شناسهٔ خبر: 35473530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 رئيس جمهور افغانستان: آماده صلح با طالبانيم

اشرف غني از آمادگي دولت افغانستان براي دستيابي به صلح با گروه طالبان خبر داد.به گزارش مهر به نقل از العربيه، «اشرف غني»، رئيس جمهور افغانستان اعلام کرده است: اگر طالبان صلح را بپذيرد، دولت افغانستان حتي يک لحظه هم به جنگ ادامه نمي دهد و آماده صلح است.به گفته محمد اشرف غني، براي رسيدن به صلح واقعي در افغانستان در ابتدا نياز به آتش بس و پايان خونريزي است.

اشرف غني همچنين بر حل مشکلات از راه حل سياسي و مشارکت در انتخابات تاکيد کرد و گفت: مسئوليت همه قتل ها و کشتارها برعهده کساني است که صلح را نمي پذيرد، چون صلح واقعي زماني محقق مي‌ شود که مردم افغانستان به حقوق خود دست يابند.

رئيس جمهور افغانستان همچنين از تبديل برنامه صلح به يک گفتمان ملي خبر داد و افزود: اجماع منطقه اي و بين المللي نيز درباره صلح فراهم شده است.

تأکيد کويت بر ضرورت مؤاخذه رژيم صهيونيستي

نماينده دائم کويت در سازمان ملل بر ضرورت مؤاخذه رژيم صهيونيستي به دليل تجاوزات اين رژيم عليه فلسطينيان و توسعه شهرک‌سازي تأکيد کرد.

به گزارش فارس، «منصور العتيبي» در جلسه شوراي امنيت درباره وضعيت غرب آسيا از جمله مسئله فلسطين، گفت که شانه خالي کردن جامعه جهاني از عمل به مسئوليت‌هايش، اسرائيل را براي استمرار تجاوزات، نقض قوانين بين‌المللي و به چالش کشيدن قطعنامه‌هاي بين‌المللي جسورتر کرده است.العتيبي افزود که شوراي امنيت در قطعنامه 2334 از رژيم صهيونيستي مي‌خواهد که فورا و به طور کامل تمامي فعاليت‌هاي شهرک‌سازي در اراضي اشغالي فلسطين از جمله قدس شرقي را متوقف کرده و به تعهدات قانوني خود در اين باره پايبند باشد.

بنابر گزارش خبرگزاري کويت (کونا)، نماينده دائم کويت در سازمان ملل همچنين گفت که تداوم اشغالگري اسرائيل و توسعه شهرک‌هاي غيرقانوني آن در فلسطين اشغالي به ويژه در قدس حاوي اين پيام روشن است که اسرائيل براي استمرار اين تجاوزات مصمم است.

سفير آمريکا در روسيه:

مسکو و واشنگتن بر سر تمديد پيمان استارت نو توافق خواهند کرد

سفير آمريکا در روسيه گفت که مسکو و واشنگتن دست آخر مي‌توانند درباره توافقي جامع‌تر که واقعيت‌هاي جديد را در بر گيرد با يکديگر به توافق برسند.به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، «جان هانتسمن»، سفير آمريکا در روسيه که بناست به‌زودي بازنشسته شود، گفت که به‌سختي مي‌توان شرايطي را تصور کرد که مسکو و واشنگتن در آن نتوانند در سال 2021 بر سر تمديد پيمان استارت نو توافق کنند.

وي افزود که دو طرف دست آخر مي‌توانند درباره توافقي جامع‌تر که واقعيت‌هاي جديد را در بر گيرد با يکديگر به توافق برسند.

اين ديپلمات باسابقه گفت که نمي‌شود چنين عنوان کرد که خروج آمريکا از پيمان منع موشک‌هاي هسته‌اي ميان‌برد به مسابقه تسليحاتي جديد مي‌انجامد، به‌ويژه آن‌که «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهوري آمريکا توجه ويژه‌اي به مسئله کنترل تسليحات دارد.

نماينده آمريکا در شوراي امنيت: وفادارترين دوست براي اسرائيل خواهم بود

نماينده آمريکا در شوراي امنيت تاکيد کرد، براي اسرائيل که "پناهگاهي براي افراد فراري از ظلم و آزار محسوب مي‌شود"، وفادارترين دوست خواهد ماند.به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبکه خبري الميادين، کلي کرفت، نماينده آمريکا در شوراي امنيت مدعي شد: براي اسرائيل که "پناهگاهي براي افراد فراري از ظلم و آزار است، وفادارترين دوست خواهم بود، اسرائيل دولت موفقي است، به قوانين احترام مي‌گذارد و اسرائيل مرکز نوآوري و فناوري به حساب مي‌آيد".کرفت در ادامه آنچه را که "اقدامات تروريستي" حماس خواند، مورد هجمه قرار داد و اعضاي شوراي امنيت را به اين امر متهم کرد که با "انتقادات ظالمانه" عليه اسرائيل که طرفي "منحصر به فرد است"، به صورت جانبدارانه رفتار مي‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما