شناسهٔ خبر: 38466374 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

کاهش پنج هزار تومانی عوارض بزرگراه تهران شمال

صاحب‌خبر -

منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر در مراسمی رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مسیر آزادراه تهران – شمال از تقاطع غیر همسطح بزرگراه آزادگان شمال با بزرگراه شهید همت شروع و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۹۷۰ متر رشته کوه البرز را قطع و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

اجرای این قطعه از آزاد راه که طول تقریبی آن ۳۲ کیلومتر است، باعث می‌شود مسیر فعلی تهران-کرج-چالوس حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود.

این مسیر در ادامه به موازات جاده قدیم کرج – چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج شده و سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌گردد.

همزمان با برکزاری مراسم افتتاح محمد اسلامی وزی راه و شهرسازی از دستور رئیس‌جمهوری برای کاهش پنج هزار تومانی نرخ عوارضی خودروهای سواری خبر می‌دهد. به‌این ترتیب نرخ عوارضی برای خودروهای سواری در روزهای عادی به ۲۰هزار تومان و برای روزهای پیک به ۳۰هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. همچنین نرخ عوارضی برای وانت ۳۵هزار تومان، برای مینی‌بوس ۴۰هزار تومان و برای اتوبوس ۴۵هزار تومان تعیین شده است.

نظر شما