شناسهٔ خبر: 3905783 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

۱۰۰ دوربین‌ نظارتی در اراک نصب می‌شود

۱۰۰ دوربین‌ نظارتی در اراک نصب می‌شود

عصرخودرو: رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: ۱۰۰ دوربین نظارتی تا قبل از رسیدن ایام نوروز در اراک نصب شده که ۲۰ دوربین از این تعداد در تقاطع‌های مهم نصب می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سرهنگ ابوالفضل امیدی  با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا بتوانیم در راستای کاهش تلفات و جلوگیری از بروز تصادفات جلوگیری کنیم اظهار داشت: در حال حاضر علاوه براستانداردسازی جاده‌ها، نصب دوربین‌های نظارتی و ترافیکی می‌تواند نقش بسیارمهمی را در کاهش تصادفات و عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشد.

وی افزود: به منظور تسهیل و مدیریت محورهای مواصلاتی توسط پلیس راه نصب دوربین‌های نظارتی در جاده‌ها می‌تواند در شناسایی متخلفان و به دنبال آن در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری داشته که این مهم باید با توجه به نزدیک شدن تعطیلات نوروزی و افزایش حجم تردد در جاده‌ها با جدیت دنبال شود.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی تصریح کرد: رانندگان با مشاهده دوربین‌های نظارتی تلاش بیشتری را بررعایت قوانین در هنگام رانندگی دارند و در جاده‌های دارای دوربین دقت نظر بیشتری بر روی سرعت خود داشته و در همه زمان کیلومتر شمار خود را کنترل می‌کنند که این مهم در جلوگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

سرهنگ امیدی با اشاره به اینکه اهمیت نصب و توسعه دوربین‌های نظارتی در جاده‌ها گفت: بیشتر حوادث جاده‌ای به دنبال تخلف و بی‌دقتی و توجه نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی رخ داده که باید تلاش شود تا بتوانیم فرهنگ رعایت قوانین راهنمای و رانندگی را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم.

وی افزود: رانندگان باید با رعایت قوانین و حرکت با سرعت مطمئنه در جاده‎‌ها تردد داشته باشند تا بتوانند وسیله نقلیه خود را در هنگام ضرورت کنترل و سفری ایمن برای خود و شهروندان دیگر رقم زنند.

نظر شما