شناسهٔ خبر: 38551673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با «دانشجو» مطرح شد؛

انبارلویی: روحانی از بدعهدی غرب درس نگرفته / رئیس جمهور روایت ما از تروریسم را قبول دارد یا آمریکایی‌ها؟

فعال سیاسی اصولگرا گفت: باید از آقای روحانی پرسید که روایت ما را از تروریسم را قبول دارد یا روایت آمریکایی‌ها را می‌پذیرد. در حال حاضر با بسیاری از کشور‌های همسایه ارتباط مالی داریم که FATF و آمریکا نیز، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

صاحب‌خبر -

کاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اثرات عدم پذیرش FATF و لوایح آن، اظهار داشت: در شرایط فعلی بدون پذیرش FATF مشمول بی‌رحمانه و شدیدترین تحریم‌های آمریکا و اروپا هستیم و این تحریم‌ها ربطی به FATF ندارد؛ اگر به عضویت این نهاد در بیاییم، باز تحریم‌ها علیه ما اعمال می‌شود.

وی افزود: این تحریم‌ها شامل تحریم‌های پولی و بانکی می‌شود؛ در وزارت خزانه‌داری آمریکا فرماندهان جنگ اقتصادی علیه ما، شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که قصد ارتباط با ایران را داشته باشند را تحت‌فشار قرار می‌دهند تا روابط اقتصادی خود را با ایران قطع کنند.

انبارلویی با اشاره به اینکه روحانی از بدعهدی آمریکایی‌ها درس نگرفته است، گفت: وقتی این تحریم‌ها سر جای خود هستند ما با پذیرش آن خبط و خطای بزرگی را انجام می‌دهیم و آقای روحانی از بدعهدی آمریکا و فریب اروپایی‌ها درس نگرفته است؛ اگر دقت کنید دربندی از تعهدنامه FATF آمده است که دولت‌ها را در ارتباط با ایران مخیل می‌داند و این‌طور نیست که با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه، ما هیچ جنب‌وجوش مالی نمی‌توانیم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با بسیاری از کشور‌های همسایه و قدرت‌های بزرگ دنیا ارتباط مالی داریم که FATF و آمریکا نیز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ اگر تحریم‌های بانکی برداشته شود، منعی برای پذیرش FATF نداریم. از دیدگاه دولت آمریکا و اروپا، حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تروریسم است و باید از آقای رئیس‌جمهور پرسید که روایت ما را از تروریسم را قبول دارد یا روایت آمریکایی‌ها را می‌پذیرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: متأسفانه آقای روحانی آداب حکمرانی را رعایت نمی‌کند و نهاد‌های رسمی کشور وظایفی را دارند و هرکدام به درست به وظایف خود عمل می‌کنند و هیچ شخصی حق ندارد به آن‌ها تعرض کند. آقای روحانی بهتر است که حریم و حرمت قانونی نهاد‌های کشور را رعایت کند.

وی پیرامون انتقادات جریان اصلاح‌طلب به نهاد‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: بسیاری از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم حتی کاندید نشده‌اند تا تائید صلاحیت یا عدم تائید صلاحیت شوند. سر لیست جریان اصلاحات در انتخابات اخیر، پایین‌ترین رأی آورد واین جریان سیاسی به دلیل بدقولی، بدعهدی و عملکرد ضعیف سرمایه اجتماعی خود را از دست‌داده‌ است.

نظر شما