شناسهٔ خبر: 40298301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

گزارش وزیر کشور ‌به رییس جمهوری ‌درباره آخرین وضعیت کرونا در استانها، برگزاری نماز عید فطر و تردد در جاده‌ها/ دکتر روحانی: استانداران استانها و مسئولین شهرهایی که شاهد رشد ابتلا به ویروس کرونا هستند، نظارت ها را تشدید کنند

وزیر کشور در تماس تلفنی دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری ، گزارشی را از وضعیت رشد تعداد مبتلایان در برخی استانها و چند شهر کشور به خاطر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند به ایشان ارایه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از پاد، دکتر «عبدالرضا رحمانی فضلی» در این گفت وگو که روز یکشنبه همزمان با عید سعید فطر انجام شد، همچنین در باره برگزاری نماز عید فطر در مساجد با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و  وضعیت تردد در جاده های بین شهری در تعطیلات آخر هفته و عید سعید فطر گزارش داد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین روحانی پس از دریافت گزارش وزیر کشور تاکید کرد: مردم استانها و شهرهایی که بیماری کرونا در آنجا در حال رشد است، باید توجه داشته باشند که اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت ها شویم.

رییس جمهور افزود: استانداران استانها و مسئولین شهرهایی که شاهد رشد ابتلا به ویروس کرونا هستند، نیز باید نظارت ها را تشدید کنند.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از مردم بخاطر رعایت نکات و مقررات بهداشتی در برگزاری نماز عید فطر در مساجد، با بیان اینکه فقط با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می توان زنجیره شیوع ویروس را قطع کرد، اظهار داشت: با این شرایط و همکاری خوب مردم می توانیم به تداوم روند بازگشایی اماکن و بقاع متبرکه و حرم های شریف امیدوار باشیم .

دکتر روحانی با بیان اینکه با بازگشایی های اخیر در برخی مراکز و کسب و کارها، نباید هشدارها درمورد رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم کمرنگ شود، افزود: بخش های اطلاع رسانی بویژه صدا و سیما و فضای مجازی در زمینه آگاهی بخشی به جامعه و اطلاع رسانی مضاعف و فراگیر باید فعالیت خود را افزایش دهند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رسیدن به مرز کنترل بیماری کووید 19 و مهار ویروس کرونا بدلیل همکاری مردم و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بوده است، گفت: به هیچ وجه نباید این تلقی در افکار عمومی بوجود آید که مراقبت ها و رعایت اصول بهداشتی اهمیت سابق را ندارد و لذا رعایت نکات بهداشتی و مراقبت همچنان باید در دستور کار مردم باشد.


برچسب‌ها:

نظر شما