شناسهٔ خبر: 39108651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آمار تلفات کرونا در کشور‌های عربی

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشور‌های عربی به شکل روز افزون در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بر اساس اعلام وزارت بهداشت برخی از کشور‌های عربی شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور‌ها در حال افزایش است.

عراق

وزارت بهداشت عراق شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را تا به امروز ۵۴۷ نفر اعلام کرده و گفته از این میان ۱۴۳ نفر بهبود یافتند و ۴۲ نفر جان باختند.

اردن

اردن هم از افزایش شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور به چهار نفر خبر داد و شمار کل مبتلایان را ۲۵۹ نفر اعلام کرده است.

عربستان

وزارت بهداشت عربستان روز دوشنبه از ثبت ۱۵۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت با احتساب این تعداد آمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۴۵۳ نفر رسیده است که از این میان در مجموع ۱۱۵ نفر بهبود یافتند و هشت نفر جان باختند.

امارات

وزارت بهداشت امارات هم از ثبت ۴۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت با احتساب این تعداد شمار کل مبتلایان به ۵۷۰ نفر رسیده است که از این میان ۳ نفر جان باختند و ۶۱ نفر بهبود یافتند.

امارات قانون منع آمد و شد شبانه را هم تا پنجم آوریل تمدید کرده است.

مصر

«خالد مجاهد» سخنگوی وزارت بهداشت مصر هم میزان بهبودی از بیماری کرونا در کشورش را کم نظیر خواند و مدعی شد که پروتکل درمانی که اساتید دانشگاه‌ها و پزشکان وزارت بهداشت و نیرو‌های مسلح این کشور وضع کردند با دیگر کشور‌ها متفاوت است.

او گفت که دیگر کشور‌ها از دارو‌ها و پروتکل‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، زیرا سازمان بهداشت جهانی پروتکل مشخص یا داروی مشخصی را برای درمان این بیماری وضع نکرده و هر کشوی حق دارد هر آنچه را برای درمان این بیماری مناسب می‌بیند استفاده کند.

مجاهد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در مصر را تاکنون ۶۰۹ نفر اعلام کرد و گفت تاکنون ۱۳۲ نفر آن‌ها بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند و در مجموع چهار نفر فوت شدند.

او افزود: هنوز هیچ استانی کاملا قرنطینه نشده، اما محدودیت‌هایی برای پیشگیری از شیوع بیش‌تر اعمال شده است.

فلسطین

وزارت کشور فلسطین هم از ثبت شش مورد جدید ابتلا به کرونا در روستای قطنه در شمال غرب قدس اشغالی خبر داد و گفت با احتساب این تعداد شمار کل مبتلایان به ۱۱۵ نفر رسیده است.

«غسان نمر» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت که از میان مبتلایان ۹ نفر آن‌ها مربوط به غزه هستند که در قرنطینه به سر می‌برند.

در غزه هم یک هزار و ۷۲۳ نفر که دچار بیماری تنفسی هستند در ۲۴ مرکز درمانی در قرنطینه به سر می‌برند و ستاد مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که دوره قرنطینه آن‌ها از ۱۴ روز به ۲۱ روز تمدید می‌شود تا نسبت به بهبود کامل آن‌ها از بیماری اطمینان حاصل شود.

مغرب

وزارت بهداشت مغرب هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از ثبت ۳۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شمار کل مبتلایان به ۵۱۶ مورد رسیده و شمار جان باختگان هم به ۲۷ نفر رسیده است.

لبنان

لبنان هم امروز دوشنبه از ثبت هشت مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و شمار کل مبتلایان تاکنون را ۴۴۶ نفر خواند و گفت با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان شمار کل قربانیان به ۱۱ نفر رسیده است.

قطر

قطر هم شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را ۶۳۴ نفر اعلام کرده است.

الجزائر

الجزائر هم شمار کل مبتلایان را ۵۱۱ نفر اعلام کرده است؛ که از این میان ۳۱ نفر جان باختند.

لیبی

لیبی شمار کل مبتلایان را تاکنون ۸ نفر اعلام کرده است.

سودان

وزارت بهداشت سودان شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور را تا به امروز شش نفر اعلام کرده و گفته از این میان دو نفر فوت کردند.

نظر شما