شناسهٔ خبر: 40930644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار البرز در نشست مجمع جوانان استان:

خانه جوان بزودی جانمایی می شود/نماینده جوانان باید در تمامی جلسات استان حضور یابد/به نیرو و فکر جوانان باور راسخ دارم/برای ارتقا سرانه ها و زیرساخت های استان با تمام توان پای کار هستیم/اتحاد و انسجام حاکم در البرز نیروی محرک برای توسعه استان است/در هفته ای که گذشت 1400 میلیارد تومان اعتبار ملی برای تکمیل پروژه های راه سازی البرز جذب شد/سن مدیریت در البرز کاهش یافته است/در اتاق شیشه ای کار می کنیم چون مردم ولی نعمت و ناظر ما هستند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مجمع مشورتی جوانان باید یک نیروی قوی بین مردم و مسئولان معرفی و شناخته شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهبازی در جلسه مجمع جوانان استان که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه همواره از حضور در جمع جوانان و تشکیل چنین نشست هایی خرسند شده ام و فرصت را مغتنم می دانم، افزود: انرژی و توان جوانان حرکت آفرین و انگیزه بخش است.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی، جوانان به مدیریت آن دوران در حوزه های مختلف پرداختند و امام راحل (ره) نیز به جوانان باور راسخی داشتند و ایام سازندگی نیز این قشر جامعه نقش پررنگی داشتند.

شهبازی گفت: اکنون نیز شاهد فعالیت های جوانان بویژه در استان البرز هستیم که در سطح کشور نیز درخشیده اند.

وی افزود: در شیوع کرونا نیز جوانان استان پای کار بودند و برای مدیریت و مهار این بیماری دلسوزانه وارد میدان شدند.

استاندار البرز با اشاره به دستاوردها و اقدامات صورت گرفته در استان، اضافه کرد: رفع محدودیت شعاع 120 کیلومتری که تحولی بزرگ در اشتغال و تولید است و این اقدام از سوی دولت زمانی محقق شد که بیشترین درآمدهای دولت از مالیات ها است ولی با رفع محدودیت، شهرک های صنعتی اشتهارد با معافیت مالیاتی مواجه شدند و اکنون نیازمند نیروی کار است.

وی با بیان اینکه حل معضل ترافیک راه های البرز و باز شدن ریه های تنفسی البرز مهمترین ماموریت رییس جمهوری بود، گفت: قطعه یک آزادراه تهران-شمال بعنوان پروژه ای که سال ها معطل مانده بود با جلب عنایت ویژه مسئولان ملی به بهره برداری رسید.

شهبازی افزود: برای منطقه دو آزادراه تهران-شمال نیز طی دعوتی که از معاون رییس جمهور صورت گرفت و پس از بازدید از این پروژه بلافاصله هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت و هزار میلیارد تومان نیز از سوی بنیاد مستضعفان کشور برای تکمیل آن تخصیص داده شد و ظرف یک روز ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه نیز بازدیدی از کمربندشمالی کرج بعنوان مکمل ادامه آزادراه همت در البرز صورت گرفت و 400 میلیارد تومان اعتبار دولتی نیز برای تسریع در تکمیل آن تخصیص یافت.

استاندار البرز گفت: جذب این اعتبارات بویژه برای کمربندشمالی کرج کار بسیار سختی بود که با پیگیری های صورت گرفته و همراهی بسیار خوب رییس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور محقق شد.

وی افزود: پروژه دو خطه کردن ریل راه آهن کرج-قزوین نیز که چند سال به دلیل وجود معارضان معطل مانده بود در کمترین زمان ممکن رفع مشکل شد و هفته گذشته با حضور رییس جمهور محترم به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

شهبازی با اشاره به اینکه پروژه ادامه آزادراه شهید همت در البرز پس از 12 سال گره گشایی شد و زیربار ترافیک رفت، گفت: کارخانه نوآوری استان هم بزودی به سرانجام می رسد.

وی با بیان اینکه خواست و مطالبه مردم و بویژه جوانان نیروی محرکه ما است، افزود: در شیوع کرونا علی رغم اینکه مستعد بحران بودیم هیچ گاه در وضعیت قرمز قرار نگرفتیم چراکه مردم از تلاش های مسئولان با خبر بودند و همراهی لازم را داشتند.

استاندار البرز عنوان کرد: البرز علاوه بر اینکه نیازهای خود را در مواد ضدعفونی کننده و ماسک برطرف کرد برای کشور نیز یاری رسان بود و از سوی دیگر نیز توانستیم با رایزنی های صورت گرفته، محموله کمک های انسان دوستانه کشورهای دیگر را روانه البرز کنیم.

وی گفت: البرز با کمترین حاشیه اداره می شود و با توجه به حجم مسئولیت ها و ماموریت ها مجالی برای پرداختن به حواشی نداریم البته اختلاف سلیقه ها وجود دارد ولی همه برای کسب رضاتمندی مردم متحد و منسجم هستیم.

شهبازی افزود: هر دستگاه یا ارگانی مانع راه سرمایه گذاری و  تولید شود به شدت با آن برخورد می شود و ما آماده هستیم که سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در این رابطه نکته ای را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه البرز به واقع ایران کوچک است، ادامه داد: البرز در حوزه صنایع دستی ظرفیت های ارزشمندی دارد از این رو درصدد هستیم نمایشگاهی دائمی برای فعالان این حوزه فراهم کنیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه خیرین در البرز بسیار فعال و پرثمر هستند، گفت: مجمع مشورتی جوانان باید یک نیروی قوی بین مردم و مسئولان معرفی و شناخته شوند.

وی افزود: برای راه اندازی خانه جوان نیز با بررسی ویژه درصدد اختصاص مکانی مناسب هستیم و نماینده مجمع جوانان می توانند در تمامی جلسات تصمیم گیری و تصمیم سازی استان حضور داشته باشند.

شهبازی اضافه کرد: برای دریافت وام ازدواج نیز بانک ها باید تمامی تسهیلات لازم را فراهم کنند و طبق قانون همراهی داشته باشند.

وی گفت: طی 2 ماه گذشته صندوق نوآوری استان با سرمایه 10 میلیارد تومان راه اندازی شد و آماده ارائه خدمات است.

استاندار البرز افزود: در شورای عالی امنیت ملی برنامه ریزی برای انتقال زندان ها از البرز صورت گرفته که این امر مهم نیازمند زمان است.

وی گفت: تمامی جوانان استان افرادی مستعد و با ظرفیت هستند و در این میان انتخاب جوانی بعنوان مشاور استاندار بسیار سخت است ولی در دستور کار قرار دارد.

شهبازی افزود: شهروند پویا یک واژه متعالی است امید است که با همراهی مردم بتوانیم به این مهم دست یابیم.

وی عنوان کرد: مدیرکل سیاسی استانداری البرز جوانی توانمند است که اکنون در این مسئولیت فرصت بروز و ظهور به وی داده شد و البته در تمامی انتصابات استانداری این مولفه جوانی بسیار مورد توجه بوده است.

استاندار البرز گفت: در اتاق شیشه ای کار می کنیم و آگاهی از فعالیت های مسئولان در مسیر عمران و آبادانی استان را حق مردم می دانیم چون مردم ولی نعمت و ناظر ما هستند.

وی افزود: سن مدیریت ها در استان 2 سال کاهش یافته و در انتصاب بانوان در منطقه سبز و رتبه پنجم کشور قرار داریم.

گالری تصاویر

نظر شما