شناسهٔ خبر: 36835205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رجبی در گفتگو با دانشجو:

جشنواره بین‌المللی اختراعات خیام با همکاری بسیج دانشجویی اصفهان از ۱۶ تا ۱۸ اسفند برگزار می‌شود

معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان اصفهان از برگزاری جشنواره بین المللی اختراعات خیام از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه در دانشگاه صنعتی اصفهان و با همکاری بسیج دانشجویی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدامین رجبی، معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از برگزاری جشنواره بین المللی اختراعات خیام با همکاری بسیج دانشجویی، بسیج علمی و دانش آموزی استان اصفهان خبر داد و گفت: این جشنواره ایده اختراع و نوآوری است که در بخش‌های دانش آموزی، دانشجویی و آزاد در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

رجبی با بیان اینکه در این جشنواره نمایشگاهی توانمندی‌های داخلی و خارجی در عرصه علم و فناوری روز دنیا به نمایش گذاشته می‌شود، بیان کرد: تاکنون پژوهشگرانی از ۳۱ کشور مانند اتریش، کرواسی، کانادا، هنگ کنگ، امارات متحده عربی، کره جنوبی، سریلانکا، ترکیه، تایوان، ویتنام، هند، روسیه، سوییس، اسپانیا و آلمان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

معاون پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان گفت: در این نمایشگاه اختراعاتی که در عرصه کارآمدی، نوآوری و فناوری در حوزه‌های صنعت، اقتصاد، کشاورزی و فناوری متمرکز باشند به نمایش درمی آیند و پس از برگزاری نمایشگاه به مراکز رشد و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در جنشواره سال گذشته ۳۰ طرح به مراکز تحقیقاتی معرفی شد، افزود: این جشنواره فرصتی برای مخترعان است که همزمان با ارائه طرح خود به دیگر پژوهشگران، در کارگروه‌های تخصصی هم طرح خود را به ارگان‌های ذی نفع ارائه دهند و با صنعتگران همکاری کنند.

رجبی به جوایز شرکت کنندگان داخلی این جشنواره اشاره کرد و گفت: ۱۰ وام کلان بلاعوض یا کم بهره برای تجاری سازی و تولید انبوه طرح‌های پژوهشی، تسهیلات کسر خدمت سربازی، اعطای ۲۶ جایزه تا سقف ۵ میلیون تومان و ارائه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی نامحدود به طرح‌های برتر از جمله جوایز این جشنواره است.

وی اذعان کرد: شرط پذیرش طرح‌ها نوآور بودن آن ها، خلاقانه بودن طرح‌ها، کاربردی بودن، ظرفیت تجاری سازی داشتن براساس نیاز بازار و صنایع است.

معاون پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان ادامه داد: یکی از تفاوت‌های عمده این جشنواره با دیگر جشنواره‌های فناوری این است که به محض اینکه مخترع در سایت ما با نشانی khayyamfestival.com ثبت‌نام کند مورد حمایت صدر صد جشنواره قرار می‌گیرد.

گفتنی است، جشنواره بین المللی اختراعات خیام از ۱۶ تا ۱۸ اسفند امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما