شناسهٔ خبر: 35966749 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 دردسر جديد استقلال در راه است

رابسون جانواريو مدافع برزيلي که در ليگ شانزدهم آبي‌ها را همراهي کرد و با يک فصل حضور در اين تيم عملکردي فوق العاده از خود به نمايش گذاشت، بعد از گذشت بيش از دو فصل از حضورش در استقلال، خواستار وصول مطالباتش از اين تيم است. گفته مي‌شود مطالبات وي بابت يک فصل حضورش در استقلال بالغ بر 40 هزار يورو است که اين بازيکن خواستار وصول آن است. استقلالي‌ها به تازگي پرونده پرو پئيچ را بسته بودند و سرور جباروف نيز يکي ديگر از خارجي‌هايي است که براي وصول مطالباتش به باشگاه استقلال فشار مي‌آورد.

باورنکردني

جونيور کاپيتان برزيل را نمي‌شناسد

براندائو جونيور در برنامه فوتبال برتر حضور يافت و براي نخستين بار در ايران گفتگويي را انجام داد. براندائو که طبيعتا نمي‌تواند فارسي صحبت کند، تسلطي بر زبان انگليسي هم ندارد و حرف هاي خودش را با زبان برزيلي مطرح کرد. نکته جالب زماني بود که مجري در خصوص شناخت جونيور نسبت به فوتبال ايران پرسيد. براندائو گفت که فوتبال ايران را نمي‌شناسد چون زياد فوتبال نگاه نمي‌کند و ترجيح مي‌دهد اوقات فراغت خود را با پلي استيشن و توجه به خانواده سپري کند!

اين صحبت ها در حالي از زبان مهاجم برزيلي پرسپوليس مطرح شد که فوتباليست ها معمولا بازي تيم هاي مختلف را نگاه مي‌کنند اما براندائو اظهار داشت که فقط بازي تيم ملي برزيل را دنبال مي‌کند چون آرزوي بازي در آن را دارد. در بخش بعدي جونيور با اين پرسش مواجه شد که کاپيتان برزيل در آخرين قهرماني جهان آن ها يعني در سال 2002 چه کسي بود؟ اما اين بازيکن نتوانست پاسخ سوال را بدهد و گفت: در آن زمان خيلي کوچک بوده! مهاجم شماره 7 تيم پرسپوليس همچنين از علاقه پدرش به فوتباليست شدن فرزندانش گفت و عنوان کرد که او دائم با پدرش در ارتباط است و براي زدن نخستين گل لحظه شماري مي‌کنند.

چه کسي به شفر ياد داد عليه ايران حرف بزند؟

مصاحبه اخير وينفرد شفر سرمربي سال قبل استقلال عليه فوتبال و جامعه ايران به قدري تند و مداخله جويانه است که بخش هاي عمده از آن امکان انتشار در خبرگزاري‌هاي داخلي را ندارند. نکته اما اين است که سرمربي آلماني يک تيم اماراتي چطور به خود اجازه مي دهد چنين عباراتي را درباره قوانين داخلي يک کشور به کار ببرد و خواهان تعليق فوتبال ملي کشوري شود که حالا آنجا کار نمي کند. اين مربي آلماني که تا پيش از حضور در استقلال به دليل سن بالا و شرايط جسمي اش توان کار در تيمي را نداشت ، تقريبا بي کار مانده بود که توسط چند تاجر ايراني مقيم دبي که دوستي ديرين با او داشتند به تيم معرفي شد.

حالا اين مربي حرف هاي تندي زده که احتمالا براي تسريع روند شکايتش از استقلال است اما اين گفته ها براي کسي که مي گويند به بسياري از رفتارهايش در جذب بازيکنان خارجي مي شود پرداخت و براي تک به تک آنها پرونده شکايتي تشکيل داد يا براي مدرک تقلبي پسرش اين امکان وجود دارد که او را تحت تعقيب قرار داد، چرا چنين اجازه اي به خود مي دهد؟ چه کسي او را تحريک کرده است؟ پسرش که مغز متفکر کنار اوست يا تاجرهايي که بعد از ايران برايش در امارات تيم جور کرده اند؟
اين ها وظايفي است که استقلال بايد پيگيرشان شود و از طريق شکايت بين المللي با اين مربي آلماني برخورد و او را جريمه و محکوم کند.

انصاري فرد جايي در ليست خريد انصاري فرد ندارد!

مديرعامل باشگاه پرسپوليس هيچ بازيکني را در ليست خريد زمستاني اين تيم قرار نداده است.عملکرد ضعيف خط حمله پرسپوليس در نوزدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر باعث شده تا صحبت هايي مبني بر تغيير ليست بازيکنان اين تيم در نيم فصل و جذب مهاجم مطرح شود.

کريم انصاري فرد يکي از بازيکناني است که شايعاتي درباره بازگشت وي به ليگ برتر ايران و پرسپوليس بيان شده است. اين در حالي‌است که انصاري فرد با السيليه قطر قرارداد دارد و در ابتداي فصل با وجود دو پيشنهادي که از ليگ برتر ايران داشت حاضر به بازگشت نشد تا همچنان لژيونر محسوب شود.از سوي ديگر محمدحسن انصاريفرد به خوبي از مبلغ بالاي قرارداد همنام خود در تيم ملي فوتبال ايران آگاه است که با توجه به بودجه تيم نمي تواند وي را جذب کند.همچنين مديرعامل پرسپوليس قصد ندارد با مطرح کردن اسامي جديد براي پرسپوليس، مهاجمان خود را بيشتر از اينها تحت فشار روحي قرار دهد. به همين خاطر مذاکره با بازيکنان مورد نظر باشگاه در زمستان را به پايان نيم فصل موکول کرده است.

نظر شما