شناسهٔ خبر: 37850199 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 براي اولين بار و به ميزباني تهران،

مرحله دوم آزمون بورد تخصصي گروه دامپزشکي دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد

مرحله دوم آزمون بورد تخصصي گروه دامپزشکي دانشگاه آزاد اسلامي شامل مصاحبه علمي و عملي در تهران به صورت متمرکز براي نخستين بار برگزار شد.به گزارش ايسنا، پس از برگزاري مرحله اول آزمون بورد تخصصي گروه دامپزشکي دانشگاه آزاد اسلامي به صورت کتبي در 28 دي ماه 98، پذيرفته شدگان اين مرحله، به مرحله دوم اين آزمون که با حضور اساتيد صاحب نظر سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد، دعوت شدند.

روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي اعلام کرد که نتايج نهايي متقاضيان براساس جمع بندي آزمون‌هاي کتبي، شفاهي و عملي متعاقبا از طريق مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه اعلام مي‌شود.

در قالب طرح ساماندهي آموزش عالي؛

راه اندازي شبکه علمي دانشگاه‌هاي استاني از سال آينده

معاون آموزشي وزارت علوم گفت:شبکه علمي دانشگاه هاي استاني در طرح ساماندهي آموزش عالي ارائه شده و در صورت تاييد نهايي طرح ساماندهي توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي از سال 99 اجرايي مي‌شود.علي خاکي صديق در گفتگو با مهر درباره شبکه سازي دانشگاه‌هاي استاني گفت:شبکه علمي دانشگاه‌هاي استاني در طرح ساماندهي آموزش عالي پيش بيني شده است که به موجب آن مؤسسات و دانشگاه‌هاي کوچک‌تر مي‌توانند به دانشگاه مادر ملحق شده و زير نظر آنها کار کنند.

وي با اشاره به مزيت‌هاي اجراي شبکه علمي دانشگاه‌هاي استاني افزود: با اجراي اين طرح ديگر کار موازي توسط دانشگاه‌ها انجام نمي‌شود.معاون آموزشي وزارت علوم يادآورشد: به عنوان مثال اگر در دانشگاهي در يک استان، رشته رياضي وجود دارد دليل ندارد در مؤسسه و دانشگاهي در آن استان دوباره رشته رياضي راه اندازي شود.

وي خاطرنشان کرد: طرح ساماندهي آمايش آموزش عالي آماده شده و بناست در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شود، در صورت تأييد نهايي شورا اجرا مي‌شود، در حال حاضر وزير علوم پيگير برگزاري جلسه شورا است.

خاکي صديق خاطرنشان کرد: اميدواريم تا آخر سال جاري اين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي بررسي و تأييد نهايي طرح ساماندهي آمايش آموزش عالي برگزار شود. در صورت تأييد نهايي ساماندهي آموزش عالي اين طرح از سال 99 اجرايي مي‌شود.

برگزاري دومين دوره جشنواره کار دانشگاه علم و صنعت ايران

دومين دوره جشنواره کار ايران اسفندماه سال جاري در دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار خواهد شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دومين دوره جشنواره کار ايران اسفندماه سال جاري در دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار خواهد شد.

به گفته دبير اين جشنواره، هدف اصلي از برگزاري اين جشنواره ارتباط مستقيم ميان کارفرمايان و کارجويان تعريف شده و در آن کارجويان مي‌توانند با مديران منابع انساني سازمان‌هاي مختلف به صورت مستقيم ملاقات داشته باشند.دانشگاه علم و صنعت همواره در بحث کارآفريني و ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور پيشرو بوده و در همين راستا اولين دوره جشنواره کار ايران با حضور 70 شرکت صنعتي، دانش بنيان و نوپا و همچنين مراکز نوآوري و شتابدهي در آبان ماه 97 در اين دانشگاه برگزار گرديد. درطي اين دوره 750 جايگاه شغلي تعريف شده و بيش از 5000 کارجو از نمايشگاه بازديد نمودند.مجتبي ميرجليلي در اين باره افزود: دومين دوره جشنواره کار ايران نيز در سه بخش کار و کارآفريني، پژوهش و برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي برگزار خواهد شد. در بخش اول شرکت‌ها با حضور در سطح دانشگاه به معرفي خود و فرصت‌هاي شغلي خود مي‌پردازند و علاوه بر ارتقا برند کارفرمايي، بدون واسطه با کارجويان مصاحبه نموده و رزومه‌هاي فني و شخصيتي آنان را دريافت مي‌نمايند.

برچسب‌ها:

نظر شما