شناسهٔ خبر: 40396258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ارتش ترکیه پایگاه های خود در سوریه را تقویت کرد

ارتش ترکیه تجهیزات نظامی و لجستیکی خود را برای تقویت پست‌های دیده‌بانی‌اش در مناطق کاهش تنش ادلب افزایش داد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| ترکیه از پنج‌شنبه کاروان‌هایی شامل 100 کامیون حامل خودروهای نظامی و تجهیزات لجستیکی و سربازان به منطقه کاهش تنش ادلب منتقل کرده است. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که یک انفجار در نزدیکی کاروان نظامی ترکیه در مسیر حلب_لاذقیه رخ داد که به کشته شدن یک سرباز ترکیه و زخمی شدن یک تن دیگر منجر شد.

 

ترکیه پیشتر نیز 50 کامیون حامل تجهیزات نظامی و سرباز را طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه وارد ادلب کرده بود.

مرکز آشتی حمیمیم روسیه در سوریه اعلام کرد که حزب الترکستانی پشت این انفجار است.

 

از سوی دیگر، شهر عفرین سوریه شاهد درگیری‌های شدیدی میان گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه و اعضایی از گروه‌های مسلح غوطه شرقی که عضو جنبش احرار الشام و جیش الاسلام هستند، بود.

 

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، گروه‌های غوطه شرقی با همکاری تعداد دیگری از افراد مسلح تعدادی از مقرهای تیپ الحمزه را محاصره کرده و بعد از درگیری‌هایی که به کشته شدن سه تن از آن‌ها منجر شد، اعضایی از این تیپ را بازداشت کردند. تیپ الحمزه نیز در مقابل تمام مسیرهای منتهی به عفرین را بست و خروج از آن را ممنوع کرد.

 

دیده بان حقوق بشر سوریه دلیل این درگیری‌ها را تجاوز برخی اعضای تیپ الحمزه به فروشگاه یکی از آوارگان غوطه شرقی و تلاش برای سرقت محتویات آن و منفجر کردن آن دانست. در نتیجه این حمله سه غیرنظامی از جمله دو کودک کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

 

از سوی دیگر، یکی از اعضای "ارتش ملی سوریه"، (گروه‌های شورشی مورد حمایت ترکیه) در پی تیراندازی در شهر تل ابیض به دست عضوی از گروه لشگر20 کشته شد.

 

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، درگیری‌های شدیدی میان اعضای لشگر20 و "صقور الشمال" در شهر راس العین رخ داد.

 

منبع: ایسنا

نظر شما