شناسهٔ خبر: 35839819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 جهانگيري:

خط قرمزي براي سلامت مردم وجود ندارد

معاون اول رئيس جمهوري گفت: براي سلامت مردم هيچ خط قرمزي در کشور وجود ندارد، اگر قرار باشد کالايي توليد شود که به سلامت مردم آسيب بزند، حتما مردم در اولويت هستند.به گزارش ايرنا ، «اسحاق جهانگيري» در مراسم روز جهاني استاندارد که در سالن اجلاس سران ضمن قدرداني از توليدکنندگان، گفت: گزارشات و آمار و ارقامي که توسط موسسات رسمي کشور منتشر مي‌شود نشان مي‌دهد شرايط اقتصادي کشور عليرغم تحريم شديد آمريکايي‌ها و همانطور که خود اعلام کردند با وجود جنگ اقتصادي عليه ايران، به سمت بهتر شدن حرکت مي‌کند.وي افزود: هم شاخص‌هاي اقتصادي کلان کشور و هم گزارشاتي که از تک تک بنگاه هاي اقتصادي دريافت مي‌شود، نويد بهبود شرايط اقتصادي کشور را مي‌دهد. البته اين به آن معنا نيست که ما بنگاه مشکل‌دار و شرايط سخت نداريم. معاون اول رئيس جمهوري تاکيد کرد: توليدکنندگان و صنعتگران نبايد اجازه دهند مسير رو به رشدي که داشتيم آسيب ببيند و واحدهاي که توليداتشان در راستاي رعايت استانداردهاي بين المللي و توجه به مسائل محيط زيستي بوده است دچار وفقه و اشکال شوند.جهانگيري با بيان اين که محيط زيست يعني رعايت سلامت شهروندان ايراني، گفت: تاکيد مي‌کنم که براي سلامت مردم هيچ خط قرمزي در کشور وجود ندارد، اگر قرار باشد کالايي توليد شود که به سلامت مردم آسيب بزند، حتما سلامت مردم اصل است.

وي افزود: استاندارد حداقل هايي است که سازمان استاندارد اعلام مي کندکالاهاي داراي استاندارد در بازار حق خريد و فروش دارند.

وزير امور خارجه :

شرط ايران براي مذاکره با عربستان سعودي

وزير امور خارجه گفت: در شرايطي که سعودي‌ها علاقمند به مذاکره با ايران شدند اگر مسائل منطقه را پاي ميز مذاکره و نه با کُشتن مردم دنبال کنند، جمهوري اسلامي را هم قطعا همراه با خود خواهند داشت.محمدجواد ظريف در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به درخواست محمدبن‌سلمان وليعهد سعودي از عراق و پاکستان براي براي ميانجي‌گري با ايران، گفت: وزارت امور خارجه همواره آماده همکاري با همسايگان خود براي امنيت منطقه است، اين موضع را به طور رسمي نيز اعلام کرديم.وي افزود: آقاي رئيس جمهور در همين راستا طرح «ائتلاف اميد» و «صلح هرمز» را در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد اعلام کرد.

وزير امور خارجه، تاکيد کرد: در شرايط و وضعيتي که سعودي‌ها علاقمند به مذاکره با ايران شدند اگر مسائل منطقه را پاي ميز مذاکره و نه با کُشتن مردم دنبال کنند، جمهوري اسلامي را هم قطعا همراه با خود خواهند داشت.

استقبال چين از طرح روسيه براي استقرار صلح ثبات در خليج فارس

سخنگوي وزارت خارجه چين با استقبال از طرح روسيه براي خليج فارس، خواهان حفظ صلح و ثبات در منطقه شد.به گزارش ايلنا به نقل از تاس، «گنگ شوآنگ» سخنگوي وزارت امور خارجه چين در مورد طرح روسيه براي امنيت خليج فارس گفت: چين از اين طرح استقبال مي کند. من بايد اين اطلاعات را مورد بررسي قرار دهم اما مي‌توانم يک پاسخ درست بدهم. اوضاع در خليج فارس پيچيده است و چين از نزديک و با دقت آن را دنبال مي‌کند. در واقع صلح و ثبات در منطقه، به نفع همه است.

انفجار در دانشگاه غزني؛ 19 دانشجو زخمي شدند

در پي انفجار يک بمب در يک دانشگاه در ولايت غزني، دست کم 19 دانشجو زخمي شدند.به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني تي‌آر‌تي،‌ در پي انفجار يک بمب در يک دانشگاه در ولايت غزني، دست کم 19 دانشجو زخمي شدند. اين خبر را مقام‌هاي رسمي اعلام کردند.«عارف نوري» سخنگوي اين ولايت،‌ گفت که 12 نفر از زخمي‌ها زن هستند. اين انفجار در دانشگاه غزني روي داد. نوري در ادامه عنوان کرد که وضعيت جسمي دو نفر از زخمي‌ها بحراني است.

امارات ممنوعيت سفر شهروندانش به لبنان را لغو کرد

وزارت خارجه و همکاري بين‌المللي امارات در بيانيه‌اي اعلام کرد، اين کشور پس از سه سال ممانعت، به شهروندانش اجازه داد به لبنان سفر کنند.به گزارش ايسنا، به نقل از سايت اسکاي نيوز، در اين بيانيه به نقل از خالد بهالول، معاون وزير خارجه امارات آمده است، اين تصميم پس از پيگيري امنيت گذرگاه‌ها، تضمين‌هاي دولت لبنان و تقويت روابط ميان دو کشور گرفته شد.

امارات، بحرين، کويت و عربستان در سال 2016 پس از اينکه در اظهاراتي مداخله جويانه اعلام کردند،‌ حزب‌الله لبنان، بر تصميمات سياسي در اين کشور اشراف دارد، از اتباع خود خواستند لبنان را ترک و به آن سفر نکنند. امارات از آن زمان تاکنون ممنوعيت سفر به لبنان را لغو نکرده است.امارات همزمان با سفر سعد حريري، ‌نخست وزير لبنان به ابوظبي جهت شرکت در دومين کنفرانس سرمايه‌گذاري امارات- لبنان، ممنوعيت سفر به اين کشور را لغو کرد.

افشاي محتواي مکالمه روساي جمهوري ترکيه و آمريکا

اردوغان به ترامپ: يا با ترکيه در عمليات همکاري کنيد يا راه را باز کنيد!

روزنامه انگليسي "ميدل ايست آي" فحواي مکالمه تلفني رؤساي جمهوري ترکيه و آمريکا قبل از اينکه آنکارا انجام عمليات نظامي در شمال سوريه در چارچوب تلاش‌ها براي ايجاد "منطقه امن" را اعلام کند، فاش کرد.به گزارش ايسنا، روزنامه انگليسي "ميدل ايست آي" به نقل از يک منبع ترکيه‌اي مطلع از مکالمه تلفني ميان رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهوري ترکيه و دونالد ترامپ، همتاي آمريکايي او نوشت: اردوغان در جريان اين گفت‌وگوي تلفني خطاب به ترامپ گفت "يا با ترکيه در عملياتش همکاري کنيد يا راه را باز کنيد."اين منبع همچنين اعلام کرد: اين بلند کردن صدا توسط اردوغان و اين لحن صحبت کردن در شرايطي عنوان شده که آنکارا به دليل جدي نگرفتن نگراني‌هايش از بابت سوريه شاهد تنش روز افزوني است.

برچسب‌ها:

نظر شما