شناسهٔ خبر: 39109612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بسیج دانشجویی اصفهان:

چرا دولت مقررات سختگیرانه رفت و آمد و ارتباط‌گیری افراد را اجرا نکرد؟

قرارگاه مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان در بیانیه‌ای خواستار پاسخ مسئولان به مردم درباره عدم منع رفت و آمد در روزهای ابتدایی شیوع کرونا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قرارگاه مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان در بیانیه ای به تحلیل علمی وضعیت مبتلایان، بهبود یافتگان و جانباختگان  کرونا پرداخت و خواستار پاسخ مسئولان به مردم درباره عدم منع رفت و آمد در روزهای ابتدایی شیوع کرونا شد.

 

در این بیانیه آمده است:

گروه آمار و اطلاعات فرزندان شما در قرارگاه مقابله با کرونا بسیج دانشجویی استان اصفهان، با رصد روزانه آمار رسمی وزارت محترم بهداشت جمهوری اسلامی، و احصاء آمارهای روزانه ارائه شده و تلفیق و تحلیل آمارهای موجود، به نتایجی دست یافته که به شرح ذیل است:

به نظر می رسد علی رغم اینکه هنوز روزانه بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می گردد، اما آمار مرگ ناشی از این بیماری به لطف خداوند ثابت و حتی کاهشی شده و این موضوع نشان از تجربه موفق کادر ایثارگر و متخصص بهداشت و درمان کشور دارد.

 

متاسفانه، شیب نمودار ابتلا به این بیماری از سوم فروردین ماه 99 تا به امروز افزایشی بوده و تقریبا هر روز با سرعت بیشتری رو به بالا در حرکت است، این موضوع در بٌعد مردمی، احتمالا نشان دهنده عدم رعایت برخی نکات بهداشتی، توسط بعضی هموطنانمان در روزهای پایانی اسفندماه است (مسافرت، خرید و... )، که لازم است همه ی مردم عزیز ایران اسلامی بیشتر برای حفظ سلامتی خود به رعایت نکات بهداشتی مطرح شده در رسانه های مختلف توجه کنند.

 

نسبت بهبود یافتگان به مبتلایان به لطف خداوند و با تلاش کادر محترم درمانی روند خوبی را طی می کند و تقریبا در اکثر موارد اختلاف بین مبتلایان و بهبود یافتگان با شیب کمی، رو به کاهش است که این موضوع نیز نشان از تلاش های بی وقفه کادر زحمتکش درمانی کشور دارد.

 

با توجه به آمار عملکرد خوب سیستم سلامت کشور و دستگاه های مختلف درگیر با کرونا در ایران، در مقایسه با آمارهای جهانی، لازم است در اسرع وقت تجربیات موفق جمهوری اسلامی در کنترل این ویروس منحوس به دنیا منتقل شود تا در روند کنترل این ویروس منحوس، تسریع ایجاد شود.

 

با توجه به روند جهانی ابتلا و نمونه های جهانی کشور های مختلف از جمله کشور چین، حتما باید پیش بینی می شد که اوایل فروردین ۹۹ احتمالا شروع پیک ابتلا به این بیماری در ایران باشد، اما سوال اینجاست که با توجه به نظرات کارشناسان و نمونه های جهانی موجود، چرا مقررات سخت گیرانه رفت و آمد و ارتباط گیری، زودتر از این اعمال نشد و باعث شد عده ی زیادی از مردم قربانی عدم رعایت گروه کوچک و بی احتیاطی از مردم گردند؟ دولت محترم لازم است روشن و بدون لُکنت برای روشن شدن افکار مردم و پاک شدن شُبهات موجود در اذهان مردم، به این موضوع پاسخ دهد.

 

مردم شریف ایران باید در نظر داشته باشند که تهدیدِ به وجود آمده با حضور این ویروس منحوس، باید زمینه ساز فرصت شناخت دوست و دشمن واقعی مردم باشد. مردم حتما متوجه شده اند در این ایام چه کسانی دل به خطر زدند و از جانشان بی مُزد و مِنت گذشتند، جشن و روضه و مسجد را با تمکین در برابر تشخیص های علمی تعطیل کردند و پای کار جان و سلامتی مردم ایستادند و چه کسانی مثل همیشه فقط به عادت مگس وار خود بر نشستن بر زخم ها تداوم بخشیدند و فقط نِق زدند و ایراد گرفتند و خود و کشور خود را تحقیر کردند و فقط خود را دیدند و از هیچ ظرفیتشان برای کمک به مردم ایران در این روزهای بحران و سختی، استفاده نکردند.

 

آنچه تاکنون از آمار ارائه شده توسط وزارت محترم بهداشت بر می آید نشان دهنده مرگ حدود ۷ درصد و بهبود بیش از ۳۳ درصد از مبتلایان به این ویروس جهانی است که تفاوت معنا داری در میزان بهبود یافتگان در ایران با سایر کشور ها وجود دارد. به این معنا که مطابق آمار های رسمی، میزان بهبود یافتگان در ایران بالاتر از میانگین جهانی است. هر روز دلایل موثق تر و بیشتری بر دست ساز بودن ویروس منحوس کرونا به دست می آید. لازم است دستگاه های ذی ربط کشور با رصد و بررسی دقیق این موضوع ، اذهان مردم را در رابطه با این قرائت از شیوع ویروس کرونا روشن ساخته و عاملان و مسببین احتمالی این جنایت جهانی را به مردم معرفی کنند.

 

مردم ایران باید از این تهدید به وجود آمده، فرصت شناخت طَبلِ تو خالی غرب و ایالات متحده را به دست آورند و در این روزهای بُحرانیِ جهان، چهره ی واقعی، نقاط ضعف و قوت کشور ها، توان واقعی دولت ها، خیرخواهی یا شرخواهی غربیان و شرقیان و چهره ی واقعی بعضی نهاد های بین المللی را بشناسند و فراموش نکنند.

 

لازم است تحلیل دقیقی از ضعف ها، نقاط قوت، سستی ها، کمبودها و میزان سرعت عمل و عملکرد افراد و نهادها مرتبط با این ویروس آماده گردد تا خدای ناکرده اگر دوباره چنین بلایی گریبان گیر ملت ایران شد، تجربیات این جنگ سخت و نفس گیر، هم به کار ملت ایران آید و هم راهگشا جهان باشد.

 

نکته آخر آنکه، گزارشات علمی اعلام می دارد که ممکن است فردی در حدود ۲ تا ۱۴ روز مبتلا و ناقل این ویروس باشد، ولی علائمی نداشته باشد و یا علائم بسیار ضعیفی از خود نشان دهد، لذا بار دیگر از مردم شریف ایران درخواست داریم که با در خانه ماندن، قاطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند و با جان خود، خانواده و همشهریانشان بازی نکنند.

نظر شما