شناسهٔ خبر: 36502400 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارش خبری/

ورود اسیر فلسطینی به چهلمین سال اسارت در زندانهای اشغالگران/ نائل البرغوثی 62 ساله شد

خبر دیگر اینکه نائل البرغوثی امروز وارد چهلمین سال اسارت خود در زندانهای اشغالگران قدس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)،به نقل از رسانه های فلسطینی، خانواده های اسیران و فعالان و آزادگان فلسطینی تجمعی را در مرکز شهر رام الله در کرانه باختری در همبستگی با نائل البرغوثی برگزار کردند که وارد چهلمین سال اسارت درزندانهای اشغالگران اسرائیلی شده است.

 

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار اهتمام مردمی و رسمی به مسئله اسیران و تلاش برای آزادی آنها با تمام وسایل و اینکه آنها را همچون طعمه ای برای اشغالگران تنها رها نکنند، شدند.

عمر البرغوثی برادر نائل البرغوثی در خلال این تجمع در سخنانی گفت جامعه ما و تشکیلات خودگردان و سازمان های ما به خاطر اینکه اسیران در زندانها این مدت زمانی را بدون اینکه چشم اندازی برای  آن یا وسیله ای برای آزادیشان وجود داشته باشد، سپری می کنند،  از خلل و مشکل رنج می برند.

 

وی افزود اسیر(نائل البرغوثی) به پارچه نوشته و عکس نیاز ندارد بلکه به حمایت و پشتیبانی همیشگی از خود و خانواده اش نیاز دارد.

 

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد نائل البرغوثی وارد چهلمین سال اسارت در زندانهای اسرائیل شده است که طولانی مدتی است که یک اسیر فلسطینی در زندانهای اشغالگران به سر برده است.

 

این مرکز آورده است البرغوثی که در حال حاضر شصت  و دو ساله است، از اهالی شهرک کوبر در شمال غربی شهر رام الله در کرانه باختری اشغالی است که از سال 1978 میلادی به اسارت دارد که سی و چهار سال آن به طور پیوسته و بدون وقفه بود به طوری که در جریان قرارداد مبادله اسیران با عنوان "وفاء الاحرار"(وفاداری به آزادگان) در سال 2011 آزاد شد، اما اشغالگران بار دیگر وی را در سال 2014 به همراه دهها نفر دیگر از آزادگان فلسطینی بازداشت کردند و بار دیگر حکم حبس ابد و هجده سال زندان را برای وی به اجرا درآوردند.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری شهاب، نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل، البرغوثی و برادر بزرگترش، عمر و فخری پسر عمویش را به اتهام هلاکت یک افسر صهیونیست در شمال رام الله و آتش زدن یک کارخانه در داخل مناطق اشغالی و منفجر کردن رستورانی در قدس اشغالی بازداشت کردند.

 

نائل البرغوی در نامه ای به مناسبت شصت و دومین سال تولد خود گفت : روز تولدم، مرا به یاد تولد هر انقلابی می اندازد که خواهان آزادی است و من احساس می کنم که گویی تولدی دوباره یافته ام .

 

البرغوثی در بیست و سوم ا کتبر 1957 در روستای کوبر به دنیا آمد و اولین بار در سال 1978 میلادی که تنها 19 سال داشت، اسیر شد و دادگاه رژیم صهیونیستی وی را به حبس ابد  و هجده سال زندان محکوم کرد.

 

مقامات رژیم اشغالگر با وجود چندین قرارداد مبادله اسیران و آزادی هایی که در چارچوب مذاکرات صورت گرفت، با آزادی البرغوثی مخالفت کرده اند.

 

البرغوثی در طول دوران اسارت خود، پدر و مادرش را از دست داد و حوادث تاریخی متعددی در صحنه فلسطین در این دوره رخ داده است.

انتهای پیام/ر.م/

نظر شما