شناسهٔ خبر: 36519249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

وزیر کشور گفت:

نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی ما در هر شرایطی امنیت کشور، اقتدار و منافع مردم و آرامش مردم برایشان اصل هست/ در صورتی که ایجاد زحمت و مشکل برای مردم ادامه پیدا کند، خویشتن داری نیروی انتظامی و نیروی های امنیتی ادامه نخواهد یافت/ هر نوع اعتراضی در بستر قانونی خود امکان پذیر است

دکتر رحمانی فضلی: امیدوارم ان شاء ا... همه ما به وحدت، انسجام، آرامش، امنیت و تعالی کشور فکر کنیم، چرا که هر نوع اعتراضی هم در بستر قانونی خود امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفت و گو با خبر 21 شبکه یک سیما اظهار کرد: بعد از بحث طرح تعدیل قیمت بنزین، عده ای با اعلام اینکه نسبت به این موضوع اعتراضاتی دارند، متاسفانه در برخی شهرها با اقداماتی که انجام دادند مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه دیروز، دومین روزی بود این موضوعات ادامه داشت، نیروهای نظامی، امنیتی و استانداری ها همه خویشتن داری کرده و مردم را هدایت کردند تا اگر تجمعی هست به نحو احسن پایان پذیرد. اما از امروز صبح، برخی در بعضی شهرها، با اعمال برخی از اقدامات کاملاً غیر قانونی و قانون شکنانه به مراکز عمومی مثل بیمارستانها و برخی از دیگر مکان هایی که مردم در آن حضور داشتند، تعرض کردند، به اموال عمومی و اتومبیل های مردم آسیب زدند و موجب بستن راه ها و جاده های بین شهری در برخی مناطق و همچنین ایجاد بی‌انضباطی و مختل کردن ترافیک در داخل شهرها شدند و موجب معطلی مردم در ترافیک، حتی تا 8 ساعت شدند.

وزیر کشور در بیان روند مواجهه با این گونه مسائل گفت: علیرغم اینکه تذکرات لازم داده شد و در زمینه های مختلف اقدام های لازم انجام شد و انتظار این بود که این موضوع با اعلام نظر به عنوان اعتراض پایان پذیرد؛ ولی عده قلیلی از این فضای عمومی سوء استفاده کردند و موجب نوعی ارعاب و وحشت شدند؛ مانند شکستن شیشه ماشین ها و حمله به مرکز درمانی یا تعرض به برخی مراکز حساس و امنیتی، که موجب ناراحتی و رنجش مردم شد.

رئیس شورای امنیت کشور تصریح کرد: نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی ما در هر شرایطی امنیت کشور، اقتدار و منافع مردم و آرامش مردم برایشان اصل هست و اگر تاکنون مدارا شده، به گونه ای رفتار شده که این افراد توجیه شوند و منجر به ناراحتی مردم نشود، اما با اقداماتی که، امروز عده‌ای قلیل در برخی از مناطق انجام دادند و با توجه به درخواست مردم که پیگیر هستند و مرتب مراجعه می کنند و گلایه مند هستند که چرا عده ای این همه زحمت و مشکل برایشان درست کردند، در صورتی که ادامه پیدا کند، خویشتن داری که نیروی انتظامی و نیروی های امنیتی دارند ادامه نخواهد یافت و نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی ناگزیر هستند که وظیفه خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: دادستان محترم کل کشور نیز در صحبت های خود اشاره کردند که دادستانی در چنین مواردی حتما ورود خواهد کرد، بسیاری از  این افراد شناسایی شدند و حتما اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایطی که کشور ما در آن واقع هست باید تلاش کنیم همه مباحث و موضوعاتمان حتی اگر اعتراضی است در یک بستر قانونی انجام گیرد.

وی افزود: هر نوع اقدام و اعتراض، اگر به جای اینکه دریک بستر قانونی صورت گیرد، در مسیر اعتراضات اجتماعی تنش زا واقع شود، موجب زحمت برای همگان خواهد شد. 

دکتر رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد: افراد به تذکراتی که داده می شوند توجه کنند، چراکه ادامه این کار به نفع هیچکس نیست و یقیناً موجب زحمت برای همه خواهد شد.  

وزیر کشور تاکید کرد: حتما نظر دادستانی را از طریق نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی پیگیری می کنیم و مواردی که منجر به خسارت هم به اموال عمومی و هم اموال اشخاص شود با توجه به مستندات و مدارک و نهایتا با شناسایی دقیق این افراد در موعد خود حتما برخورد خواهد شد.

دکتر رحمانی فضلی در پایان اشاره کرد: امیدوارم ان شاء ا... همه ما به وحدت، انسجام، آرامش، امنیت و تعالی کشور فکر کنیم، چرا که هر نوع اعتراضی هم در بستر قانونی خود امکان پذیر است.

نظر شما