شناسهٔ خبر: 36085350 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــر

صاحب‌خبر -

 کالدرون:

ايراني‌ها از جونيور گران‌تر بودند

گابريل کالدرون قبل از آغاز تمرين صبح ديروز تيم فوتبال پرسپوليس در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آ‌ن‌ها پاسخ داد.

*به همه انتقادات احترام مي‌گذاريم و خودمان هم قبول داريم که آمارمان براي تيم بزرگي چون پرسپوليس خوب نيست. از اين رو مجبوريم با تمرين بيشتر تلاش کنيم تا عملکرد مهاجمان بهتر شود.

*آريا برزگر تا آنجا که به من گفته‌اند 17 ساله است و حتما باشگاه شناخت خوبي از او داشته که اقدام به جذبش کرده است. ما او را مانند ديگر نفرات جوان تيم در تمرين ارزيابي خواهيم کرد و در مورد بازي کردنش تصميم مي‌گيريم.

*تا آنجايي که من مي‌دانم در فوتبال حرفه‌اي هيچ وقت 6 ساعت قبل از بازي در مورد محروميت و بخشش يک بازيکن تصميم نمي‌گيرند. از اين موضوع اطلاع نداشتيم که بخواهيم شجاع را به يک باره بازي بدهيم اما حتما استقلال از بخشش مدافع تيمش خبر داشت که او را بازي داد.

*شجاع روز قبل از بازي تمرين سنگيني انجام داده بود حتي روز قبل از بازي در هتل تمرين کرد. کارمان حرفه‌اي است و يک مربي حرفه‌اي هيچ وقت بازيکني را که روز قبل تمرين سنگين انجام داده و روز بازي تمرين کرده را حتي روي نيمکت نمي‌گذارد چه برسد که بخواهد بازي دهد. اي کاش شما اين سوال را از من مي‌پرسيديد که چرا 6 ساعت قبل از بازي حکم بخشش يک بازيکن را مي‌دهند در حالي که 16 روز براي اين کار زمان داشتند. 16 روز طول کشيد تا تصميم بگيرند در حالي که اين کارشان اصلا حرفه‌اي نبود و در کار حرفه‌اي بايد همه چيز با برنامه‌ريزي صورت بگيرد.

*در فوتبال حرفه‌اي چنين مبلغي که ما براي جونيور هزينه کرديم خيلي زياد نيست و نمي‌توان با اين مبلغ انتظار داشت بازيکني را جذب کرد که بتواند کارهاي بزرگ در زمين انجام دهد. چاره‌ ديگري نداشتيم جز اينکه با اين بودجه بازيکن جواني را بياوريم و براي آينده سرمايه‌گذاري کنيم. من 9 گزينه جلوي باشگاه قرار دادم و آنها گزينه نهم را جذب کردند. نمي‌دانم پول باشگاه کافي نبود يا اينکه مذاکراتشان خوب پيش رفت؟! در بازي با پيکان هم چون محروم و مصدوم زياد داشتيم تصميم به استفاده از جونيور گرفتيم و ديديد که در بين دو نيمه او را تعويض کرديم.

* شما اگر در اينترنت سرچ کنيد بازيکناني با کيفيتي با اين مبلغ پيدا نمي‌کنيد. من اطلاع دارم قطعا بازيکنان خارجي که راهي تيم‌هاي ديگر ايراني شدند قيمتشان به مراتب بيشتر از جونيور بود. نمي‌دانم چرا آنها براي خريد بازيکن پول داشتند اما ما نداشتيم.

*من خودم بازيکن بودم و وقتي تحت چنين فشاري قرار مي‌گرفتم سعي مي‌کردم به زمين بروم و 4 گل به ثمر برسانم تا خود را از اين فشار خارج کنم. فوتبال حرفه‌اي همين است، ما اگر نتوانيم در فشار کار خودمان را انجام دهيم آن وقت آماتور هستيم نه حرفه‌اي.

*در حال ريکاوري هستيم و خودمان را براي بازي روز جمعه با شاهين شهرداري بوشهر که خيلي مهم است آماده مي‌کنيم. همه بازي‌هاي اين تيم را ديده‌ايم و ديروز هم همين کار را کرديم. بازيکنان خوبي در اختيار دارند اما اينکه قصد استخدام سرمربي جديد دارند يا نه را اطلاع ندارم. آنچه مشخص است ما به هر حريفي احترام مي‌گذاريم و قطعا تيم‌هايي که مقابل پرسپوليس قرار مي‌گيرند با انگيزه و شرايط متفاوتي به ميدان مي‌آيند اما ما بايد مسئوليت خودمان را که همان بردن است را انجام دهيم.

ووشو قهرماني جهان - شانگهاي

پايان طلايي تيم سه نفره بانوان

با مدال طلاي شهربانو منصوريان، تيم سه نفره سانداي بانوان با سه مدال طلا و موفقيت تمام به کار خود در رقابتهاي قهرماني جهان خاتمه داد.در ادامه پانزدهمين دوره رقابتهاي ووشو قهرماني جهان که در شانگهاي چين جريان دارد، مبارزه پاياني وزن 65 کيلوگرم بانوان بين شهربانو منصوريان و «اژه شاکر» از ترکيه برگزار شد که نماينده کشورمان با کسب پيروزي در اين مبارزه به نشان طلا دست يافت. منصوريان دور نخست استراحت داشت و سپس با برتري مقابل «کوردينر» از فرانسه به نيمه نهايي راه يافت.

اين پنجمين حضور الهه منصوريان در رقابتهاي قهرماني جهان و سومين طلاي او در اين مسابقات بود. وي در مسابقات 2009 تورنتو مدال نقره، 2011 آنکارا مدال برنز، 2013 کوالالامپور و 2017 کازان نيز دو مدال طلا کسب کرده بود. با احتساب اين طلا، تيم ملي ووشو بانوان با هدايت راضيه طهماسبي و با سه ورزشکار در بخش ساندا به اين مسابقات اعزام شده و موفقيتي 100 درصدي را با سه طلاي الهه منصوريان، شهربانو منصوريان و مريم هاشمي در اين مسابقات براي ووشو ايران ثبت کرد.

اين مسابقات با حضور 600 ورزشکار از 102 کشور روز يکشنبه 28 مهرماه در جين آغاز شده و عصر چهارشنبه به پايان مي رسد.

نظر شما