شناسهٔ خبر: 38513841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واهمه اسرائیل از توان موشکی جبهه مقاومت: حزب الله به راحتی می تواند نبرد را به مناطق ما منتقل کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی آورد: پس از چند روز از نبرد علیه حزب الله، اسرائیل بدون هیچ گونه محافظت از جبهه داخلی باقی خواهد ماند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از المیادین، این کانال اسرائیلی افزود: اسرائیل با حدود ۲۰۰ هزار موشک مختلف محاصره شده که قادر است به اسرائیل برسد اما به دلایل آشکار اقتصادی امکان تولید مقادیر زیادی موشک برای رهگیری این میزان موشک را ندارد.

براساس این گزارش، عواقب ناشی از جنگ علیه حزب الله که براساس گفته منابع خارجی، حدود ۱۵۰ هزار موشک در اختیار دارد و قادر به شلیک دو هزار موشک در روز است، پس از چند روز جنگ، جبهه داخلی اسرائیل بدون محافظت باقی خواهد ماند.

سایت مذکور با اشاره به اینکه درچنین صورتی چه بر روز نیروگاههای برق، نیروگاههای نمک زدایی، پایگاههای نیروی هوایی و مخازن اضطراری اسرائیل خواهد آمدو چه اتفاقی برای میلیون ها شهروند رخ خواهد داد، در ادامه نوشت: جایگزین مسئله مورد توجه نیست. تصمیم این است که موشک های رهگیری تنها تاسیسات پویا را محافظت خواهند کرد و جبهه داخلی از آغاز چنین نبردی، بدون حفاظ باقی خواهد ماند.

این کانال اسرایئلی با اشاره به اینکه رئیس ستاد ارتش اسرائیل از نیاز به آماده سازی جبهه داخلی سخن می گوید، در ادامه آورد: چگونه به این وضعیت غیرقابل تحمل رسیدیم؟ همه ما اتفاق نظر داریم که بهتر بود اسرائیل از بزرگ شدن گروهایی نظیر حزب الله و تبدیل آنها به ارتش ممانعت می کرد.

واقعیت نشان می دهد که بین حزب الله و اسرائیل تعادل بازدارندگی وجود دارد. چه کسی این را باور می کرد. اکنون باید به حفاظت از جبهه داخلی در برابر موشک ها توجه شود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: تصور نهادهای امنیتی که می گوید موشک علیه موشک می تواند راه حل باشد، از نظر اقتصادی رنگ باخته  است. موشک گنبد آهنین ۷۵هزار دلار هزینه برمی دارد در حالی که گاهی اوقات به موشکهای بیشتری نیاز است. علاوه بر این موشک های عصای جادویی و دیگر موشک ها در این زمینه نیز بسیار هزینه بردار هستند.

در این گزارش همچنین آمده است: طبق منابع خارجی، دشمن هزاران موشک میان برد و دوربرد دارد که دارای کلاهک انفجاری ۵۰۰ الی ۶۰۰ کیلوگرمی هستند. آسیب چنین موشک هایی می تواند بسیار زیاد باشد و به منظور رهگیری آن، اسرائیل باید از موشک های موسوم به عصای جادویی و حیتس استفاده کند که بسیار گران و هزینه بردار است. علاوه بر این دقت موشک های حزب الله را هم باید نباید نادیده گرفت.

سایت اسرائیلی در پایان آورده است: ایده رهگیری موشک های حزب الله مدتهاست که کهنه شده است و به خاطر ناکامی گیج کننده، جبهه داخلی مدنی و نظامی اسرائیل در معرض هدف قرار گرفته است. دشمنان ما امروز به راحتی قادرند همان کاری را ا ما انجام دهند که ما در طول سال ها با آنها انجام دادیم یعنی می توانند به راحتی نبرد را به مناطق ما منتقل کنند.

خبر را در المیادین ببینید

 

نظر شما