شناسهٔ خبر: 36160375 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

چند خبر از صدا و سیما

داریوش ارجمند مهمان برنامه علی ضیا

صاحب‌خبر -

داریوش ارجمند مهمان برنامه علی ضیا

علی ضیا در شب اول از ویژه برنامه آغاز ماه ربیع الاول در شبکه یک میزبان چهره های ورزشی، هنری و اجتماعی است.

به گزارش رسیده، ضیا در این برنامه میزبان علیرضا بیرانوند دروازه بان مطرح فوتبال ایران است و همچنین با مهدی سلوکی بازیگر که این شبها با سریال «ستایش» در شبکه سه دیده می شود نیز گفتگو می کند.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران که او هم نقش حشمت فردوس را در «ستایش» برعهده دارد، دیگر مهمان ضیا در ویژه برنامه او است.

فرزاد فرخ خواننده و کاوه جاسب فوق تخصص خون و متخصص سرطان کودکان که چند سالی است زندگی اش را وقف درمان کودکان مبتلا به‌سرطان در بیمارستان شفا کرده نیز دیگر مهمانان مجری و تهیه کننده ویژه برنامه «فرمول یک» هستند.

این برنامه امشب سه شنبه ۷ آبان از ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود و فردا شب نیز در همین ساعت پخش خواهد شد.
آغاز «شوکران»‌ از ۱۳ آبان
فصل جدید مجله تلویزیونی «شوکران» از دوشنبه ۱۳ آبان ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما آغاز می شود. فصل جدید برنامه تلویزیونی «شوکران» از دوشنبه ۱۳ آبان ساعت ۲۱ شامگاه با پخش گفتگوی دکتر منصوره اتحادیه، بانوی ۸۶ ساله تاریخ ایران، روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. برنامه شوکران شامل گفتگوهای چالشی با متفکران ایران امروز است که نوزده قسمت آن از مرداد سال گذشته به مدت پنج‌ماه روی آنتن شبکه چهار سیما رفت. فصل جدید شوکران از ۱۳ آبان ۱۳۹۸ آغاز خواهد شد و طی بیست قسمت تا ۲۶ اسفند ادامه خواهد داشت. در فصل جدید برنامه شوکران، اندیشمندان برجسته داخلی و خارجی از جمله دکتر «سیدحسین نصر» فیلسوف ۸۶ ساله و استاد دانشگاه جرج واشنگتن، دکتر «احمد مهدوی دامغانی» اسلام‌شناس ۹۵ ساله و استاد دانشگاه هاروارد و دکتر «شیرین هانتر» متفکر سیاسی ۷۴ ساله، عضو شورای روابط خارجی آمریکا برای اولین بار در یک گفتگوی تفصیلی با رسانه ملی شرکت کرده‌اند. همچنین دکتر «منصوره اتحادیه» بانوی ۸۶ ساله تاریخ ایران، آیت‌الله «سیدمحمد مهدی میرباقری» رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، دکتر کریم مجتهدی فیلسوف ۹۰ ساله، دکتر «حاتم قادری» سیاست‌پژوه ۶۳ ساله، دکتر «مهدی محسنیان‌راد» رسانه‌شناس ۷۴ ساله، دکتر «باقر ساروخانی» متفکر ۸۰ ساله و پدر جامعه‌شناسی ارتباطات، استاد «لوریس چکناواریان» موسیقی‌دان ۸۲ ساله، دکتر «ابوالحسن تنهایی» جامعه‌شناس ۶۸ ساله به همراه دیگر دانشوران برجسته ایرانی از میهمانان فصل جدید برنامه شوکران هستند. «شوکران» که به اساسی‌ترین مسایل فکری کشور می‌پردازد، دوشنبه هر هفته ساعت ۲۱ شامگاه با سردبیری و اجرای «پیام فضلی‌نژاد» روی آنتن تلویزیون می‌رود و محصول مشترک شبکه چهار سیما و حوزه هنری است. بازپخش این برنامه روزهای سه‌شنبه ۱۰ صبح، جمعه ۱۴ ظهر، شنبه ۱ بامداد و یکشنبه ۱۹ شامگاه است. برنامه شوکران در فصل نخست خود میزبان شخصیت‌هایی چون عبدالله انوار، ایران درودی، مهدی محقق، منوچهر آشتیانی، ابوالقاسم علیدوست، غلامرضا اعوانی، نوش‌آفرین انصاری، مهدی گلشنی، حمید پارسانیا، هوشنگ ماهرویان، احمد واعظی و… بود که به سبب «ترویج آزاداندیشی» کاندیدای جشن هنر انقلاب و همچنین برای بهترین اجرا نامزد جشنواره جام جم شد. در آخرین نظرسنجی صداوسیما، شوکران به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه شبکه چهار در سال ۱۳۹۷ معرفی شد.
  خسرو نقیبی مهمان «کتاب‌باز»
امشب ‌سه‌شنبه هفتم آبان ماه، سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز» ساعت ۲۰ میزبان خسرو نقیبی، منتقد سینما، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار است. خسرو نقیبی سردبیر روزنامه‌ «سینما»، ماهنامه‌ سینمایی «بلیت»، وب‌سایت تصویری «آرت‌تاکس» و تاک‌شوی هفتگی «مولن‌روژ» را برعهده داشته است. او روزنامه‌نگاری را از ابتدای دهه‌ ۸۰ خورشیدی با عضویت در تحریریه و نوشتن ستون «راهنمای فیلم» در روزنامه‌ «حیات نو» آغاز کرد و در طول دهه‌ ۸۰ و ۹۰ ریویونویسی را در کنار نقد فیلم به شکل‌های متفاوت در روزنامه‌ها و مجلات مختلف (از جمله در روزنامه‌های شرق، همشهری، ایران، سینما؛ مجلات تخصصی فیلم‌وسینما، فیلم و ۲۴ و شماری از روزنامه‌ها و مجلات دیگر که برخی عمری طولانی نداشتند) پی گرفت و در استمرار این روند برای برخی از این نوشته‌ها از جشنواره‌های مختلف مطبوعاتی جوایزی نیز گرفته است. نقیبی همچنین از ابتدای دهه‌ ۹۰ تا نیمه‌ سال ۹۲ سخن‌گو و عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بوده است. «کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود.
«ماه و پلنگ» روی آنتن شبکه تماشا

مجموعه تلویزیونی “ماه و پلنگ” به کارگردانی احمد امینی، و نویسندگی سعید مطلبی محصول ۱۳۹۵ از چهارشنبه ۸ آبان ماه ، هر روز ساعت ۱۷ از شبکه تماشا پخش می شود.

سریال ۳۰ قسمتی «ماه و پلنگ» یک ملودرام اجتماعی است و مسائل روز جامعه را به تصویر می‌کشد. این سریال چند شخصیت اصلی دارد، امیرمحمد زند در نقش فریدون و ویدا جوان در نقش کتایون دخترعموی او مقابل یکدیگر بازی می‌کنند و بخشی از داستان عاشقانه این سریال را تشکیل می‌دهند. «ماه و پلنگ» از آن دسته سریال‌هایی است که تا نیمه آن در زمان گذشته (۵ سال پیش) سیر می‌کند و بعد از قسمت ۱۶ قصه‌ها در زمان حال روایت می‌شوند.

این مجموعه، روایت شهری از انسان‌هایی است که بهشت خوشبختی و سعادت خود را در جهنم دروغ و انتقام و زیاده خواهی نابود می‌کنند. در این سریال دو قهرمان وجود دارند و هر قسمت از آن با تعلیقی به پایان می‌رسد.

داریوش ارجمند، شاهرخ استخری، علی سلیمانی، علی شادمان، پوراندخت مهیمن، علی سلیمانی، علیرضا استادی، شهین تسلیمی، امیرمحمد زند، ویدا جوان، بیتا سحرخیز و پرویز سیرتی از بازیگران این سریال هستند.

اشتراک گذاری در:

نظر شما