شناسهٔ خبر: 37723044 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر امسال برای تکمیل هیأت داوران با چالش جدی مواجهند

الوند، افخمی و آبیار، گزینه های جدید داوری در فجر ۳۸

صاحب‌خبر -

بانی‌فیلم: همان طور که پیشتر عنوان کرده بودیم، مذاکره با فیلمسازان و پیشنهاد دادن به سینماگران برای پذیرش داوری جشنواره سی‌و‌هفتم همچنان ادامه دارد.
سختی کار و‌ دشواری این مذاکرات به دلیل وجود فضای انصراف برخی از کارگردانان و بازیگران است.
نوشته بودیم که فریدون جیرانی و کمال تبریزی تقریبا از گزینه‌های حتمی حضور در جمع داوران فجر سی‌و‌هشتم هستند. جیرانی را که قرار است تقدیر کنند و تبریزی هم فیلمش در جشنواره امسال نیست.

ضمن اینکه شنیده می شود مذاکراتی در این باره با مهدی فخیم زاده نیز صورت گرفته است.
در همین حال برخی از شنیده‌ها حاکی از آغاز مذاکره دبیر جشنواره با سیروس الوند، بهروز افخمی و نرگس آبیار برای متقاعد کردن‌شان برای حاضر شدن در جمع هیات داوران فجر۳۸ است. در میان البته حضور بهروز افخمی در مراسم قرعه کشی فیلم‌ها نشان داد که این فیلمساز و مجری، زمان چندانی برای پذیرفتن پیشنهاد داوری نیاز ندارد!

افخمی که مدتی است اجرای برنامه «نقد سینما» را در شبکه پنج به عهده دارد، آخرین بار سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم را در سال ۹۲ برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» از فجر سی و دوم دریافت کرد و با پیش زمینه ذهنی خوبی می تواند داوری این دوره را بپذیرد.
نرگس آبیار هم که به همراه رضا میرکریمی و کمال تبریزی از اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره است مسلماً نمی‌تواند در برابر پیشنهاد داوری مقاومت کند. «شبی که ماه کامل شد» فیلم آخر آبیار سال گذشته در فجر ۳۷ موفق به دریافت شش سیمرغ بلورین شد. آبیار بهار امسال نیز جزو هیأت داوران بخش سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود.
سیروس الوند فیلمساز قدیمی که سابقه چندین دوره داوری فجر‌ را دارد از دیگر گزینه‌هایی‌ است که مسئولان جشنواره می‌خواهند در جمع داوران امسال فیلم فجر باشد. آخرین توفیق الوند در فجر اما مربوط به دوره بیست و دوم این رویداد در سال ۸۲ می شود که برای کارگردانی «برگ برنده» کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شد.

اشتراک گذاری در:

نظر شما