شناسهٔ خبر: 38531444 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لاوروف: به تروریست‌ها در سوریه امتیازی نمی‌دهیم

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای لوکزامبورگی خود گفت: کشورش به تروریست‌ها در سوریه امتیاز نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با «ژان آسلبرن» همتای خود در لوکزامبورگ گفت، روسیه به تروریست‌های سوریه امتیازی نخواهد داد.

آسلبرن نیز بر لزوم ایجاد صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس راهکار دو کشوری و احترام به حقوق فلسطینیان تأکید کرد.

لاوروف در این نشست گفت، باید حساب مردم ادلب را از تروریست‌ها جدا دانست و ارتش سوریه این حق را دارد که مواضع تروریست‌ها را نابود کند.

وی افزود در خصوص ادلب و آنچه در این منطقه می‌افتد از جمله اقدامات ارتش ترکیه، می‌توان تأیید کرد که آنکارا به توافقی که پیش‌تر با روسیه حاصل شده بود پایبند نبوده است.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت، هدف مشترک روسیه و ترکیه باید خلع سلاح در این منطقه و احترام به آتش‌بس است. همه طرفین باید به قطعنامه شورای امنیت احترام بگذارند.

لاوروف ضمن تسلیت به آنکارا به خاطر کشته شدن شماری از نیروهایش در سوریه گفت، رؤسای جمهور ترکیه و روسیه پس از کشته شدن نیروهای ترکی در سوریه به صورت تلفنی گفت‌وگو داشته‌اند. در این تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه لزوم اجرایی شدن توافقات حاصل شده درباره منطقه کاهش تنش در ادلب را با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به بحث گذاشت. همچنین پوتین تأکید کرد نمی توان مانع از اجرای قطعنامه شورای امنیت توسط ارتش سوریه درخصوص مبارزه با ترورست‌ها شد.

لاوروف همچنین اعلام کرد مسکو این آمادگی را دارد که به تقویت امنیت نیروهای ترکیه در سوریه کمک کند.

 ۳۴ نظامی ترکیه بامداد امروز (جمعه) در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب رخ داد، کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه توضیح داد: «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند».

نظر شما