شناسهٔ خبر: 38073336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ظریف: ترور شهید سلیمانی پایان حضور نیروهای ترامپ در منطقه است

صاحب‌خبر -

شفقنا_وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که ایران اقدامات تروریستی آمریکا را در مراجع قضایی بین‌المللی پیگیری خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، دکتر محمد جواد ظریف در گفتگو با شبکه المیادین گفت: ترور سردار سلیمانی، بیانگر اقدام بزدلانه آمریکا علیه یک فرمانده میدانی بود که یارای مقابله با او را در میدان نبرد نداشت.

ظریف در خصوص اقدام به این ترور گفت: «انسان عاقل این کار را انجام نمی‌دهد، در حالی که ترامپ می‌دانست این اقدامش باعث پایان حضورش در منطقه می‌شود در اینجا شهید سلیمانی موفق‌تر از سردار سلیمانی است.»

وی افزود: «ایران ٣ اقدام تروریستی آمریکا از جمله ترور نظامی سردار سلیمانی، اقدامات تروریسم اقتصادی و تروریسم فرهنگی آمریکا را در مراجع قضایی بین المللی دنبال خواهد کرد.»

ظریف تأکید کرد: «واشنگتن با ارائه طرح معامله قرن نشان داد که واسطه‌گر مناسبی برای حل مسائل کشورها نیست و نشان داد که از رژیم صهیونیستی، صهیونیست‌تر است و ترامپ در معامله قرن حتی بیشتر از آن‌چه که رژیم صهیونیستی میخواست، به آنان داد.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: «پامپئو بعد از خبر شهادت سردار سلیمانی حرف احمقانه‌ای زد، او پیش‌بینی کرد که مردم با این خبر در خیابان‌های بغداد و تهران خواهند رقصید در حالی که حضور میلیون‌ها نفر از مردم برای تشییع پیکر سردار سلیمانی سیلی محکمی بود که نتیجه آن خروج نیروهای آمریکایی از منطقه خواهد بود.»

ظریف در خصوص شخصیت شهید سلیمانی گفت: «او سرباز واقعی صلح بود که منطقه آن را از دست داد. شهید سلیمانی در عین داشتن قدرت، بسیار تواضع داشت. وی انسانی بسیار فعال بود. بیشتر از هرچیز شجاعت و نترسیدن او از شهادت برایم جالب بود.»

ظریف در مسأله سوریه بر نقش تاثیرگذار شهید سلیمانی برای مقابله با داعش و حمایت از ملت سوریه تأکید کرد و گفت: «همانطور که تمام ایران در کنار مردم لبنان نیز هستند، سردار سلیمانی هم بود و برای مردم لبنان و سید حسن نصرالله احترام خاصی قائل بود و اعتقاد داشت که گروه‌های لبنانی خودشان باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.»

این خبر را در المیادین ببینید

نظر شما