شناسهٔ خبر: 39423066 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

بخش های موازی جشنواره «کن» ۲۰۲۰ لغو شدند

سه بخش «هفته منتقدان»، «دو هفته کارگردانان» و «ACID» جشنواره «کن» که به صورت موازی و مستقل از جشنواره برگزار می شوند، اعلام لغو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، بخش های «هفته منتقدان»، «دو هفته کارگردانان» و «ACID» جشنواره «کن» که با عنوان بخش های موازی این جشنواره و به صورت مستقل برگزار می شوند، رسما به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام کردند که امسال برگزار نمی شوند.

در بیانیه مشترک برگزارکنندگان این بخش ها آمده است: پس از اعلام رییس‌ جمهوری فرانسه در روز ۱۳ آوریل مبنی بر ممنوعیت برگزاری هر جشنواره تا اواسط ماه جولای، بخش‌ های موازی جشنواره «کن» تایید کردند که برگزاری این بخش ها در اواخر ژوئن/ اوایل جولای دیگر مطرح نیست. در نتیجه این سه بخش با ابراز تاسف اعلام می کنند که در سال ۲۰۲۰ برگزار نمی شوند.

این در حالیست که روز گذشته برگزار کنندگان جشنواره «کن» اعلام کردند در حال بررسی و تحقیق برای یافتن یک گزینه به منظور برگزاری جشنواره ۲۰۲۰ هستند.

سه بخش «هفته منتقدان»، «دو هفته کارگردانان» و «ACID» از بخش های محبوب کناری فستیوال «کن» در نظر منتقدان و صنعت فیلم هستند.

بخش «هفته منتقدان» از سال ۱۹۶۲ توسط اتحادیه منتقدان فیلم فرانسه شکل گرفت و امسال قرار بود ۵۹مین دوره آن برگزار شود.

بخش «دو هفته کارگردانان» هم از سال ۱۹۶۹ یک سال بعد از اتفاقات می ۶۸ که موجب لغو جشنواره «کن» شده بود، شکل گرفت. در این بخش آثار اولیه فیلمسازهای بزرگی نظیر جرج لوکاس، اسکورسیزی، جارموش و کن لوچ نمایش داده شده است.

گفته می شود بازار فیلم «کن» قرار است در ماه ژوئن به‌ صورت مجازی برای خریداران و فروشندگان بین‌ المللی برگزار شود. با این حال هنوز مشخص نیست خود جشنواره «کن» چه موقع و چگونه برگزار خواهد شد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

 

نظر شما