شناسهٔ خبر: 3890936 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

نفرات دعوت شده پس از فینال معرفی می‌شوند

32 آسمانخراش در لیست کواچ!

صاحب‌خبر -





محسن آجرلو
لیگ برتر والیبال با پشت سر گذاشتن مرحله یک چهارم نهایی به مرحله نیمه پایانی رسید، کواچ وارد تهران شد و از میان هشت تیم پایانی، بازی شش تیم را از نزدیک تماشا کرد. بازیکنان تیم ملی هم طی روزهای گذشته به صورت دسته جمعی برای دریافت ویزا به سفارت فنلاند در تهران رفتند و برنامه بعدی هم سفر به دبی برای دریافت ویزای آمریکا خواهد بود. این تکه‌های پازل که کنار یکدیگر قرار بگیرند بدون کوچترین مکثی تصویر یک تیم ملی کامل با نفرات مشخص را نشان می‌دهد. یعنی کواچ با آمدنش و تماشای دیدار‌ها لیست را قطعی کرده و بازیکنان دعوت شده به اردو برای برنامه‌های آینده تیم ملی آماده می‌شوند.
روز گذشته هم سرپرست میزان از دعوت هفت بازیکن این تیم به تیم ملی خبر داد که به هیچ وجه غیر منتظره نبود. تشکری، غلامی، ظریف و مهدوی که بازیکنان ثابت تیم ملی در دوره گذشته بودند و با توجه به صحبت‌های کواچ حضورشان در اردو حتمی بود. مباشری و رحمان داودی هم که چند سالی است به طور ثابت در اردوها حضور دارند و همواره نامشان در میان 22 نفر نهایی دیده می‌شود. تنها سورپرایز لیست کواچ برای میزان «علوی» جوان بود که نشان داد به چهره‌های جوان توجه کرده و می‌خواهد به آنها بها بدهد.
سرمربی تیم ملی در کنفرانس خبری هم نام جواد معنوی‌نژاد را آورده بود و او را یکی از جوان‌های شاخص لیگ برتر نامیده بود که استحقاق حضور در اردوی تیم ملی را دارد.
در هر صورت حالا که قرار نیست اتفاق تازه‌ای در لیگ برتر بیفتد و بازیکن جدیدی به میدان برود و از طرف دیگر نفرات تیم ملی هم مشخص شده‌اند، همه منتظرند تا لیست کواچ اعلام شود و بازیکنان دعوت شده به اردو مشخص شوند. اتفاقی که طبق گفته سرپرست تیم ملی تا پایان لیگ نخواهد افتاد و لیست کواچ پس از پایان بازی‌های پلی‌آف رسانه‌ای خواهد شد.
امیر خوش خبر در گفت و گو با ایران ورزشی از لیست کواچ و نفرات دعوت شده به اردو و همچنین اعلام اسامی می‌گوید: «نفرات تیم ملی تا حدودی مشخص شده‌اند و در حال انجام کارهای ویزایشان هستند اما این به این معنی نیست که لیست بسته شده. این لیست هنوز باز است و هر لحظه امکان اضافه شدن چهره‌های جدید وجود دارد. ممکن است کواچ در بازی‌های پایانی نفرات جدیدی را ببیند و بخواهد آنها را به اردو دعوت کند!»
سرپرست تیم ملی درباره نفرات اعزامی به دبی برای دریافت ویزای آمریکا نیز می‌گوید: «قرار شده دو گروه از بازیکنان امروز(یکشنبه) و سه شنبه برای دریافت ویزا به دبی بروند و طی صحبت‌های انجام شده در صورت دعوت نفرات جدید گروه سومی هم در کار خواهد بود. برای ویزای فنلاند هم این شرط وجود دارد و از این لحاظ مشکلی نیست.»
خوش خبر تعداد نفرات حاضر در لیست کواچ را هم اعلام می‌کند: «در حالا حاضر 32 نفر به اردوها دعوت شده‌اند و پس از پایان لیگ در اردوها حضور خواهند داشت. همانطور که گفتم این لیست باز است و تا زمانی که 22 نفر نهایی لیگ جهانی مشخص نشوند امکان هرگونه تغییری در آن وجود دارد.»
او ادامه داد: «طبق روال سال‌های گذشته لیست نفرات تا پایان بازی‌های لیگ رسانه‌ای نمی‌شود. بازی‌های فینال و رده‌بندی که تمام شد نفرات دعوت شده و لیست تکمیلی اعلام می‌شود.»


زندگی در والیبال جریان دارد!

خواندن عدد 32 روبروی تعداد نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی شاید خیلی ساده باشد و برای مرحله نخست اتفاق عجیبی به نظر نرسد. یک لیگ 14 تیمی تا امروز 32 بازیکن را به تیم ملی فرستاده و نباید خیلی تعجب برانگیز باشد اما والیبال ایران تا چند سال گذشته واقعا 32 بازیکن در حد و اندازه‌های تیم ملی بزرگسالان داشت؟
 لیستی که یک مربی به تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌کند با کمپ‌های تیم ملی نوجوانان و جوانان که تعداد زیادی بازیکن برای جذب چند استعداد به اردو می‌روند تفاوت بسیار زیادی دارد. وقتی نامی به لیست وارد می‌شود یعنی این بازیکن در لیگ برتر آنقدر خودش را نشان داده که حداقل لازم است توانایی‌هایش در اردو واز نزدیک مورد بررسی قرار بگیرد تا بتواند پیراهن تیم ملی را بپوشد آن هم نه مانند گذشته در بازی‌های آسیایی و مقابل کره و ژاپن. این بازیکنان باید بتوانند در اولین گام روبه‌روی آمریکا و لهستان قرار بگیرند؛ دو قهرمان جهان در سال گذشته میلادی! وقتی والیبال ایران حداقل 32 بازیکن دارد که شایستگی حضور در تیم ملی را دارند یعنی زندگی در این رشته جریان دارد. در زمین والیبال قرار است 6 یا 7 نفر به میدان بروند، 12 نفر به میدان بروند و در بهترین حالت و در مسابقاتی مانند لیگ جهانی 22 بازیکن در لیست حضور داشته باشند.
 اردوی تیم ملی ایران اما با 32 بازیکن آغاز خواهد شد و به طور قطع نزدیک به 10 نام دیگر هم توانایی و شایستگی حضور در این اردو را دارند که به هر ترتیب جایشان در اردو خالی خواهد بود.
 
 

نظر شما