شناسهٔ خبر: 36557177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با «دانشجو» مطرح شد؛

خادم: طرح مدیریت مصرف سوخت در فضایی بسته اجرا شد/ آقایان می‌توانستند روش‌ بهتری به کار گیرند

نماینده مردم سپیدان گفت: دولت متاسفانه مجلس را به طور کلی در طرح مدیریت مصرف سوخت نادیده گرفت و در فضایی بسته تصمیم خود را اجرایی کرد که این امر موجب به چالش کشیده شدن کشور شد.

صاحب‌خبر -
سیدعلاء الدین خادم، نماینده مردم سپیدان در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت، اظهار داشت: معمولا در هر کشوری دولتمردان تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که به تبع مردم به عنوان صاحب نظران در خصوص این تصمیمات اعلام نظر می‌کنند و اگر روال گفتگو بین دولت و مردم متعادل و متناسب باشد آن موضوع تائید می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایطی که بعد از اجرای یک باره طرح مدیریت مصرف سوخت به وجود آمد موجب سواستفاده برخی اشرار از این فضا شد، افزود: مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن مصلحت‌های کشور از تصمیم سران قوا حمایت کردند اما آنچه که امروز مورد بحث قرار گرفته نحوه و زمان اجرای این طرح است.

خادم تصریح کرد:  در حالی که  به وجود آمدن چنین فضایی بعد از اجرای طرح قابل پیش بینی بود، اما مسئولان به طور ناگهانی طرح را در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) که مردم در شادی به سر می‌برند، اجرایی کردند و خاطره تلخی نزد افکار عمومی رقم زدند.

نماینده مردم سپیدان تاکید کرد: بهتر بود همان گونه که در دولت قبل کارشناسان به اقناع افکار عمومی اقدام کردند و بستر لازم را برای اجرایی کردن سهمیه بندی بنزین فراهم کردند امروز مسئولان اجرایی کشور چنین شرایطی را به وجود می‌آوردند، اما متاسفانه حتی نمایندگان مجلس از زمان اجرایی شدن این طرح بی خبر بودند؛ مگر نمایندگان مردم نامحرم هستند؟

خادم یادآور شد: از سوی دیگر همانطور که هر تصمیمی به لحاظ علمی روش‌های مختلفی دارد آقایان می توانستند برای اجرایی کردن این طرح روش‌های متناسب با آن را در نظر بگیرند. چراکه پیش‌تر روش‌های متناسب با این طرح پیشنهاد شد که می‌توانست مشکل بنزین را به لحاظ قیمت حل کند و فرآیند زمانی در نظر گرفته شده برای آن موجب می‌شد تا شاهد اعتراضات گسترده نباشیم اما متاسفانه دولت پیشنهاد مجلس در این خصوص را نپذیرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت متاسفانه مجلس را به طور کلی در طرح مدیریت مصرف سوخت نادیده گرفت و در فضایی بسته تصمیم خود را اجرایی کرد که این امر موجب به چالش کشیده شدن کشور شد.

نظر شما