شناسهٔ خبر: 35440077 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی| آموزش

پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ دانشگاه‌ها پرداخت شد / از اعلام نتایج کنکور ۹۸ تا سهم دولتی‌ها از تقلب‌های علمی

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.
 
نتایج نهایی آزمون سراسری ۹۸ اعلام شد
نتیجه پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت‌دوم (شبانه)، دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ جمعاً به تعداد ۱۹۱۲۱۵ نفر در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

مهلت ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون تمدید نخواهد شد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه مهلت ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها تا پنجشنبه ۲۸ شهریورماه ادامه دارد و این مهلت تمدید نخواهد شد، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌هایی که پذیرش در آن‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و یا معدل کتبی دیپلم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است، ۵۹۶ هزار و ۸۸ نفر است.

ثبت‌نام متقاضیان جذب اعضای هیئت علمی آغاز شد
براساس جدول زمانی فراخوان جذب اعضای هیئت علمی مرداد ماه ۹۸، ثبت‌نام متقاضیان جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها و مؤسسات تابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری از ۲۶ شهریورماه آغاز شده و تا ۶ مهر ۹۸ ادامه خواهد داشت.
 
پاداش پایان خدمت بازشستگان سال ۹۷ دانشگاه‌ها پرداخت شد / از اعلام نتایج کنکور ۹۸ تا سهم دولتی‌ها از تقلب‌های علمی

فروش صندلی در دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی کذب محض است
حسن دالبند، رئیس دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی درباره خبر فروش صندلی و ادعای دانشجویی برای پرداخت هزینه سنگین آموزشی در این دانشگاه عنوان کرد: نامبرده فاقد هرگونه سابقه در سامانه‌های یکپارچه آموزشی و بایگانی پرونده‌های آموزشی دانشگاه است و هیچگونه رابطه‌ای اعم از آموزشی و مشابه آن با دانشکده دندانپزشکی ندارد.

وی موضوع فروش صندلی و اخذ شهریه برای پذیرش این دانشجو را شدیدا تکذیب کرد و افزود: پذیرش دانشجو در این دانشکده از طریق سازمان سنجش و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

دستگاه قضایی دست سودجویان را رو کند
سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن رد ادعا‌های فردی با عنوان جعلی دانشجوی دانشکده دندانپزشکی خواستار رسیدگی فوری مسئولان قضایی و انتظامی برای پیشگیری از تکرار این اقدامات شد.
 
پاداش پایان خدمت بازشستگان سال ۹۷ دانشگاه‌ها پرداخت شد / از اعلام نتایج کنکور ۹۸ تا سهم دولتی‌ها از تقلب‌های علمی

تاکنون گزارشی از فروش صندلی دریافت نکرده‌ایم
محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت بهداشت گفت: حضور افراد علاقمند در کلاس‌های درسی دانشگاهی و بهره مندی از محضر اساتید با هماهنگی آن‌ها از زمان‌های گذشته مرسوم بوده، ولیکن سوء استفاده از این مسئله و تقلب و خدشه دار کردن جایگاه دانشجو و دانشگاه از این ماجرا اصلا پذیرفته شده نبوده و با این موضوع برخورد می‌شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر جدی برای صیانت از جایگاه دانشجو و دانشگاه گفت: بحث فروش صندلی و ورود بدون کنکور در رشته‌های علوم پزشکی تاکنون به حوزه معاونت آموزشی گزارش نشده و از مسئولین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواسته شده تا مسائل مرتبط را به طور جدی دنبال کنند.

۹۲۰ میلیارد ریال پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ دانشگاه‌ها واریز شد
محمدتقی نظرپور معاون اداری مالی وزار علوم گفت: بخش قابل توجهی از اعتبار پاداش پایان خدمت اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی بازنشسته دانشگاه‌ها، در سال ۹۷ که بالغ ۹۲۰ میلیارد ریال بود، به حساب آن‌ها واریز شد.

نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی منتشر شد
نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ بر روی سایت مرکز سنجش پزشکی قرار گرفت.
 
پاداش پایان خدمت بازشستگان سال ۹۷ دانشگاه‌ها پرداخت شد / از اعلام نتایج کنکور ۹۸ تا سهم دولتی‌ها از تقلب‌های علمی
 
هیچ پاسخ مثبتی برای آزادی دانشمند ایرانی دریافت نکرده‌ایم
نصور غلامی، وزیر درباره آخرین پیگیری‌ها برای آزادی مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی، گفت: ما به عنوان وزارت علوم تنها مسیرمان برای پیگیری، وزارت امور خارجه است؛ چرا که هیچ ارتباط دیپلماتیکی با آمریکا نداریم. تنها راه ارتباط، سفارت سوئیس بوده که حافظ منافع بین دو کشور است. آن‌ها هم هنوز هیچ پاسخ مثبتی برای آزادی ایشان نداده‌اند.

دانشگاه‌های غیردولتی بیشترین آمار تقلب علمی را دارند
حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اسامی که با عنوان پایان نامه تقلبی کشف کرده ایم به دانشگاه‌ها ارسال شده که برای آن‌ها پرونده تشکیل دهند و به هیئت‌های تخلفات و کمیته‌های انضباطی ارسال شود تا مورد به مورد با این پرونده‌ها برخورد کنند.۹۰ درصد پرونده‌های کشف شده مربوط به غیردولتی‌ها و ۱۰ درصد مربوط به دولتی‌ها است.

نظر شما