شناسهٔ خبر: 38400043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

سودجویی کرونایی

بررسها حاکی از آن است که علی رغم هشدارهای سازمان جهانی مبنی بر منع پرواز به چین و محدود کردن سطح مراوردات با کشور چین پروازها به این کشور همچنان ادامه دارد.ویروس کرونا از طریق راههای هوایی به کشور منتقل شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش جهان صنعت نیوز:بررسها حاکی از آن است که علی رغم هشدارهای سازمان جهانی مبنی بر منع پرواز به چین و محدود کردن سطح مراوردات با کشور چین پروازها به این کشور همچنان ادامه دارد.علی رغم ادعای مسیولین هواپیمایی‌ها مبنی بر عدم وجود پرواز به کشور چین آژانس‌های هواپیمایی نسبت به ثبت مسافر اقدام می کنند و با قرار دادن آنها در بلک لیست زمان پرواز را اعلام  می کنند. از سوی دیگر با مراجعه به سایت‌های اینترنتی  می توان بلیط پرواز بین شانگهای چین و تهران و همچنین پکن به تهران را به مبلغ حدود پنج میلیون تومان خریداری کرد. موضوعی که به نظر می رسد فارغ از تمامی هشدارها و موانع قانونی کسب درآمد حتی به قیمت به مخاطره انداختن سلامت جامعه و مردم در اولویت برخی از سودجویان کرونایی قرار گرفته است 

بهرام پارسایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد به سازمان هواپیمایی کشوری در تداوم پروازها به چین علی رغم هشدارهای دولت گفت: منفعت طلبی و سهل انگاری سازمان هواپیمایی درتوقف پروازهای چین باعث ورود ویروس کرونا به کشور شده است و پروازها همچنان به چین ادامه دارد و قیمت بلیط ان هم افزایش دو برابری داشته است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ در ادامه به تداوم پروزاها به چین ااشاره کرد و فزود:ویروس کرونا از طریق راه هوایی به کشور وارد شده است ،وزارت مسکن،راه وشهرسازی ابلاغیه‌ای که از سوی دفتر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر توقف پروازهای به چین و بالعکس صادر شده بود را جدی نگرفته و نسبت به آن بی تفاوت بوده و باید به افکار عمومی پاسخگو باشد. اینکه سازمان هواپیمایی به دلیل منفعت طلبی و کاهش زیان مالی هنوز هم از توقف پروازها خودداری می کند باعث بروز بحران کرونا در کشور شده است.

سودجویی کرونایی اجتماعی اخبار برگزیده بهداشت و درمان پیشنهاد ویژه راه و مسکن منفعت طلبی عدم شفافیت سهل انگاری پاسخگویی سودجویی کرونایی اجتماعی اخبار برگزیده بهداشت و درمان پیشنهاد ویژه راه و مسکن منفعت طلبی عدم شفافیت سهل انگاری پاسخگویی

بهرام پارسایی با تاکید بر این تخلف سازمان هواپیمایی کشوری افزود:حتی اگر پروازها با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی مدیریت می‌شد شاهد ورود این ویروس به کشور نبودیم در کشورهای همسایه که مراودات کمتری با چین دارند پیشگیری ها آنچنان جدی بوده است که توانسته مدیریت کنند اما ایران که سطح مراودات بیشتری با کشور چین دارد باید مدیریت بیشتری می‌کرد و مسئولین امر در این خصوص کوتاهی کردند.

وی درادامه با انتقاد به دولت افزود:امنیتی کردن شیوع ویروس کرونا کمکی به کنترل آن نمی‌کند دولت بابد در این موضوع با مردم شفافیت داشته باشد و اطلاع رسانی کند نه اینکه مبادی انتشار اخبار درست را مسدود کند تا بازار شایعات داغ شود. مسئولین بایدنسبت به امنیتی کردن شرایط جامعه پاسخگو باشند که متاسفانه به جای اینکه پاسخگو باشند طلبکار هم هستند.

پارسایی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان  هم باید پاسخگوی افکار عمومی باشد افزود: چین در کنترل و پیشگیری ویروس کرونا اقدامات کنترلی خوبی داشته است و توانست طی ۱۰ روز بیمارستان مخصوص احداث کند ولی در ایران حتی اطلاعات شفاف به مردم داده نشده است و مسئولین کتمان حقایق می‌کنند و شرایط را امنیتی جلوه می‌دهند تا رسانه‌ها در جهت تنویر افکار عمومی کاری نکنند.

سودجویی کرونایی اجتماعی اخبار برگزیده بهداشت و درمان پیشنهاد ویژه راه و مسکن منفعت طلبی عدم شفافیت سهل انگاری پاسخگویی سودجویی کرونایی اجتماعی اخبار برگزیده بهداشت و درمان پیشنهاد ویژه راه و مسکن منفعت طلبی عدم شفافیت سهل انگاری پاسخگویی

وی با تاکید بر قرنطینه کردن شهر قم گفت:از روزی که خبر مرگ دو نفر در قم بر اثر مبتلا شدن به ویروس کرونا منتشر شده تا کنون اقدامی برای قرنطینه کردن این شهر که یک مکان زیارتی است صورت نگرفته در این شرایط کنترل بیماری امکانپذیر نیست و سخت می شود از شیوع آن پیشگیری کرد دستگاهها باید در پیشگیری آن اقدامات هماهنگ داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص در این خصوص به دولت افزود:بی‌توجهی مسئولین و عدم شفافیت در انتشار اخبار از مهمترین دلایل  ورود و شیوع ویروس کرونا ست.

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما