شناسهٔ خبر: 36399216 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 رکورد اعجاب انگيز خانم گل فوتسال

جمعه‌اي که گذشت نقطه پاياني مسابقات دور رفت ليگ برتر فوتسال بانوان با برگزاري 5 مسابقه گذاشته شد تا تيم‌ها به تعطيلات نيم فصل راهي شوند و منتخبين تيم ملي هم راهي اردو شوند تا دوباره از سرخط رقابت هاي نيم فصل دوم براي رسيدن به جمع چهار تيم نهايي حاضر در پلي‌آف از اول آذرماه آغاز شود. در کنار قهرماني سايپا در رقابت تنگاتنگ مدعيان صدرنشيني که با تفاضل بهتر نسبت به دختران جوان مس رفسنجان رقم خورد، عنوان بهترين خط آتش نصيب تيم هيات فوتبال خراسان رضوي شد که با سه امتياز فاصله تا صدر جدول و ثبت 63 گل، نيم فصل را در جايگاه چهارم به پايان بردند.

براي معرفي ارزشمندترين يا به اصطلاح ستاره نيم فصل نخست ليگ برتر فوتسال بانوان بايد سري به تفکيک گل‌هاي مشهدي‌ها پرداخت. آنها با خريد کاپيتان تيم ملي (نسيمه غلامي) و در کنار آن خانم گل فوتسال آسيا (سارا شيربيگي) و چند ستاره ديگر، کمر همت بسته‌اند تا براي نخستين بار در طول تاريخ پانزده ساله ليگ فوتسال بانوان جام را به مشهد ببرند. در اين بين سارا شيربيگي دختر متولد اسلام آباد غرب که امسال در نقل و انتقالي جنجالي از تيم قهرمان نامي نو اصفهان به هيات فوتبال خراسان رضوي پيوست اثبات کرد که بي‌دليل عنوان خانم گلي آسيا و مدافع عنوان خانم گلي ليگ ايران را يدک نمي‌کشد.شيربيگي در نيم فصل نخست، از 63 گل تيمش توانست 31 بار خودش در قامت گلزن با شادي‌هاي عمدتا آرام و در سکوت خود، نيمکت مشهدي‌ها را به آسمان بفرستد و 19 بار هم در نقش مهندسي خود توانست براي هم‌بازيان‌اش گلسازي کند. البته به خاطر داشته باشيم که حتي اين درخشش نيز نتونست منجر به توقف تيم خوب نيلوفر اردلان در صدر جدول ليگ فوتسال دختران شود و سايپا قهرمان نيم فصل شد. کاري که اين ستاره سابق تيم فوتسال بانوان ايران بايد در تقابل با نسل جديد آن را به سرانجام برساند و البته در اين راه رقباي سختي مثل شيربيگي و ستاره هاي مس رفسنجان دارد.

تعويض احتمالي

مطهري به جاي تبريزي؟

استقلال تهران پس از گذشت 10 هفته از مسابقات ليگ برتر در حال حاضر با 21 گل زده به عنوان برترين خط حمله ليگ نوزدهم دست پيدا کرده است و از دور نتايج پرنوسان خارج شده است اما با اين وجود خيال سرمربي ايتاليايي از خط حمله‌اش آسوده نيست و او کماکان به دنبال جذب يک مهاجم است.

آندره آ استراماچوني که در حضورش به عنوان سرمربي استقلال شيخ دياباته را تنها به عنوان مهاجم خريداري کرده است، با مصدوميت محسن کريمي در حال حاضر با وجود در اختيار داشتن مهدي قائدي، شيخ دياباته، مرتضي تبريزي و سجاد آقايي در نظر دارد تا با فرا رسيدن زمستان يک مهاجم در اولويت ليست خريد باشگاه باشد.

گري هوپر يکي از بازيکنان آزاد براي پيوستن به استقلال مهيا شده بود که به نظر مي‌رسد مشکلات مالي متعددي که آبي‌ها در فصل جاري با آن دست و پنجه نرم مي‌کنند، حضور اين بازيکن در تهران را منتفي کرد. در حاليکه بعيد به نظر مي‌رسد اين مشکلات به زودي به پايان برسد، استراماچوني به غير از بررسي مهاجمان خارجي که در واقع بازيکن آزاد هستند، نيم نگاهي هم به مسابقات ليگ ايران داشته است تا با مشکلات ارزي که باشگاه پرطرفدار تهراني با آن مواجه شده، يک مهاجم ايراني به ليست اضافه شود.براي جذب يک مهاجم ايراني، جدي‌ترين گزينه باشگاه استقلال مي‌تواند سوژه‌اي باشد که در تابستان تا يک قدمي امضاي قرارداد با اين تيم هم پيش رفته بود اما مشکلاتي که در زمان مديرورزشي وقت باشگاه پيش آمد، اين انتقال منتفي شد. اميرارسلان مطهري در صورت عدم موفقيت جذب بازيکن خارجي، جدي‌ترين گزينه استقلال براي تقويت خط حمله است و با توجه به بررسي استراماچوني از مسابقات ليگ برتر او با 4 گل زده و ايستادن در صف مدعيان کفش طلاي ليگ بعيد نيست که مذکراتي هم در اين بين که در گذشته هم صورت گرفته بود از سر گرفته شود.حتي گزينه احتمالي جانشيني مطهري در استقلال به جاي مرتضي تبريزي هم يکي از گزينه‌هاي پيش روي کادرفني است. تبريزي که با قرارداد پرسروصدا به تهران آمد در فصل جاري عملکرد خيره کننده‌اي در ترکيب نداشته و نيمکت نشين شيخ دياباته و مهدي قائدي است. به نظر مي‌رسد با توجه به رابطه خوب باشگاه ذوب آهن و استقلال مطهري جانشين تبريزي شود و او دوباره به اصفهان برگردد.

کار سخت کمال براي بازگشت به ترکيب

کمال کاميابي نيا چند روز پيش از شروع ليگ نوزدهم از ناحيه کتف دوباره مصدوم شد و اين بار تصميم گرفت تا کتف خود را به تيغ جراحان بسپارد. آسيب ديدگي او حدود دو ماه طول کشيد و حالا کمال تمرينات خود را به صورت اختصاصي آغاز کرده است. او اگرچه هنوز در تمرينات گروهي شرکت نمي‌کند اما نرم دوي را پشت سر گذاشته و حالا تمرينات ابتدايي با توپ را انجام مي‌دهد. بازگشت او بدون ترديد اتفاق خوبي براي گابريل کالدرون است ولي در همين مدت نيز محسن ربيع خواه عملکرد خوبي از خود نشان داد و ثابت کرد که مي‌تواند جاي کمال را پر کند. با اين حال مشخصه هاي فردي در کاميابي نيا همچون جنگندگي بيشتر، حضور در حملات و... سبب شده تا هواداران پرسپوليس براي حضور او در زمين لحظه شماري کنند. احتمالا او از ديدار با نساجي مي‌تواند در ترکيب حضور يابد.

براي حضور در جام جهاني؛

ترکيب تيم ملي کشتي فرنگي ايران اعلام شد

ترکيب تيم ملي کشتي فرنگي ايران براي حضور در جام جهاني 2019 تهران اعلام شد.

رقابتهاي جام جهاني کشتي فرنگي 2019 روزهاي 7 و 8 آذرماه با حضور هشت تيم برتر رقابت هاي جهاني قزاقستان، در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود.ترکيب تيم ملي کشتي فرنگي براي حضور در جام جهاني کشتي فرنگي به شرح زير است:

55 کيلوگرم: رضا خدري- پويا دادمرز

60 کيلوگرم: عليرضا نجاتي- شيرزاد بهشتي طلا

63 کيلوگرم: محمد نوربخش- سامان عبدولي

67 کيلوگرم: حامد تاب- محمدجواد رضايي- محمد الياسي

72 کيلوگرم: محمدرضا گرايي – امين کاوياني نژاد

77 کيلوگرم: محمدعلي گرايي- پژمان پشتام- رسول گرمسيري

82 کيلوگرم: سعيد عبدولي- جمال اسماعيلي

87 کيلوگرم: حسين نوري- رامين طاهري

97 کيلوگرم: محمدهادي ساروي- مهدي بالي

130 کيلوگرم: امير قاسمي منجزي - امين ميرزازاده

سرمربي: محمد بنا

مربيان: بهروز حضرتي پور- رسول جزيني- لقمان رضايي- حبيب اله اخلاقي – داود اخباري

نظر شما