شناسهٔ خبر: 40521831 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

توافق اولیه صندوق بین‌المللی پول با مصر برای اعطای وام ۵.۲ میلیارد دلاری

صاحب‌خبر -

شفقنا- صندوق بین المللی پول از توافق اولیه با مصر برای اعطای یک وام چند میلیارد دلاری جهت کمک به این کشور در تعامل با اپیدمی کرونا خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، صندوق بین المللی پول روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برای کمک به مصر در تعامل با اپیدمی نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) و پیامدهای اقتصادی آن، با این کشور عرب واقع در شمال آفریقا به یک توافق در سطح کارشناسان در رابطه با وام یک ساله به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دست یافته است.

این سازمان بین المللی در بیانیه خود ضمن اعلام این که انتظار می رود شورای اجرایی آن، توافق کنونی که پس از نشست های از راه دور با مقامات مصری از نوزدهم مه گذشته تا پنجم ژوئن جاری (۲۹ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد) به دست آمده را طی هفته های آینده مورد بررسی قرار دهد تا آن را نهایی کند، تاکید کرد که این توافق از دستاوردهای اقتصادی سه سال اخیر مصر حفاظت کرده و این کشور را در یک پایه محکم برای بهبودی پایدار قرار می دهد.

این در حالی است که صندوق بین المللی پول کمتر از یک ماه پیش نیز با درخواست دولت مصر برای دریافت یک وام ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلاری جهت کمک به رفع نیازهای فوری خود در مقابله با اپیدمی کرونا و اصلاح ساختار اقتصادی این کشور موافقت کرده و این مبلغ را در اختیار قاهره گذاشت.

لازم به ذکر است که اپیدمی کرونا تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد مصر گذاشته جایی که منجر به توقف گردشگری در این کشور، فرار گسترده سرمایه های خارجی از آن و کاهش حواله های مالی شهروندان مصری مشغول به کار در خارج شده است.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما