شناسهٔ خبر: 38279835 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

دارندگان گوشی سامسونگ و ال‌جی نگران نباشند

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: در روزهای گذشته تغییر تابلوهای سامسونگ و ال‌جی از سطح شهر و فروشگاه‌ها خبر ساز شد و در پی آن رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران اعلام کرد که این برندها با نام‌های سام و جی‌پلاس جایگزین می‌شود.

در این میان هم مقامات صنفی و هم شرکت سامسونگ درباره ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی به خریداران قبلی خود اطمینان خاطر دادند. اما برای برخی از مخاطبان درباره احتمال تغییر در بخش خدمات مربوط به گوشی‌های همراه این برندها ایجاد شده بود که به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از حدود دو سال پیش خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه از سوی شرکت‌های واردکننده ارائه می‌شود؛ بنابراین تغییری در این زمینه رخ نمی‌دهد.

امیر اسحاقی در گفت‌وگویی اظهار کرد: سازمان حمایت ضابطه مشخصی درباره ارائه خدمات پس از فروش دارد که طبق آن شرکت‌های واردکننده به دولت تعهد محضری می‌دهند که کلیه موارد مرتبط با خدمات کالایی که می‌خواهند وارد کنند مربوط به شرکت است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده طبق تعهدشان موظف به ارائه خدمات هستند، گفت: نحوه ارائه خدمات و سرویس به شرکت‌ها مربوط می‌شود، اما با توجه به نظارت شدید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی در حال حاضر خریداران می‌توانند کد آی ام ای آی محصول خریداری شده را به *۷۷۷۷# پیامک ‌کنند و اطلاعات مربوط به وضعیت و مدت گارانتی، شرکت واردکننده و شرکت گارانتی را دریافت کنند.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، دو سال است که خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه از سوی شرکت‌های واردکننده ارائه می‌شود و تقریبا نمایندگی شرکت‌های کره‌ای در بخش موبایل فعالیتی در این زمینه ندارد و تقریبا همه خدمات دهندگان در این بخش ایرانی هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما