شناسهٔ خبر: 36584571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار قم تاكيد كرد:

ضرورت راه اندازي قرائت خانه ها ومحل هاي خاص كتاب خواني در استان قم

استاندار قم با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ مطالعه در جامعه، بر ضرورت راه اندازي و توسعه قرائت خانه ها و محل هاي خاص كتابخواني در استان تاكيد كرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، بهرام سرمست استاندار قم در برنامه كتاب گردي ويژه بيست و هفتمين دوره هفته كتاب استان كه در تعدادي از كتاب فروشي هاي سطح شهر صورت گرفت، با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ كتاب خواني در بين اقشار مختلف بويژه جوانان، اظهار كرد: دستگاه هاي متولي بايد با همكاري بخش خصوصي، زمينه افزايش سرانه مطالعه در استان را فراهم كنند.
استاندار قم شيوه هاي ارائه و معرفي كتاب به مخاطبين را يكي از راهكارهاي مؤثر در ترغيب به مطالعه عنوان و خاطرنشان كرد: استفاده از روش هاي نوين عرضه كتاب، در كنار تنوع و خلاقيت در مراكز فروش كتاب و كتابخانه ها، نقش مهمي در جذب جوانان به كتاب است.
سرمست همچنين استفاده از فضاي مجازي در گسترش كتاب خواني را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: بايد برنامه ريزي هاي لازم در جهت استفاده صحيح از فضاي مجازي در جهت كمك به ترويج و ارتقاء فرهنگ مطالعه در جامعه صورت گيرد.
وي با اشاره به آمار قابل توجه كتابخانه هاي عمومي و تخصصي در استان قم، ادامه داد: افزايش تعامل و هم افزايي در بين اين كتابخانه ها با محوريت ايجاد و توسعه قرائت خانه ها و محل هاي خاص براي كتابخواني در استان قم بعنوان يكي از قطب هاي اصلي چاپ و نشر در كشور، از جمله اولويت هاي اين حوزه محسوب مي شود.
استاندار قم حضور و فعاليت بخش خصوصي در حوزه چاپ و نشر استان را چشمگير و قابل تقدير توصيف و خاطر نشان كرد: دستگاه هاي دولتي نيز بايد اهتمام ويژه اي در جهت حمايت از اين بخش و استفاده مناسب از ظرفيت هاي آن داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما