شناسهٔ خبر: 35417108 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حمیدیه مطرح کرد

۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در تولید سلول‌های بنیادی فعال هستند

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت عنوان دانش‌بنیانی در حوزه سلول‌های بنیادی دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: در گذار دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باید به فرآیند‌های تجاری سازی محصولات دانش محور و نیز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توجه ویژه کرد.

حمیدیه ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به محلی برای نشست و توافق اساتید، دانشجویان، کارآفرینان و سرمایه گزاران مبدل شوند. در این صورت است که می‌توان به بهره وری مدنظر در زمینه سیستم‌های آموزش عالی در کشور دست پیدا کرد.

وی از توجه به علوم و فناوری‌های جدید در دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم صحبت کرد و ادامه داد: یکی از علوم استراتژیک، بومی سازی شده و دارای پتانسیل بالا در کشور علوم مربوط به سلول‌های بنیادی است. با توجه به روند پیر شدن جمعیت، میزان نیاز به پزشکی بازساختی بسیار جدی است و در این حوزه کشور‌هایی مانند ژاپن و آمریکا پیشرفت‌های چشمگیری داشته اند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری همچنین ابراز کرد: کشور‌های پیشرفته دنیا در حال فعالیت بر روی ساخت اندام‌های و اجزای بدن انسان هستند و قطعا در آینده‌ای نزدیک با ورود شرکت‌های عظیم در این زمینه خبر‌های خوبی خواهیم شنید.

حمیدیه به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و رشد فعالیت‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ شرکت در این حوزه در حال فعالیت هستند که بیش از ۱۰۰ شرکت عنوان دانش بنیانی را دریافت کرده‌اند.
 

نظر شما