شناسهٔ خبر: 37724949 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیرعامل شرکت دانش بنیان رنگ گوهرفام:

شرکتی دانش‌بنیان با فروش میلیاردی در حوزه رنگ / ستاد نانو در حمایت از تولیدکنندگان نمره خوبی می‌گیرد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدی و صنعتی رنگ گوهرفام گفت: ستاد نانو در حمایت از تولیدکنندگان نمره خوبی می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

شرکتی دانش‌بنیان با فروش میلیاردی در حوزه رنگ / ستاد نانو در حمایت از تولیدکنندگان نمره خوبی می‌گیرد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، نوبخت قره داغی مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدی و صنعتی رنگ «گوهر فام» هنگام بازدید خبرنگاران از این شرکت تولیدی گفت: در این شرکت پوشش های مناسب خودرویی oem و قطعات پلاستیکی مربوطه جهت صنایع خودرو، پوشش های تعمیراتی جهت صنایع خودرو، پوشش های پلاستیزول جهت صنایع خودرو، محصولات پوشش های ساختمانی، پوشش های تولیدی جهت صنایع مختلف، رزین های صنعتی، پوشش های مناسب جهت صنایع فولاد، پوشش های مناسب جهت صنایع هوایی و پوشش های ترافیکی تولید می شوند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه های کنترل کیفی و تحقیقاتی این صنعت یکی از بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه های رنگ سازی در کشور است، افزود: این شرکت با تکیه بر دانش فنی متخصصان مجرب و کارآزموده خود و با به کار گرفتن تکنولوژی نوین و جدیدترین ماشین آلات روز دنیا در خط تولید و با داشتن مجهزترین آزمایشگاه کنترل کیفی و تحقیقاتی قادر به تولید انواع پوشش های صنعتی و تخصصی است.

نوبخت قره داغی با بیان اینکه تولید رنگ های تخصصی نیازمند تجهیزات گران قیمت است، افزود: شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام پیش از اجرایی شدن پروسه شرکت های دانش بنیان در کشور یک شرکت دانش بنیان بوده و ما تنها تاییدیه دانش بنیان بودن را دریافت کرده ایم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدی و صنعتی رنگ گوهر فام ضمن قدردانی از حمایت های ستاد نانو تصریح کرد: ستاد نانو و بانک سپه دو مجموعه ای هستند که در حمایت از تولیدکنندگان نمره خوبی می گیرند.
 
وی با بیان اینکه در این شرکت سالانه ۱۱ هزار تن پوشش‌های صنعتی تولید می‌شوند، تصریح کرد: این شرکت دارای تاییدیه اتحادیه اروپا برای رنگ‌های ساختمانی است هم چنین ما جزو اولین شرکت‌هایی هستیم که تاییدیه IATF را برای رنگ و پوشش‌های خودرویی اخذ کرده ایم.

نوبخت قره داغی با بیان اینکه شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام تاییدیه سازمان هواپیمایی کشور برای رنگ‌های هواپیمایی را دریافت کرده است، افزود: همچنین ما موفق به دریافت نانو مقیاس برای رنگ‌های صنعتی هواپیمایی و پلاستیزول شده ایم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدی و صنعتی رنگ گوهر فام با اشاره به اینکه این شرکت در تولید رنگ‌های هواپیمایی حرف برای گفتن دارد و در این راستا نیز ستاد نانو کمک بسیاری کرده است، افزود: بیشترین چالش ما در بازار شفاف کار کردن ماست، اما ما نمی‌توانیم به صورت غیرشفاف کار کنیم به گونه‌ای که در حال حاضر مالیات پرداختی خود را ۴ برابر کرده ایم و این در حالی است که خدمات متفاوتی نیز نسبت به بقیه شرکت‌ها دریافت نمی‌کنیم. به هر حال تولید سود خوبی دارد، اما مسئله این است که این سود توزیع می‌شود مثلا ما ۱۲ میلیارد ارزش افزوده بدهیم و یا بخشی از سود شرکت را به دولت پرداخت کنیم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدی و صنعتی رنگ گوهر فام با بیان اینکه صنعت رنگ به شدت به نیروی انسانی متخصص وابسته است، تصریح کرد: کمتر از ده درصد از رنگ هواپیمایی مورد نیاز کشور از شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام خریداری می‌شود به هر حال سبد تولیدی ما کامل نیست، اما در حال تکمیل این سبد تولیدی هستیم به گونه‌ای که تولید رنگ داخل هواپیما و تولید رنگ پایه هواپیما را در دست تست داریم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی، رنگ‌های خارجی را پنج تا ۸ برابر گرانتر از رنگ تولید شده در شرکت گوهر فام خریداری می‌کنند، افزود: ما حتی به برخی شرکت‌های هواپیمایی معتبر پیشنهاد داده‌ایم که یک هواپیمای خود را به عنوان نمونه بدون هیچگونه پرداختی تحت کنترل ما رنگ آمیزی کنند و در صورت ثبات کیفی فرآیند خرید را تکمیل کنند.

نوبخت قره داغی با بیان اینکه چینی‌ها در هیچ رنگی جز رنگ آستر عامل چسبندگی نمی‌توانند با ما رقابت کنند، چون ما رنگ را از چینی‌ها ارزانتر می‌فروشیم و این در حالی است که مواد اولیه را نیز از چین وارد می‌کنیم، تصریح کرد: هزینه‌های مالی بسیار گران است و همین موضوع نفس ما را گرفته است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدی و صنعتی رنگ گوهر فام با بیان اینکه میزان صادرات در شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام نسبت به فروش فعلی عدد بالایی نیست ،عنوان نمودند که در حال حاضر عمده مشتریان شرکت ،شرکتهای بزرگی مانند ایرانخودرو و فولاد مبارکه میباشد که چنین مجموعه هایی در کشورهای همسایه وجود ندارد .افزود:عمده صادرات کشور در زمینه رنگ‌و‌رزین روی رزینهای مربوط به رنگهای ساختمانی متمرکز میباشد.

وی با بیان اینکه امروز شرکت‌های آمریکایی و اروپایی جز کشور‌های برتر در تولید رنگ هستند، افزود: ما نیز باید در صنعت رنگ پوست اندازی کنیم، چون در این صنعت خیلی کوچک هستیم به گونه‌ای که امروز حتی تعدادی شرکت‌های رنگ سازی ترکیه در رنکینگ جهانی قرار دارند، ولی ما نتوانستیم به چنین موقعیتی دست یابیم.

به گفته وی، آنها توانسته‌اند استاندارد‌های بوئینگ، فوکر و هواپیما‌های نظامی را کسب کنند ودر حال حاضر نیز با تمام شرکت‌های هواپیمایی کار می‌کنند به گونه‌ای که به ۳۰ شرکت هواپیمایی رنگ می‌فروشند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدی و صنعتی رنگ گوهر فام با بیان اینکه این شرکت سال گذشته به عنوان شرکت برتر کشور معرفی شده است، تصریح کرد: رنگ خودرو در صنعت خودروسازی کشور فوق العاده است.

وی با بیان اینکه تمام اتوبوس‌های اسکانیا با رنگ تولید شده در شرکت گوهرفام رنگ آمیزی شده اند و ما نیز در رنگ خودرو به استانداردهای بسیار معتبر جهانی دست یافته‌ایم افزود: فروش شرکت ۱۶۰ میلیارد تومان است و امیدواریم امسال از ۲۰۰ میلیارد تومان عبور کنیم. در حال حاضر ۱۸۰ نفر در شرکت گوهر فام مشغول به کار هستند.

نظر شما