شناسهٔ خبر: 39269594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه راه‌مردم | لینک خبر

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: برای احیای حقوق مردم، منتظر دادخواست نمانید

رئیسی: انحصارگری و عدم شفافیت از موانع فراگیر احقاق حقوق عامه است که باید دادستان‌ها درجهت رفع آن اقدام کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش راه مردم به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌های سراسر کشور تاکید کرد: برای احیای حقوق مردم، منتظر رسیدن دادخواست وشکایت نمانید.
اولین جلسه شورای روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها در سال جدید، به صورت ویدئو کنفرانس، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین رییسی، رییس دستگاه قضا و با حضور اعضای شورای عالی قوه قضاییه امروز چهارشنبه (۲۰ فروردین) برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ابتدای این جلسه با تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت ولیعصر (عج)، شب نیمه شعبان را با توجه به اعمال آن، شبی مهم برای ورود به ضیافت الهی و لیله القدر دانست و گفت: بدون تردید برکات امشب، برکات بی نظیری است که خداوند به ما و ملت بزرگ ما و بشریت مرحمت کرده و خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در این بلیه‌ای که وارد شده و ویروس منحوس کرونا، قطعا در کنار اقدامات بسیار ارزشمند مجاهدان عرصه سلامت، دعا و نیایش به درگاه حضرت حق به ویژه در امشب و فردا شب و این لیالی و ایام بسیار مغتنم خواهد بود.
رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد همگان مشمول عطایای الهی در شب نیمه شعبان شوند و از مهمترین آن‌ها را غفران، توفیق برای گره گشایی از کار مردم و انجام وظیفه عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تقدیر صمیمانه از اقدامات مجاهدانه همه همکاران در سراسر کشور در سال گذشته و به ویژه در ماه‌های پایانی سال، تصریح کرد: خصوصا نسبت به رسیدگی به پرونده‌های معوقه و مسن و کثیرالشاکی هم در تهران و هم درمراکز استان‌ها، همت ارزشمندی شد.
رییس قوه قضاییه به روسای کل دادگستری‌ها تاکید کرد که مراتب تشکر وی را به قضات ابلاغ کنند.
وی با اشاره به زحمات مضاعفی که قضات و کارکنان مجموعه قضایی با وجود شیوع ویروس کرونا متحمل شدند، گفت: همکاران ما ضمن اینکه عرصه خدمت را ترک نکردند، تلاش کردند پرونده‌ها را رسیدگی نمایند. بعضا هم ابتلا‌هایی برایشان پیدا شد؛ ولی تلاش کردند که ضمن اینکه وظایف را انجام می‌دهند، پروتکل‌های لازمی که ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد‌های استانی داشتند، رعایت شود.

نظر شما