شناسهٔ خبر: 37643725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

اقدامات حمایتی فوری برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان از سیل

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه در این وزارتخانه اظهار داشت: مقرر شد که در چند حوزه، اقدامات حمایتی فوری در زمینه خدمت رسانی به آسیب دیدگان از سیل انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «حجت میرزایی» با بیان اینکه  دامنه ماموریت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  در استان‌ها بسیار گسترده است، افزود: از جمله این مسوولیت‌ها می‌توان به وظایفی که سازمان بهزیستی، سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و بانک‌های  رفاه و توسعه تعاون  در قبال اقشار مختلف دارند اشاره کرد.

وی افزود: مجموعه یا زنجیره طولانی  وظایف، گستردگی مخاطبان و گروه های مشمول موجب شد تا  روز وقوع سیل در سیستان و بلوچستان ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  ماموریت ویژه ای را به معاونین  ستادی، مدیران صندوق بازنشستگی ، بانک ها و سازمان ها و موسسات وابسته بدهند که حداکثر تلاش خود را برای کمک به هموطنان سیل زده در استان سیستان و بلوچستان انجام دهند.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی ماموریت  پیدا کرد که به سرعت وضعیت خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی  آسیب دیده از سیل را بررسی و تا حد امکان نسبت به تجهیز کمک های مردمی و ارسال آن  به این خانوارها اقدام کند. همچنین بانک های تعاون و رفاه ماموریت یافتند تصمیم هایی را به منظور تسهیل ، تقسیط و یا استمهال بدهی های مشتریان و افزایش وام های قرض الحسنه به مردم استان تصمیماتی را اتخاذ کنند و نسبت به توقف اقدامات قضایی برای مشتریانی که چک برگشتی دارند و یا بنگا های اقتصادی و اهالی کسب و کارهایی که سر رسید اقساط وام های پیشین آنها فرا رسیده است اقدام لازم را  را انجام دهند.

حجت میرزایی در ادامه گفت: سازمان تامین اجتماعی نیز ماموریت یافت همه واحد های درمانی خود را با سرویس دهی شبانه روزی به هموطنان عزیز صرف نظر از اینکه بیمه تامین اجتماعی باشند یا نباشند، آماده کند.

به گفته وی، اقلام دارویی مورد نیاز آسیب دیدگان از سوی سازمان تامین اجتماعی وشرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (TPICO) تامین شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در صورت نیاز تیم های پزشکی و امدادی نیز در استان سیستان و بلوچستان حضور  می یابند، افزود: اقلام غذایی و کمک های غیر نقدی توسط برخی از سازمان ها و در چار چوب مسئولیت اجتماعی تامین می شود.

وی ادامه داد: این کمک ها شامل غذا ، دارو ، پوشاک و بخشی از تجهیزات مورد نیاز از جمله ماشین آلات راه سازی برای  مردم  آسیب دیده از سیل است که  بخشی از این کمک ها روز گذشته به استان ارسال شده و بخش دیگری از آن در روزهای آینده برای هموطنان  ارسال می شود.

میرزایی به اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این حوزه  اشاره و تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز تجهیز تیم های کمک رسان فنی را با هدف رفع مشکلاتی که خودرو ها و ماشین آلات  با آن روبرو هستند و تعمیر لوازم خانگی و ارایه کمک فنی  را در دستور کار خود قرار داده است .همچنین معاونت تعاون در حال رایزنی با شرکت های بزرگ پوشاک است تا مایحتاج  مورد نیاز هموطنان آسیب دیده از سیل را با تخفیف های قابل توجه ۴۰ تا ۵۰ درصدی تامین و برای استان ارسال کند. 

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشی از  تامین مالی خرید پوشاک را خیرین و  شرکت های تعاونی عهده دار خواهند بود.

 

0/5 ( 0 نظر )

نظر شما