شناسهٔ خبر: 3678771 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

حمله خرس قهوه ای به سه شهروند سمیرمی

یک قلاده خرس قهوه ای در منطقه چشمه ناز ونک ، سه شهروند سمیرمی را مصدوم و راهی بیمارستان کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز ، فرماندار سمیرم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در شرح واقعه گفت: سه نفر ازاهالی سمیرم هنگام گشت و گذار حوالی چشمه ناز ونک و در حالی که به دلیل طغیان رودخانه از مسیر همیشگی خود دور شده بودند با یک قلاده خرس قهوه ای مواجه شدند.

محمد حسین نصرتی افزود: خرس به محض مشاهده این سه نفر، به سمتشان حمله کرد و سبب مصدومیت و شکستگی دست و پاهای آنان شد.

وی حال عمومی مصدومان را رضایتبخش دانست و افزود: این حادثه ختم به خیر شد و این افراد جان به در بردند.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: خرس قهوه ای نیز از محل گریخت و هیچ آسیبی ندید.

وی به امکانات کم محیط زیست سمیرم اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از این حوادث و حفظ خرس های قهوه ای این منطقه از گونه های نادر است، به تجهیزات و امکانات لازم نیاز داریم.

فرماندار سمیرم تاکید کرد: اداره محیط زیست این شهرستان برای حفظ گونه های جانوری و گیاهی نادر منطقه ، نیازمند تجهیزات مناسب و کافی است.

نصرتی به موقعیت جغرافیایی سمیرم اشاره کرد و گفت: حفظ محیط زیست این شهرستان به دلیل قرارگرفتن در زاگرس مرکزی و پایلوت دفتر توسعه سازمان ملل متحد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی امکانات محیط بانی محیط زیست این شهرستان برای تامین امنیت مناطق حفاظت شده را کافی ندانست و افزود: مسوولان محیط زیست استان باید نسبت به رفع کمبودهای اداره محیط زیست سمیرم توجه کافی داشته باشند.

فرماندار سمیرم اظهار کرد: با ووجودکمبود امکانات مسوولان شهرستان برای حفظ گونه های جانوری و گیاهی این شهرستان از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

پیش از این در موارد متعدد مشابه یورش خرس به اهالی ، گله احشام و نیز باغ های سیب موجب خسارت های مالی و جانی به اهالی سمیرم شده است.

سمیرم در جنوبی ترین نقطه استان واقع شده است و به سبب موقعیت اقلیمی کوهستانی و سرد ، از مواهب طبیعی زیبا ، چشمه سارهای فراوان ، پوشش گیاهی منحصر بفرد وگونه های متنوع جانوری برخوردار است.

نظر شما