شناسهٔ خبر: 37034618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

صدها تاریخدان آمریکایی از استیضاح ترامپ حمایت کردند

صدها تاریخدان آمریکایی با امضای یک نامه مشترک، از استیضاح دونالد ترامپ توسط مجلس نمایندگان این کشور حمایت و تاکید کردند، بی‌اعتنایی این رئیس‌جمهور آمریکا به حاکمیت قانون حاکی از وجود یک خطر روشن و حاضر علیه قانون اساسی است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| این اساتید و تاریخدان‌های آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده که از سوی یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکا موسوم به سازمان «محافظت از دموکراسی» منتشر شد، عنوان کردند: قضاوت قطعی ما این است که اگر دونالد ترامپ با این سطح از تخلفات استیضاح نشود پس عملا استیضاح یک مفهوم بی معنی و پوچ است.

 

این نامه در حالی منتشر شده که مجلس نمایندگان آمریکا خود را آماده رای‌گیری سر تصویب لایحه قانونی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌کند. انتظار می‌رود این رای‌گیری فردا (چهارشنبه) و سر تصویب دو بند برای استیضاح ترامپ شامل بند مربوط به اتهام سوءاستفاده از قدرت و بند مربوط به اتهام مانع ایجاد کردن بر سر راه فعالیت کنگره اتفاق بیافتد.

 

این تاریخدانهای آمریکایی در این نامه که تعداد امضاهای پای آن از عدد 750 فراتر رفته تاکید کردند: سوءاستفاده‌های فاحش و مکرر ترامپ از قدرت دقیقا همان کاری است که تدوین‌کنندگان قانون اساسی آمریکا به عنوان مبنای استیضاح و برکنار کردن یک رئیس جمهور در نظر گرفتند.

 

آنها تاکید کردند: اتهامات دونالد ترامپ تداعی کننده این نگرانی تدوین‌کنندگان قانون اساسی آمریکا از بابت تبدیل شدن اعضای قدرتمند دولت این کشور به مزدور و آلت دست عوامل مفسد خارجی است.

 

در ادامه این نامه تاکید شد: با وجود آنکه مجلس نمایندگان آمریکا به درستی در راستای پیگیری نقش نظارتی خود بر طبق قانون اساسی دسترسی به اسناد و مدارک و شهادتهای شاهدان را مطالبه کرده، اما مانع تراشی غیرقانونی ترامپ سر راه فعالیت نمایندگان این مجلس، اهانت به نمایندگان مردم است.

 

آنها در خاتمه این نامه نتیجه‌گیری کردند، خصومت ترامپ با حاکمیت قانون و آسیبهای مکرر او به دموکراسی، استیضاح او را الزامی می سازد.

 

منبع: ایسنا

نظر شما