شناسهٔ خبر: 40287008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

بنزین ایرانی به مقصد ونزوئلا رسید

همکاری‌های نفتی ایران و ونزوئلا طی روزهای گذشته به موضوع داغ میان رسانه‌ها و محافل بین‌المللی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

برترین‌ها: همکاری‌های نفتی ایران و ونزوئلا طی روزهای گذشته به موضوع داغ میان رسانه‌ها و محافل بین‌المللی تبدیل شده است.

خبرگزاری رویترز پنج‌شنبه گذشته خبر داد که پنج کشتی ایرانی حامل سوخت بنزین از بندرعباس به سمت ونزوئلا در حال حرکت هستند. این محموله‌های نفتی در حالی به سوی ونزوئلا حرکت می‌کنند که خط و نشان‌های آمریکا برای دو کشور تاکنون نتوانسته است مانعی برای حرکت در مسیر نفتکش‌ها ایجاد کند.

بنزین ایرانی به مقصد ونزوئلا رسید

رویترز: مردم ونزوئلا منتظر بنزین ایران هستند

رویترز با اشاره به این که کمبود بنزین در ونزوئلا در مبارزه این کشور با کرونا تاثیر منفی گذاشته نوشت: علیرغم فشار آمریکا برای ممانعت از ارسال محموله های بنزین ایران به ونزوئلا، مردم ونزوئلا در پایتخت این کشور منتظر پر شدن باک خودروهایشانش هستند.

ونزوئلا تانکرهای ایران را اسکورت می‌کند

«ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا که در یک مصاحبه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود که ارتش ونزوئلا با اسکورت تانکرهای حامل بنزین ایران از آنها استقبال کرده و از مردم ایران برای همبستگی و همکاری با ونزوئلا قدردانی می‌شود.

هشدار روسیه به آمریکا درباره نفتکش ایرانی

معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد به واشنگتن هشدار داد که خطرات ناشی از حوادث را هنگام استقرار ناوهای خود در منطقه‌ای که نفتکش‌های ایران در نزدیکی ونزوئلا فعالیت‌های قانونی دارند، کاملا درک کند.

قدردانی رئیس‌جمهور ونزوئلا به ‌زبان ‌فارسی از ایران

«نیکولاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا در بحبوحه افزایش تنش‌آفرینی‌های آمریکا علیه کاراکاس و تهران، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و در پیامی تلویزیونی اظهار کرد: «جمهوری اسلامی ایران؛ از حمایت شما متشکریم. ما آماده هستیم به هر میزان و هر زمان. ایران، سلام علیکم.»

واکنش آمریکا به واردات سوخت از ایران توسط ونزوئلا

«رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده اقدام ونزوئلا در واردات سوخت از ایران مشکلات این کشور را کاهش نمی‌دهد. او گفت: «واردات بنزین ایران اقدامی مأیوسانه از سوی رژیم فاسد و غیرقانونی مادورو است.» مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه نوشت است: «این اقدام کمبودهای مزمن سوخت در ونزوئلا را از بین نخواهد برد و رنج تحمیل‌شده توسط مادورو بر مردمی که زمانی مرفه بودند را تسکین نخواهد داد.»

توضیح پنتاگون درباره احتمال توقیف تانکرهای ایران

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته صادرات نفت توسط ایران به ونزوئلا «آشکارا نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه هر دو کشور» است اما او در حال حاضر اطلاعی از هیچ برنامه یا عملیات نظامی برای جلوگیری از این صادرات ندارد.

احتمال حمله به نفتکش‌های ایرانی وجود ندارد

واشنگتن پست در گزارشی احتمال حمله به نفتکش‌های ایرانی در راه ونزوئلا را رد کرد و گفت: لحن مقام‌های آمریکا درباره احتمال درگیری مستقیم با نفت‌کش‌های ایران بعد از هشدار مقام‌های ایرانی نرم‌تر شده است. به زودی نفت ایران وارد ونزوئلا می‌شود. «الیوت آبرامز»، سفیر آمریکا در ونزوئلا مدعی شد: امروز می‌بینیم که دو دولت منزوی و تحت تحریم می‌توانند چیزهایی را که مورد نیازشان هست با هم تبادل کنند.

ونزوئلا، عامل جنگ میان ایران و آمریکا می‌شود؟

فلاحت پیشه؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  گفت: آمریکا ۲ ملت را محروم از کمک‌ها و روابط بین‌المللی کرده است، ایران امروز در اوج تحریم‌ها نیازمند مناسبات خارجی است و ونزوئلا نیاز به بنزین دارد. او درباره انتقال بنزین از سوی ایران به ونزوئلا و صدور بیانیه نیروی دریایی ایالات متحده و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ایجاد مزاحمت از سوی این کشور برای نفت‌کش‌های ایرانی گفت: معتقدم در شرایط کنونی تنش به ضرر ایران و ایالات متحده خواهد بود و اعتقادم بر این است هر دو طرف باید از این کار بپرهیزند.

موقعیت نفتکش‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا

بنزین ایرانی به مقصد ونزوئلا رسید

بنزین ایرانی به مقصد ونزوئلا رسید

موضع‌گیری بولتون نسبت به کمک ایران به ونزوئلا

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا امروز شنبه و در واکنش به تجارت قانونی تهران و کاراکاس در پیامی توئیتری نسبت به این اقدام ابزار نگرانی کرد! مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در این خصوص ادعا کرد: همه ما از مداخله مجدد چین، روسیه، کوبا و ایران در ونزوئلا دچار مشکل می‌شویم. محموله بنزینی ایران برای کمک مالی به دولت شکست خورده «مادورو» هم برای آمریکا و هم برای کشورهای آمریکایی جنوبی خطرناک است.

یک نفتکش ایران وارد آب‌های انحصاری ونزوئلا شد

به گزارش رویترز، داده‌های ردگیری کشتی ها که شرکت رفینیتو ایکان جمع آوری کرده، نشان می‌دهد که نفتکش «فورچون» که با پرچم ایران حرکت می‌کند ساعت و هفت و نیم عصر به وقت محلی وارد آب‌های سرزمینی ونزوئلا شد.

تحریم‌های آمریکا در دریای کاراییب دور زده شد

روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه نوشت: در حالی کشتی فورچون ایران به سواحل ونزوئلا نزدیک می‌شود که خبری از تهدیدات و تحریم‌های آمریکا نیست.

دومین نفتکش ایرانی در نزدیکی آب‌های ونزوئلا

بنزین ایرانی به مقصد ونزوئلا رسید

نفتکش ایرانی در ونزوئلا پهلو گرفت

سفارت ایران در ونزوئلا در توییتی از ورود این نفتکش که توسط نیروهای نظامی ونزوئلا اسکورت می شد، خبر داد.

حساب رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس در توئیتی با انتشار این ویدئو از ورود اولین نفتکش از پنج نفتکش حامل بنزین با اسکورت نیروهای نظامی ونزوئلا، خبر داد.

بنزین ایرانی به مقصد ونزوئلا رسید

قدردانی وزیر نفت ونزوئلا از ایران؛ ممنون برادر

وزیر نفت منزوئلا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از ورود نخستین نفتکش از پنج محموله سوخت ایرانی به منطقه اقتصادی ونزوئلا در روز شنبه خبر داد و نوشت: همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه انرژی بر مبنای تبادلات علمی و توسعه سازنده صنعت هیدروکربن بنا شده است. این تجربه همچنین ما را به عنوان کشورهای عضو اوپک متحد می کند. ممنون برادران! وی در پیامی دیگر تصریح کرد: این نفتکش در حال حاضر در منطقه اقتصادی انحصاری ونزوئلا قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما