شناسهٔ خبر: 3694930 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نتایج روز نخست هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال + جدول هفته؛

پرسپولیس در نسیم صبا متوقف شد/تراکتورسازان نفت مسجدسلیمان را در خانه اش شکست دادند

در ادامه بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس میزبان صبای قم بود که با حساب 0 - 0 متوقف شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سه دیدار از هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال امروز برگزار شد و ما بقی بازی‌ها هم روز جمعه انجام  خواهد شد.
 
** پرسپولیس0 – 0 صبای قم؛ سرمربیگری درخشان تجدید می‌شود؟!
 
 تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه  آزادی پذیرای تیم فوتبال صبای قم  بود که بازی با حساب 0 بر 0 تمام شد.

داور: حسین زرگر به نورمحمدی 22 از پرسپولیس و بادامکی 26، مهدی پور 53 از صبای قم اخطار داد.

پرسپولیس:

سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، حمیدرضا علی عسگری، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، محمد نوری، فرناندو گابریل، مهدی طارمی، هادی نوروزی و امید عالیشاه

سرمربی:حمید درخشان

صبا:


مهرداد طهماسبی، پیروز قربانی، سعید مهدی پور، محمد امین آرام طبع، روزبه چشمی، ابوالفضل ابراهیمی، حسین بادامکی، محمد اوسانی، جواد کاظمیان، فرشید باقری و حسین کوشکی

سرمربی:مهدی تارتار


حاشیه بازی:

پرسپولیس بعد از اینکه دقایق ابتدایی را با حفظ توپ پشت سر گذاشت در 15 دقیقه سوم این بازی توانست فرصت های خوبی روی دروازه صبا ایجاد کند

در سمت مقابل هم شاگردان تارتار بعد از رها شدن از زیر فشار پرسپولیسی ها چند خطر با استفاده از ضربات ایستگاهی ایجاد کردند اما موفق به گلزنی نشدند تا نیمه اول با نتیجه صفر - صفر به پایان برسد .

در نیمه دوم پرسپولیس مالکیت کل بازی را در دست داشت اما نتوانست از این فرصت استفاده کند و در نهایت بازی 0-0 تمام شد.


دقایق حساس:

دقیقه 26: مهدی طارمی در حالتی تک به تک با طهماسبی توپ را به دستان دروازه بان صبا کوبید و یک ضربه کرنر نصیب این تیم شد.

دقیقه 27: روی یک ضربه ایستگاهی بار دیگر پرسپولیسی ها صاحب فرصت گلزنی شدند که محمد نوری نتوانست از این فرصت استفاده کند .

دقیقه 35: صبایی ها اولین فرصت خود را روی دروازه سوشا مکانی روی یک ضربه ایستگاهی به دست آوردند. جواد کاظیمان با ارسال خود، فرشید باقری را صاحب فرصت کرد .

دقیقه 36: جواد کاظمیان این بار از روی ضربه ایستگاهی مستقیما دروازه سوشا مکانی را نشانه رفت که دروازه بان پرسپولیس آن را دفع کرد.

دقیقه 85: شوت محکم فابیو از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه صبا به بیرون رفت.

دقیقه 87: هادی نوروزی در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه محکمی به سمت دروازه صبا زد که باز هم طهماسبی این توپ را گرفت.

دقیقه 89: پاس محمد نوری درون محوطه جریمه با ضربه عباس را طهماسبی بار دیگر دفع کرد تا بازی همچنان صفر بر صفر دنبال شود.


** ناهماهنگی بین داور و کمک داور دوم این دیدار باعث شد تا زرگر دو بار تصمیم کمک خود را وتو کند.

** در حالی که دو بار هادی طوسی برای پرسپولیسی ها اعلام کرنر کرده بود، زرگر به درستی ضربه دروازه را به نفع صبا اعلام کرد تا صبایی که در هفته گذشته لطمه شدیدی از داوری خورده بود در این بازی حقش ضایع نشود.


بهترین بازیکن زمین:

مهرداد طهماسبی؛ گلر جوان ولی با انگیزه صبا روز خوبی برابر حمله وران پرسپولیس داشت و با واکنش های خوب خود مانع بزرگی برای شاگردان حمید درخشان برای رسیدن به گل بود.


**نفت مسجد سلیمان 1 – 2 تراکتور سازی

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمودی به مصاف تیم فوتبال تراکتور سازی رفت که این دیدار با حساب 2 بر 1 به سود تراکتور به پایان رسید.

داور: محسن ترکی به  عابدینی 10، کیانی 39  گردانی 90 از تراکتور و روسلان 67 از نفت مسجد سلیمان اخطار داد.

نفت مسجد سلیمان:

 گئورگی گئورگیف، حمید بوحمدان، حمزه حدادی، کیوان امرایی، سعید سالارزاده، میلاد زنیدپور، رضا درویشی، فرزاد محمدی، جهانبخش چراغی، لوئیس کارلوس دوسانتوس، روسلان ملازدینوف
سرمربی: بهروز مکوندی

 تراکتورسازی تبریز:

 حامد لک، حبیب گردانی، خالد شفیعی، مهدی کیانی، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، لوسیانو ادینیو، آندرانیک تیموریان، احمد کامدار، میرهانی هاشمی، فردین عابدینی
سرمربی: تونی اولیویرا

گل ها:

1 – 0 (نفت مسجد سلیمان): ضربه پنالتی اعلام شده برای تیم نفت که با خطای فردین عابدینی برروی درویشی صورت گرفت توسط حمید بوحمدان و بر خلاف جهت حامد لک به گل اول این بازی و این تیم منجر شد.

1 – 1 (تراکتورسازی) سامان نریمان جهان پشت محوطه جریمه نفتی ها صاحب توپ شد و روی خط محوطه جریمه، پا به توپ به سمت راست حرکت کرد و با ضربه ای تکنیکی و با پای راست توپ را روانه سمت چپ دروازه نفت کرد و در حالیکه هیچ کاری از دست گئورگیف بر نمی آمد اولین گل برای تراکتورسازان به دست آمد.

نیمه اول این دیدار با تساوی 1 بر 1 به اتمام رسید.

1 – 2 (تراکتورسازی) توپی که توسط روسلان مدافع تیم نفت از محوطه این تیم با ضربه سر دور شد به احمد کامدار رسید که وی با پاسی دقیق ادینیو را صاحب توپ کرد، در شرایطی که مدافعان نفت به تصور آفساید ایستاده بودند لوسیانو ادینیو توپ را به گل تبدیل کرد.


در نیمه دوم نیز بازهم برتری از آن نفت مسجد سلیمان بود، آنها حملات زیادی را روی دروازه تراکتورسازان تدارک دیدند اما شاید کمبود تجربه باعث شد نفتی ها نتوانند از موقعیت های خود استفاده کنند و به گل های بعدی خود برسند اما برعکس در تیم تراکتورسازی بازیکنان باتجربه به کمک این تیم آمدند و در حال که هر دو تیم خود را آماده تقسیم امتیازات می کردند با حرکتی که از روی دفع توپ توسط مدافع نفت به دست آمد با حرفه ای گری و شم گلزنی ادینهیو به گل برتری رسیدند.

تراکتورسازان با این پیروزی بازهم به جمع مدعیان پیوستند و برخلاف آنها وضعیت نفتی ها در قعر جدول، با از دست دادن امتیاز این بازی بسیار وخیم شد.


حواشی:

در زمان اعلام ضربه پنالتی توسط محسن ترکی، اولیورا سرمربی جدید تراکتورسازان از شدت ناراحتی دست خود را بر روی چشمانش قرار داد.

هیچ هواداری از تراکتوری ها در این بازی حضور ندارد و بیشتر از ده هزار نفر از هواداران نفت مسجد سلیمان استادیوم شهید بهنام محمدی را پر کردند.


** سایپا3 - 1فولاد

نارنجی‌پوشان سایپا  در ورزشگاه انقلاب کرج به دیدار تیم فوتبال فولاد  رفتند که بازی با حساب 1 بر 3 به سود سایپا تمام شد.

داور:یدالله جهانبازی به ایوبی 19 از سایپا و انصاری 32؛ آل نعمه 43 از فولاد اخطار داد.

سایپا:

محمد رضا اخباری، هادی رکابی، مجید ایوبی، مجتبی رمضانی، ابراهیم صادقی، روزبه شاه علی دوست، ابراهیم شکوری، حامد شیری، وحید محمدزاده، محسن ارزانی و ماهان رحمانی
سرمربی: مجید جلالی

 فولاد:

 علیرضا سلیمی، احمد آل نعمه، لئوناردو مساریچ، مهدی بدرلو، ساسان انصاری، ماتیاس مسیاس، نانگ، امید خالدی، یوسف وکیا، محسن مسلمان و محمد قاضی
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

گل ها:

1-0(سایپا) احمد ال نعمه روی بازیکن سایپا خطا کرد که روی این ضربه کاشته مجنبی رمضانی توپ را ارسال کرد و روزبه شاه علی دوست با ضربه سر گل سایپا را وارد دروازه کرد.

2-0(سایپا) مدافعان فولاد در محوطه جریمه در دفع توپ اشتباه کردند که توپ مقابل پای حامد شیری افتاد و او در شرایط نامتعادل با یک بغل پا توپ را درون دروازه فرستاد.

2-1(فولاد) فولادی ها توپ را بلند را ارسال کردند که حامد شیری توپ را اشتباه دفع کرد که الویس نانگ با شوت محکم فنی دروازه را باز کرد.

3-1(سایپا) علی زینالی توپ را سانتر کرد که ارزانی با یک شوت محکم دروازه را باز کرد.

حاشیه های بازی:

از ابتدای بازی سایپا تیم برتر زمین بود و توپ را در اختیار داشت. 

در ادامه فولاد به حملات خود اضافه کرد و یک گل هم توسط نانگ زد اما در ادامه نتوانست به کار خود ادامه دهد و با دریافت گل سوم شکست سنگین را پذیرا شد.

فولاد روی اشتباهاتش در خط دفاعی گل خورد و در ادامه اسکوچیچ دو مهاجم خود را تعویض کرد و یارهای دفاعی اش را اضافه کرد اما فایده ای نداشت.

** در این دیدار سایپا از یک بازیکن 16 ساله در لیست 18 نفره خود استفاده کرده است .

همچنین ماهان رحمانی که در ترکیب ثابت حضور دارد 17 ساله است.

جلالی طبق اهدافی که دارد می خواهد جوان تر ها بازی دهد.

** مارکار آقاجانیان دستیار کارلوس کی روش برای تماشای بازی دو تیم سایپا و فولاد خوزستان به ورزشگاه انقلاب کرج رفت تا این دیدار را از نزدیک زیر نظر بگیرد.

** مهرداد خانبان،آنالیزور تیم ملی هم از تماشاگران بازی است.



انتهای پیام/

نظر شما