شناسهٔ خبر: 37701665 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

سفید کردن واژن؛ دلایل و راه‌های درمان آن

یکی از مسائل و مشکلاتی که بسیاری از خانم‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند و نمی‌دانند که چگونه می‌توانند از پس آن برآیند تیرگی پوست اطراف واژن است. طبیعتاً راه‌حل‌هایی ساده و حتی خانگی نیز وجود دارد که می‌تواند در بهبود این شرایط و سفید کردن واژن مؤثر باشد. در این مطلب می‌خواهیم روش‌های سفید کردن واژن را برای شما بازگو کنیم.

صاحب‌خبر -

برترین‌ها: یکی از مسائل و مشکلاتی که بسیاری از خانم‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند و نمی‌دانند که چگونه می‌توانند از پس آن برآیند تیرگی پوست اطراف واژن است. طبیعتاً راه‌حل‌هایی ساده و حتی خانگی نیز وجود دارد که می‌تواند در بهبود این شرایط و سفید کردن واژن مؤثر باشد. در این مطلب می‌خواهیم روش‌های سفید کردن واژن را برای شما بازگو کنیم.

دلایل تیرگی واژن

سفید کردن واژن، دلایل و راه‌های درمانی آن!

پیش از آنکه بخواهیم از روش‌های سفید کردن واژن بگوییم شاید بد نباشد اگر دلایل پدید آمدن این مسئله را نیز موردبررسی قرار دهیم. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که مو‌هایی که در ناحیه تناسلی قرار دارد از ورود باکتری به داخل واژن جلوگیری می‌کند. باکتری‌هایی که در این ناحیه از بدن بانوان وجود دارند می‌توانند در دو دسته خوب و بد تفکیک شوند.

باکتری‌های خوب باعث می‌شوند که محیط واژن و اطراف آن به حالت قلیایی در آید و در نتیجه نیز باکتری‌ها و آلودگی‌های آن را از بین می‌برد. بافت پوستی که در این ناحیه وجود دارد غالباً زبر و خشن است و در اثر سایش ران‌ها و همین‌طور لباس‌های تنگ و تیره و سایر عوامل از سایر قسمت‌های بدن تیره‌تر می‌شود.

بسیاری از افراد از تغییر رنگ واژن خود نگران می‌شوند و آن را دلیلی برای وجود عفونت می‌بینند، در صورتی که این مسئله می‌تواند دلایل متفاوت دیگری نیز داشته باشد. به طور کلی می‌توان برخی از دلایل تیرگی واژن را افزایش سن، اختلالات پوستی، روده، کبد و غدد آدرنال، استفاده همیشگی از پودر تالک، ژنتیک، کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، سوءتغذیه، کمبود برخی از ویتامین‌ها، عدم تعادل هورمونی، شیو کردن مو‌های ناحیه تناسلی، استفاده از تیغ کهنه برای اصلاح موها، بارداری، استفاده از برخی مواد شوینده و بهداشتی پوشیدن لباس‌های تنگ و ساخته‌شده از مواد مصنوعی، چاقی و... دانست.

سفید کردن واژن

برای سفید کردن واژن راه‌های متفاوتی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها اصلاً سخت هم نیستند. در ادامه به مرور برخی از راه‌های خانگی سفید کردن واژن می‌پردازیم:

استفاده از آب‌لیمو برای سفید کردن واژن

سفید کردن واژن، دلایل و راه‌های درمانی آن!

یکی از راه‌های خانگی که می‌تواند در سفید کردن واژن مؤثر باشد استفاده از آب‌لیمو است. شما می‌توانید دو قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با ۱۰ قطره گلاب مخلوط کنید. پنبه‌ای را به این مواد آغشته نمایید و سپس آن را فشار دهید. سپس پنبه مرطوب را به آرامی بر روی این ناحیه بمالید و اجازه دهید که ۳ تا ۵ دقیقه باقی بماند. سپس آن را به خوبی بشویید. سعی کنید که این کار را سه بار در طی روز انجام دهید تا در نهایت شاهد نتایج مؤثر آن باشید.

در استفاده از این روش باید کمی مراقب باشید. ابتدا مو‌های زائد را به خوبی اصلاح کنید و این ناحیه را به خوبی تمیز و خشک نمایید. در صورتی که بعد از استفاده از محلول احساس سوزش کردید بلافاصله آن را بشویید.

سفید کردن واژن با استفاده از تخم‌مرغ

یکی دیگر از روش‌هایی که در سفید کردن واژن به کمک شما می‌آید استفاده از سفیده تخم‌مرغ است. برای این کار شما می‌توانید ابتدا سفیده تخم‌مرغ را جدا کنید و آن را به اندازه‌ای بزنید تا کاملاً کف کرده و سفید شود. مقداری از آن را بر روی قسمت‌های تیره پوست خود قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود. بعد از آن می‌توانید مواد را با آب سرد به خوبی بشویید. با وجودی که این روش مقداری بوی بد از خود به‌جا می‌گذارد، اما سرعت سفیدکنندگی بالایی دارد که می‌توانید روی آن حساب کنید.

استفاده از زردچوبه برای سفید کردن واژن

سفید کردن واژن، دلایل و راه‌های درمانی آن!

شما می‌توانید به سراغ ترکیب آب‌لیمو و زردچوبه بروید و از آن خمیری به دست آورید. این خمیر را بر روی نواحی تیره پوست خود بمالید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به آن اجازه دهید تا باقی بماند. پس از آن پوست خود را به خوبی بشویید. بعد از چند بار استفاده از این روش به مرور شاهد روشن‌تر شدن پوست خود خواهید بود.

جوش شیرین در درمان تیرگی پوست واژن

به طور کلی می‌توان گفت که جوش شیرین خاصیت درمانی عفونت و باکتری واژینال دارد، به همین دلیل هم استفاده از آن برای ناحیه واژن بسیار مناسب خواهد بود. شما می‌توانید مقداری جوش شیرین را با چند قطره آب‌لیمو ترکیب کنید و آن را بر روی تیرگی‌های پوست خود بمالید. بعد از چند بار استفاده از این روش به مرور روشنی پوست شما باز خواهد گشت.

ترکیب ماست و پرتقال در سفید کردن واژن

ماسک دیگری که می‌توانید برای سفید کردن واژن خود از آن استفاده کنید ترکیب ماست و پرتقال است. برای تهیه این ماست مقداری پرتقال پوست‌کنده را با ماست و مقداری هم پودر جو دو سر مخلوط کنید و از آن خمیری تهیه نمایید. استفاده از این ماسک بسیار قوی عمل می‌کند و می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای سفید کردن واژن به شمار آید. این ترکیب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود نگه دارید و بعد از آن نیز پوست خود را به خوبی شست‌وشو دهید.

تأثیر آلوئه ورا در سفید کردن واژن

سفید کردن واژن، دلایل و راه‌های درمانی آن!

برای استفاده از این روش، پیش از هر چیز باید ناحیه واژن خود را به خوبی بشویید و آن را با حوله‌ای نرم خشک کنید. حالا یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با مقداری زردچوبه ترکیب کنید و آن را به مدت نیم ساعت بر روی پوست خود نگه دارید. بعد از گذشت این مدت پوست خود را به خوبی بشویید و آن را خشک نمایید. استفاده از این روش به مدت سه بار در روز می‌تواند نتایج رضایت‌بخشی را به دنبال داشته باشد.

استفاده از کرم‌های موضعی برای سفید کردن واژن

امروزه کرم‌های بسیاری تولید می‌شوند که به سفید کردن ناحیه تناسلی بانوان کمک می‌کنند. این کرم‌ها ترکیب‌هایی طبیعی و یا شیمیایی دارند و از این حیث می‌توانند مؤثر واقع شوند. کرم‌های طبیعی و گیاهی سفیدکننده واژن معمولاً شامل عصاره‌هایی از خیار، آلوئه ورا، جلبک دریایی و یا ماده‌ای به نام آربوتین هستند که می‌توانند مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C و... را به پوست شما برسانند.

برخی از این کرم‌ها دارای ماده‌ای دیگر به نام هیدروکینون نیز هستند. این ماده می‌تواند عوارضی را از خود به‌جای بگذارد که ممکن است برای پوستتان خطرناک باشد، به همین دلیل نیز غالباً توصیه می‌شود که در صورت استفاده از کرم‌های موضعی سفیدکننده واژن حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

روش لیزر برای سفید کردن واژن

سفید کردن واژن، دلایل و راه‌های درمانی آن!

راه دیگری که نسبتاً آسان است و می‌تواند در سفید کردن واژن به کمک شما بیاید استفاده از روش لیزر است. شاید بتوان گفت که لیزر مؤثرترین راه برای سفیدی ناحیه تناسلی به شمار می‌آید. شما می‌توانید در بسیاری از موارد حتی با یک جلسه انجام لیزر نیز به خوبی شاهد سفید شدن واژن خود باشید. می‌توان گفت که سفید کردن واژن با کمک لیزر، روشی موقت به شمار نمی‌آید و می‌تواند تیرگی‌ها را برای همیشه از روی پوست شما بردارد.

نظر شما