شناسهٔ خبر: 38511059 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عکس های منتخب روز/ نمای دیدنی از برداشت گل آفتابگردان«میناب»از دریچه دوربین«ایسنا»

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه_ این روزهابخش مهمی از اطلاعات مخاطبان از گوشه و کنار دنیا به واسطه تصاویر است به همین خاطر نقش عکاسان در تبادل تصاویر اهمیت زیادی دارد. عکاسان خبری مانند روزنامه نگاران وظایف مهمی در انتقال عکس هایشان دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های یک عکس خبری خوب این است که واقعیت صحنه را به مخاطب بگوید و برای مردم قابل درک باشد به همین خاطر گفته می شود عکس خبری باید ساده، صادق و اطلاع رسان باشد. شفقنا رسانه با همین رویکرد قصد دارد، گزارشی از عکس های منتخب خبری را (به انتخاب خود) که خبرگزاری ها از روز قبل آن را تهیه کرده اند، منتشر کند. گزارش زیر شامل عکس‌ های منتخب خبرگزاری های ایرنا،ایسنا و تسنیم است.

به گزارش شفقنا رسانه،رحیم بنی اسد آزاد عکاس خبرگزاری ایسنا توانست تصاویر خوبی از حال و هوای مردم کرمان با وجود شیوع ویروس کرونا ثبت کند که مردم در عین انجام فعالیت روزانه مسائل بهداشتی را هم رعایت می کنند. این عکس ها به دلیل سوژه پردازی و کادربندی خوب مورد توجه قرار گرفت.

از دیگر تصاویر منتخب این خبرگزاری، عکس های  عین اله چملی نژاد است که تصاویری از برداشت آفتابگردان در مزارع شهرستان میناب را کار کرد که این عکس ها به دلیل زاویه دید و ترکیب بندی خوب مورد توجه قرار گرفت.

یکی از تصاویر مورد توجه در خبرگزاری تسنیم ثبت عکس هایی از «خطوط تولید مواد ضد عفونی کننده و ماسک فیلتر دار» است که به دلیل انتخاب نمای مناسب، روایتگر خوبی از تلاش تولید کنندگان این محصول است.

سید مصلح پیر خضرانیان عکاس خبرگزاری ایرنا گزارشی از وضعیت این روزهای پل تاریخی قشلاق در شهر سنندج کار کرد که از منظر کپشن نویسی و کادربندی عالی مورد توجه قرار گرفت. در توضیح این گزارش آمده«پل تاریخی قشلاق در شرق سنندج، بر روی رودخانه قشلاق ساخته شده است و از آثار دوره‌های صفویه و زندیه به‌ شمار می‌رود. این پل در سال‌های بعد، به‌ ویژه در دوره قاجاریه مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت. ساخت پل به سفارش شاه صفی و توسط سلیمان خان اردلان در سال ۱۰۴۶ هجری قمری در مسیر سنندج به همدان صورت پذیرفت. در زمان امان‌الله خان اردلان، این پل تعمیر و به‌طور کامل مرمت شد. بارش باران چند روز گذشته باعث شده است حجم آب رودخانه قشلاق زیاد شود.»

از دیگر تصاویر مورد توجه در این خبرگزاری توجه عبدالله رحمانی به وضعیت زندگی مردم زلزله زده آذربایجان غربی پس از سه روز است که به دلیل درگیری عکاس با موضوع مورد توجه قرار گرفت.

نظر شما