شناسهٔ خبر: 38278624 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

طالعی: تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه خواجه نصیر به ثروت تبدیل می‌شود

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر گفت: نتایج تحقیقات و پژوهش مجموعه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به ثروت تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد طالعی، معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه خواجه نصیر‌‍الدین طوسی با توجه به جهت گیری مقام معظم رهبری در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی حوزه‌های پژوهشی متنوعی را دنبال می‌کند.
 
طالعی با بیان اینکه این دانشگاه در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی علاوه بر ادامه فعالیت‌هایی پژوهشی خود در سال‌های گذشته در حوزه تحقیق و پژوهش و مشارکت در حل معضلات و مشکلات صنعتی کشور نیز به عنوان اولین دانشگاه صنعتی کشور نقش ایفا کرده است؛ اظهار کرد: براین اساس جهت دهی جدیدی را آغاز کردیم به طوری که بتوانیم نتایج تحقیقات و پژوهش مجموعه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را به ثروت تبدیل کنیم.
 
معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی ادامه داد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در قالب مراکز رشد وشرکت‌های دانش‌بنیان نتایج تحقیقات را به یک محصول دارای ارزش اقتصادی برسانیم که علاوه بر کاربرد در صنایع داخل کشور بتواند انگیزه‌های صادرات را ایجاد کند، تا بتوانیم از این طریق انتقال فناوری را در کشور‌های همسایه و کشور‌های دیگر داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه کشور در دوره‌های گذشته در حوزه علم پیشرفت بسیار خوبی داشته است، تصریح کرد: کشور ایران در حوزه علم به رتبه یک منطقه و رتبه ۱۴ تا ۱۶ بین‌المللی دست یافته است، اما متاسفانه جایگاهمان در حوزه تبدیل علم به فناوری نسبت به سال‌های گذشته تنزل یافته است.
 
طالعی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به استعداد نهفته در محققین کشور و حمایت‌های مادی و معنوی که خوشبختانه در سال‌های اخیر افزایش یافته است، امیدوار هستیم در حوزه فناوری به سطح کشور‌های پیشرفته دنیا برسیم، مسلما نتیجه این اقدام دست یافتن به سیاست و برنامه کلان نظام جمهوری اسلامی مبنی بر اقتصاد مستقل از وابستگی به صادرات نفت و گذر از نوسانات و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها خواهد بود. به طوری که اقتصاد کشور را مبتنی بر اقتصاد پویای مبتنی بر علم و فناوری تولید داخل، خودباوری و اتکا به جوانان و پژوهشگران بومی کشور رقم بزنیم و آینده بهتری از اکنونی که در آن هستیم داشته باشیم.

نظر شما