شناسهٔ خبر: 35985303 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرهاازعالم علم

صاحب‌خبر -

 دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران:

درمان مبتلايان به ميگرن با يک روش جراحي

دکتر حميدرضا فتحي، دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران در آستانه برگزاري همايش جراحان پلاستيک گفت: هيچ جراح فوق تخصص زيبايي و پلاستيک در کشور حاضر نيست افرادي را تحت عمل جراحى قرار داده و تغييرات عجيب و غريب به وجود آورد زيرا اين مسائل خلاف اخلاق حرفه اى جراحان پلاستيك و بار عاطفي حاكم بر جامعه متمدن ايرانى اسلامى ارمانگراى ما دارد و لذا هيچ پزشک فوق تخصص حاضر به اين کار نيست.

به گزارش آفرينش از روابط عمومي کنگره ، دبير انجمن جراحان پلاستيك و زيبايي ايران گفت: بسياري از پزشکان غير فوق تخصص پلاستيک و زيبايي كه مبادرت به انجام بعضى از اعمال زيبايى مي كنند به اين اعمال صرفا به چشم تجارت مالي نگاه مي کنند در حالي که كمتر به مشکلات روحي و جسمي بيماران توجه مي كنند و متاسفانه اين مسائل در جامعه شيوع زيادي دارد .وي اضافه کرد: به دنبال آن هستيم که راه کار قانوني در اين زمينه ايجاد شود تا معضلات ناشي از اعمال جراحي زيبايي و پلاستيک که توسط افراد غير متخصص انجام مي شود کمتر شود.وي به يکي از روش هاي درمان ميگرن در کشور اشاره کرد و گفت : بعضى از افرادي که مبتلا به ميگرن هستند مي توانند با يک روش جراحي اين بيماري را درمان کنند اين نوع ميگرن بعلت گير افتادن اعصاب حسي در بعضى نقاط است که با يک عمل برطرف مي شود.دهمين كنگره جراحى زيبايى پيشرفته بينى توسط انجمن جراحان پلاستيک و زيبايي از 29 مهرماه تا اول آبان در بيمارستان امام خميني برگزار مي شود.

تاثير دوپامين مغز بر بدن

به گزارش مهر، دوپامين همانند يک انتقال دهنده شيميايي در مغز عمل مي کند که در عملکرد حافظه، تمرکز، پاداش دهي و تنظيم حرکات بدن مفيد است.با ترشح دوپامين در بدن، حس لذت و سرزندگي ايجاد مي شود که به ايجاد انگيزه در فرد کمک مي کند. کاهش ميزان دوپامين با کاهش انگيزه، شور و هيجان مرتبط است و احتمالا مي تواند موجب حس گرفتگي و کسلي در فرد شود.با وجوديکه دوپامين در مغز تنظيم مي شود اما انجام برخي کارها مي تواند موجب افزايش طبيعي آن در بدن شود.

اسيدهاي آمينه در مواد خوراکي سرشار از پروتئين همچون تخم مرغ، سويا و لبنيات يافت مي شوند. افزايش ميزان دوپامين مي تواند موجب تقويت فکر کردن و بهبود قدرت بازيابي شود.با ترشح دوپامين در مغز، فرد هوشيارتر مي شود. اگر شما خودتان را مجبور به بيدار نگه داشتن در طول شب نماييد، ميزان دوپامين بدن تان در روز بعد به شدت تحت تاثير قرار مي گيرد. به همين خاطر است که روز بعد احساس کسلي مي کنيد.

برچسب‌ها:

نظر شما