نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ادعای دانشمند الجزایری:داروی کرونا را کشف کرده ام

شفقنا- یک دانشمند جنجالی در الجزایر مدعی شد که داروی ویروس کرونا را کشف کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از القدس العربی، «لوط بوناطیرو» که معمولا خود را ستاره شناس و زلزله شناس هم معرفی می کند، اصرار دارد که داروی ویروس کرونا را کشف کرده و حاضر است در صورتی که آن دارو بیماران کرونایی را درمان نکند به زندان برود.

ادعای این محقق الجزایری در حالی مطرح می شود که انستیتو پاستور الجزایر حتی به وی در خصوص دارویی که کشف کرده، هیچ گونه پاسخی نداده است ولی با این حال بوناطیرو اصرار دارد که داروی این بیماری همه گیر که جهان را فلج کرده، نزد اوست.

او که ریاست جمعیت محققان و مخترعان الجزایر را هم برعهده دارد، در آخرین اظهاراتش گفته است که به عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور در خصوص دارویی که کشف کرده، نامه نوشته و در آن نامه گفته است که به قدرت این دارو برای بهبود بیماران کرونا اطمینان دارد و آماده است آن را تست کند و در صورت عدم موفقیت به زندان برود.

اظهارات این محقق الجزایری واکنش های متفاوت و جنجال برانگیزی را در محافل مختلف الجزایر به همراه داشته است؛ برخی تاکید کرده اند که باید به وی فرصت داده شود در حالی که برخی دیگر نیز او را به سخره گرفته و عنوان کرده اندکه چه فایدی از زندان رفتن بوناطیرو وجود دارد. برخی دیگر نیز خواستار رها کردن او بین بیماران کرونایی شده و از او خواسته اند پس از ابتلا به ویروس، دارویش را روی خودش تست کند و اگر بهبود یافت، به قهرمان ملی و جهانی تبدیل خواهد شد.

اما با این حال رئیس جمهوری الجزایر که بوناطیرو مدعی است درباره این دارو به او نامه نوشته، در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: این موضوع جدی است و بازی نیست؛ هر کسی که مهمان شبکه های تلویزیونی می شود که به  دانشمند تبدیل نمی شود.

بوناطیرو به دلیل پیش بینی زلزله هایی که به وقوع نپیوست، شناخته می شود. اوگفته است که  آزمایش های بالینی روی این دارو و یا واکسن ویروس کرونا در آزمایشگاههای بین المللی انجام شده که البته وی نامی از آنها نبرده است. براساس ادعایش، نتایج اولیه خوب بودو منتظر تکمیل آزمایش ها در الجزایر هستیم و پس از پایان آزمایشها، دارو را رسما اعلام خواهیم کرد.

وی در حالی چنین ادعاهایی را مطرح کرده که در الجزایر آزمایشگاههایی با چنین مشخصاتی وجود ندارد.

بوناطیرو پیشتر نیز گفته بود که زمین ثابت و به جای خورشید، مرکز جهان است. او حتی در زمان های نماز هم تردید کرده و گفته بود که مسلمانان در زمان پیامبر(ص) در زمان های اشتباهی روزه می گرفتند اما پیامبر(ص) این موضوع را ۳ ماه پیش از رحلت، تصحیح کردند.

اظهارات این محقق و ستاره شناس الجزایری انتقادهای زیادی به همره داشته و باعث شده است تا حتی در دانشمند بودنش تردید کنند.

خبر را در القدس العربی ببینید