلوریدا و تگزاس به دلیل افزایش شدید موارد ابتلا، بار دیگر محدودیت های به مورد اجرا گذاشته شده است.

آنتونی فاوچی، عضو کارگروه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید گفته که آمریکا با مشکلی جدی روبروست.

همزمان مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا هم تایید کرده که شیوع ویروس کرونا در شانزده ایالت افزایش یافته، اما در عین حال گفته که آمریکا با موفقیت گسترش این ویروس را کاهش داده است.

ایالات متحده آمریکا با بیش از دو میلیون و 575 هزار مورد ابتلا به کرونا بیش‌ترین شمار مبتلایان به این بیماری را در جهان ثبت کرده است. بر اساس آمار دانشگاه جانزهاپکینز تاکنون 127 هزار و 891 تن در این کشور به دلیل کرونا جان باخته‌اند.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ هزار 88 تن از بیماران کرونا در این کشور در طی یک‌روز گذشته خبر داده‌اند.

برزیل پس از ایالات متحده آمریکا بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا ثبت کرده است. برآورد می‌شود که شمار واقعی مبتلایان به انجام ناکافی آزمایش، بیش از آمار اعلام شده باشد.

بیش از یک میلیون و 284 هزار مبتلا و بیش از562 هزار و 197 فوتی در برزیل ثبت شده است.

ثبت 188 فوتی جدید کرونا در روسیه
دولت روسیه از ابتلای 6 هزار 852 تن دیگر به ویروس کووید-19 در 24 ساعت گذشته خبر داده است. بر این اساس روسیه مجموع مبتلایان کرونا را تاکنون 627 هزار و 646 تن اعلام کرده است. تعداد فوتی‌های کرونا در روسیه نیز به 8 هزار و 969 تن رسیده است.

شدت گرفتن موارد ابتلا به کرونا در هند؛ در کمتر از یک هفته یکصد هزار مبتلا
مقامات در هند می گویند که شمار مبتلایان به ویروس کرونا از نیم میلیون نفر فراتر رفته و در کمتر از یک هفته یکصد هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

نرخ ابتلا ظاهرا در حال شدت گرفتن است و روز گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر مبتلا شدند که این میزان ابتلا در این کشور یک رکورد محسوب می شود.

ایالت غربی ماهاراشترا در حال حاضر بدترین منطقه هند از نظر میزان ابتلاست.

هند در ماه مارس گذشته مقررات قرنطینه را در این کشور به مورد اجرا گذاشت، اما بسیاری از این محدودیت ها در اوایل ماه جاری میلادی لغو شد.

تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند. گفته شده این میزان مرگ و میر برای کشوری با جمعیت بیش از یک میلیارد، آمار نسبتا پایینی است.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 341 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 295 هزار و 549 به ویروس کووید-19حکایت دارد.
اسپانیا ششمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته و در 24 ساعت گذشته 3 مورد مورد فوتی گزارش شده است.

آخرین آمار تلفات ویروس کرونا در بریتانیا: یکصد نفر جان دادند
طبق آمار منتشر شده در مورد تلفات ویروس کرونا، طی بیست و چهار ساعت گذشته یکصد مورد مرگ در اثر ابتلای به این بیماری در سراسر بریتانیا گزارش شده است.

در همان حال، مقامات دولت محلی اسکاتلند گفته اند که در این بخش از بریتانیا طی روز گذشته هیچ مورد تلفات ناشی از این بیماری وجود نداشته است.

بریتانیا محدودیت‌ها برای گردشگران پس از بازگشت به کشور را لغو می‌کند
از ششم ماه آینده میلادی (ژوئیه)، بریتانیا ممنوعیت کامل سفرهای غیرضروری به خارج را لغو کرده و مسافران و گردشگران عازم شماری از کشورهای خارجی اجازه خواهند داشت پس از بازگشت از سفر به این کشورها بدون سپری کردن دوره قرنطینه چهارده روزه به کشورشان وارد شوند.

هنوز اسامی کامل کشورهای "مجاز" اعلام نشده اما گفته می شود که فهرست کشورهای مجاز شامل ترکیه، اسپانیا، فرانسه، یونان، ایتالیا، هلند، فنلاند، بلژیک، آلمان و نروژ است. ا

ینها کشورهایی هستند که شاهد کاهش ابتلای به ویروس کرونا بوده اند.

دو کشور پرتغال و سوئد در این فهرست قرار ندارند. اخیرا مواردی از افزایش ابتلا در اطراف لیسبون، پایتخت پرتغال، مشاهده شده و به گفته مقامات بریتانیایی، درصد ابتلا در سوئد بیش از این کشور است.

سخنگوی دولت گفته است که تعدیل مقررات سفر به خارج به معنی آن نیست که در صورت تغییر شرایط، محدودیت های بیشتر باز نخواهد گشت. توقف سفرهای خارجی در فصل تابستان خسارت سنگینی را به شرکت های هواپیمایی و گردشگری وارد کرده و این شرکت ها امیدوارند تعدیل در این مقرراب بخشی از این زیان را جبران کند.

کرونا در آلمان
آلمان از 194 هزار و 527 مورد ابتلا به ویروس کرونا و فوت 9026 بیمار کووید-19خبر داده است.

تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا
شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 716 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 240 هزار و 136 نفر رسیده است که ایتالیا را نهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 272 هزار و 364 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 8939 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.

کرونا در فرانسه
فرانسه تایید کرده که بیش از 162 هزار و 936 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 29778 هزار نفر هم درگذشته‌اند.

کرونا در ترکیه
شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در ترکیه با ثبت 24 فوتی دیگر طی 17 ساعت گذشته به 5 هزار و 82 تن و تعداد افراد مبتلا به 195 هزار و 883 نفر رسیده است.

کرونا در عربستان سعودی
در عربستان سعودی بیش از 178 هزار تن در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده و کرونا جان هزار و 511 تن را گرفته است.

کرونا در چین
افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در پکن نگرانی‌ها در مورد آغاز موج دوم شیوع کروناویروس در چین را به همراه داشته است. شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 21 نفر تاکنون 83 هزار و 483 نفر گزارش شده است.

کرونا در افغانستان؛ فوت ۲۰ بیمار و شناسایی ۱۶۵ مورد مثبت در شبانه روز گذشته
وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان می‌گوید، در شبانه روز گذشته ۵۲۹ نمونه مشکوک مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج ۱۶۵رویداد آن مثبت بوده است.

به این ترتیب و بر اساس آمار رسمی، شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۰هزارو ۶۱۶ رویداد رسید.

این وزارت گفته که در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا جان باخته و رقم کل درگذشتگان به ۷۰۳ نفر رسیده است. تا کنون بیش از 10 هزار بیمار در این کشور بهبود یافته‌اند.

پایتخت افغانستان، با شناسایی ۱۲هزارو ۵۴۶ رویداد مثبت و فوت ۱۵۶ بیمار در صدر جدول قرار دارد.

کرونا در ایران؛ آمار مبتلایان در شبانه روز گذشته ۲۴۵۶، درگذشتگان ۱۲۵ نفر
وزارت بهداشت ایران از ابتلای ۲۴۵۶ نفر دیگر در شبانه روز گذشته به ویروس کرونا خبر داده است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت تعداد درگذشتگان ۲۴ ساعت گذشته را هم ۱۲۵ نفر اعلام کرد.

به این ترتیب تعداد افرادی که تاکنون جان خود را از دست داده اند به ۱۰ هزاز و ۳۶۴ نفر رسیده است.

آمار کل مبتلایان هم تاکنون ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر گزارش شده است.

به گفته لاری تا کنون ۱۸۰ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

کرونا در ایران؛ وضعیت قرمز در آذربایجان غربی، زدن ماسک در اماکن عمومی اجباری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در این استان از تعطیلی تالارها و برگزاری هر نوع مراسمی خبر داده است.

جواد آقا زاده گفته ستاد مبارزه با کرونا همچنین ورود به تمام پارک هاو بوستان های شهر ارومیه را ممنوع کرده و متخلفان با جریمه ۵۰۰ هزارتومانی روبرو خواهند شد.

او همچنین گفته قلیانسراها در ارومیه تعطیل و هر گونه تجمعی هم در این شهر ممنوع است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری شده وبرای افراد فاقد ماسک هیچ گونه خدمات اداری ارائه نمی شود.

استاندار تهران: در صورت ادامه افزایش ابتلای به ویروس کرونا تصمیمات جدیدی خواهیم گرفت
انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، در مورد طرح جدید ترافیک گفته است که "در صورت ادامه افزایش ابتلا به ویروس کرونا در استان تهران، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد."

وی گفته که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها باید توسط شهروندان مورد توجه قرار گیرد و افزوده است که "در حال حاضر بالغ‌بر ۹۰ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده می‌کنند اما با توجه حجم بالای مسافر در مترو، رعایت فاصله‌گذاری امکانپذیر نیست و شاید این یکی از دلایل افزایش ابتلا با شیب ملایم در تهران باشد."

استاندار تهران هشدار داده است که در صورت ادامه افزایش مبتلایان "قطعا تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهیم کرد."

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و  364 هزار و 572 نفر مبتلا و 9 هزار و 343 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

کرونا در مکزیک
مکزیک تا کنون بیش از 208 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که از آن جمله 25  هزار و 779 نفر جان خودرا از دست داده اند.

نظر شما