شناسهٔ خبر: 37826980 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــر

صاحب‌خبر -

 شرط استوکس براي پرسپوليس

مهاجم ايرلندي براي سفر به ايران و حضور در تمرينات تيم فوتبال پرسپوليس شرط گذاشته است.

به گزارش تسنيم، باشگاه پرسپوليس نزديک به دو هفته‌اي است که درگير مذاکره با آنتونيو استوکس و جذب اين بازيکن است و در حال حاضر اين بازيکن که پيوستنش به جمع سرخپوشان قطعي شده براي حضور در ايران و شرکت در تمرينات تيم جديدش شرط دارد. او 40 درصد از مبلغ قراردادش را طلب کرده و تا زماني که اين مبلغ به وي پرداخت نشود او راضي به حضور در ايران نخواهد شد.

اين در شرايطي که آنتونيو استوکس و دو همراهش پنج روزي مي‌شود که به دبي آمده‌‌اند و با هزينه باشگاه پرسپوليس در اين شهر اقامت دارند.

رکورد جديد عمر السومه

دبل در 54 ثانيه

بي جهت نيست طرفداران باشگاه الاهلي در جده به هيچ عنوان حاضر به از دست دادن عمر السومه کاپيتان سوريه اي خود نيستند. بعد از گذشت سال ها از خريد اين بازيکن حالا عمر السومه به يکي از اسطوره هاي محبوب باشگاه تبديل شده و هر روز هم بر ميزان رکوردهايي که او با پيراهن شماره 9 الاهلي خلق مي کند، افزوده مي شود.

تازه ترين شاهکار عمر السومه در بازي هاي اين هفته ليگ عربستان رقم خورد، جايي که دبل مهاجم سوري در کمتر از 54 ثانيه باعث شد تا نام او با اين رکورد يک بار ديگر در کتاب تاريخ رقابت هاي باشگاهي عربستان به ثبت برسد تا سريع ترين دبل به نام السومه ثبت شود. در اين بازي که الاهلي در زمين الرايد به ميدان رفته تا دقيقه 84 شاگردان گروس سوئيسي با يک گل عقب بودند اما عمر السومه بين دقايق 84 تا 85 در کمتر از 54 ثانيه دو بار گلزني کرد تا سبزها با سه امتياز شيرين به خانه بازگردند.

درخشش ستاره سوري در سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا همين طور توئيتر رسمي ليگ قهرمانان آسيا در آستانه پلي آف نهايي ACL2020 و رويارويي الاهلي با استقلال تاجيکستان شگفتي ساز رقابت ها تا امروز بازتاب گسترده اي داشت تا عمر السومه به عنوان گلزني ويرانگر و مرگبار معرفي شود.

ريوآوه جانشين طارمي را هم خريد!

مهدي طارمي ستاره ايراني باشگاه ريوآوه يک گام ديگر به جدايي از اين باشگاه و حضور در اردوي باشگاهي بزرگ در قاره سبز نزديک شد. مهاجم بوشهري تنها شش ماه بعد از حضور در جمع لژيونرهاي اروپايي چنان درخشيد که حالا اخبار ابراز تمايل باشگاه هاي بزرگ براي خريد او به سوژه اي مهم براي رسانه هاي پرتغال بدل گشته است.

در حالي که تنها چند روز از تمايل باشگاه هاي پورتو، بنفيکا و آستون ويلا براي امضاي قرارداد با طارمي مي گذرد، باشگاه ريوآوه که خوب مي داند نمي تواند مانع جدايي و پيشرفت ستاره ايراني شود در اقدامي غير منتظره بلافاصله جانشين اين مهاجم گلزن را انتخاب و به خدمت گرفت تا مسير براي انتقال رويايي براي طارمي از قبل هموارتر شود.

باشگاه ريوآوه با قراردادي قرضي با بند خريد دائمي توانست گلسون دالا مهاجم 23 ساله آنگولايي را از باشگاه اسپورتينگ ليسبون به خدمت بگيرد که به نوشته رسانه هاي پرتغالي اين بازيکن تنها براي پرکردن جاي خالي طارمي به جمع شاگردان روي کارواخال اضافه شده است.

بلغاريِ مد نظر استقلال، ملي پوش است

کادرفني تيم فوتبال استقلال تهران قصد دارد چند بازيکن ديگر به خدمت بگيرد و در اين راستا گفته مي‌شود، يکي از اهداف نقل و انتقالاتي اين تيم، ايوان ايوانف مدافع مرکزي بلغارستاني است. ايوان ايوانف براي تيم‌هاي ملي پايه کشورش هم بازي کرده و از سال 2008 تا 2016، 40 بار براي تيم ملي بزرگسالان بلغارستان بازي کرده و 3 بار هم دروازه حريفان را باز کرده است.اين مدافع 31 ساله سابقه بازي براي تيم‌هاي زسکا صوفيه، آلتاي اسپور ترکيه، پاناتينايکوس يونان، بازل سوئيس و پارتيزان صربستان را در کارنامه خود دارد. ايوانف در سال 2013 بهترين بازيکن کشور بلغارستان شد. گفته مي‌شود ايوانف يکشنبه وارد تهران خواهد شد تا با پشت سر گذاشتن تست‌هاي پزشکي باشگاه، قراردادش را با آبي پوشان منعقد کند.

10 پاس گل

هيچ کس جلودار آرنولد نيست

در جريان ديدار ليورپول و ولوز ترنت الکساندر آرنولد در زمين چمن ورزشگاه خانگي حريف به دنبال توپ به سمت پرچم کرنر مي‌دويد که ناگهان با قيافه‌هاي عصباني و دشنام‌هاي گروهي از هواداران ولوز مواجه شد که روي سکوهاي نزديک به پرچم کرنر از خجالتش درآمدند ولي ترنت به آنها پشت کرده، منتظر رسيدن توپ ماند و سپس يک دست خود را بلند کرد. جردن هندرسون مي‌دانست منظور او از اين پيام چيست. هندرسون با يک جاگيري عالي پاس گل آرنولد را دريافت کرده و گل اول ليورپول را در دقيقه 8 به ثمر رساند. اين دهمين پاس گل ترنت الکساندر آرنولد در فصل جديد ليگ برتر بود. او تا اين لحظه در هر پنج ليگ بزرگ اروپايي بيشتر از هر بازيکن ديگري پاس گل داده است.

با اين وجود به نظر مي‌رسد تيمهاي حريف ليورپول تاکنون نتوانسته‌اند راهي براي توقف اين سلطان پاس گل پيدا کنند. در بازي ديروز مقابل ولوز آرنولد بيشتر از همه بازيکنان حاضر در ميدان با توپ تماس داشت. گرت ساوت‌گيت مسلما در کنار يورگن کلوپ از اين درخشش‌ الکساندر آرنولد خوشحال است و اميدوار است تا زمان برگزاري رقابتهاي يورو 2020 براي او مشکلي پيش نيايد. اگر او و تيم ملي انگليس بتوانند از درخشش و استعداد اين ستاره 21 ساله استفاده کنند انگليس مي‌تواند در اين رقابتها براي هر تيمي دردسرساز شود.

تکليف بيرانوند و پرسپوليس مشخص شد

دروازه‌بان ملي‌پوش پرسپوليس تکليف خود را با اين باشگاه مشخص کرد.

عليرضا بيرانوند که با دو پيشنهاد از تيم‌هاي بلژيکي مواجه شده است بعد از نشست‌هاي جداگانه‌اي که با افشين پيرواني و متعاقب آن محمدحسن انصاري‌فرد داشت در نهايت تصميم گرفت تا پايان فصل در جمع سرخپوشان ماندني شود.

بيرانوند قرار است در پايان فصل انتقالش را به يکي از دو تيم خنک يا انتورپ بلژيک نهايي کند و هر دو باشگاه نيز حاضرند براي فسخ قرارداد اين بازيکن با باشگاه پرسپوليس مبلغ 700 هزار دلار پرداخت کنند. قرار است طي يکي دو روز آينده بيرانوند تيم آينده‌اش را مشخص کند.

دروازه‌بان ملي‌پوش پرسپوليس بسيار علاقه‌مند است تا فوتبال خود را در اروپا ادامه دهد و در عين حال قصد دارد در يک فرصت مناسب پرسپوليس را ترک کند.

برچسب‌ها:

نظر شما