شناسهٔ خبر: 35861006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

کنایه روحانی به شورای نگهبان و پاسخ کدخدایی

کنایه روحانی به شورای نگهبان: مجلس اول بهترین بود، چون نظارت به مانند الان نبود / سخنگوی شورای نگهبان: رئیس جمهور امروز قانون اساسی را نادیده گرفت

صاحب‌خبر -
حسن روحانی امروز با اشاره به اینکه بهترین مجلس در طول تاریخ انقلاب اسلامی مجلس اول بود، گفت: در آن مجلس، نظارت به این شکل وجود نداشت و حتی شورای نگهبان و این همه دفاتر نظارتی وجود نداشت و همه از جناح‌های مختلف آمدند و ثبت نام کردند؛ حتی منافقین هم در آن انتخابات ثبت نام کردند

رئیس جمهور افزود: همچنین گروه‌هایی مانند دفتر هماهنگی، نهضت آزادی و جبهه ملی نیز ثبت نام کردند و بهترین انتخابات و بهترین مجلس ثمره آن بود.

در واکنش به این سخنان رئیس جمهور، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: رئیس جمهور نباید با هیجان سیاسی نهاد‌های مسئول را به عدم رعایت قانون فرا بخواند.

کدخدایی افزوده که؛ مطالب امروز آقای رئیس جمهور که خود سوگند یاد کرده پاسدار قانون اساسی باشد یعنی نادیده انگاشتن قانون اساسی و قوانین انتخابات.

سخنگوی شورای نگهبان سپس آورده که: از آقای رئیس جمهور انتظار آن بود تا همگان را به اجرای مُرّ قانون و احترام به آن دعوت کند، نه با هیجان سیاسی نهاد‌های مسئول را به عدم رعایت قانون فرا خواند.
 
وی در توییت دیگری نوشت: «ورود افراد دارای سوابق فساد اخلاقی و اقتصادی به مجلس خلاف حق‌الناس بوده و شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات در قبال آن مسئول است و وظیفه خود را طبق قانون انجام خواهد داد. مقامات کشور بهتر است بر الگوی رعایت قانون تاکید کنند نه بر طبل فرار از قانون بدمند»

نظر شما