شناسهٔ خبر: 3511824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در نشست با وزیر علوم:

اینقدر دروغ شنیده‌ایم که حسن ظن‌مان نابود شد

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در نشست با وزیر علوم با بیان اینکه اینقدر دروغ شنیده‌ایم که حسن ظن‌مان نابود شد، گفت: اگر قراراست قاعده ارزیابی صلاحیت خلاف این باشد، پس چرا فقط معدل کارشناسی مهم است، بهتر است معدل دیپلم افراد را هم بررسی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از اصفهان، علی یاراحمدی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در نشست با وزیر علوم در ابتدای سخنان خود با اشاره به این بیت شعری از حافظ «ما مريدان روي سوي قبله چون آريم چون...روي سوي خانه خمار دارد پير ما» گفت: وقتی که مدام پشت سر هم دروغ بشنویم، حسن ظن مان نابود می‌شود، به نظر شما چه انتظار از یک جوان بیست و یکی دوساله می‌توان داشت.

 

وی افزود: آقای وزیر ما نمی‌خواهیم بگوییم آن هشت سال و این هشت سال و این دوره و آن دوره، چرا که هر زمان از اداره کشور دستاوردها، خدمات و نفاط ضعف و قوتی وجود داشته است، همانطور که الان هم هست و قصد تخریب کسی را نداریم. اما فضایی که الان در دانشگاه کاشان وجود دارد و همه این را احساس می‌کنند، عدم قاطعیت مدیران این دانشگاه است. یعنی شما یک حرف واحد از مدیران دانشگاه نمی‌شوید.

 

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در ادامه بیان داشت: وقتی در حضور مسئولین هستید می‌بینید که مواضع خیلی خوب و منطقی است و هیچ مشکلی دیده نمی‌شود، اما به محض اینکه از دفتر آقایان خارج می‌شویم، دیده می‌شود که همه از حرف‌های ما با خبر شده اند و البته هیچ اقدامی هم صورت نمی‌گیرد.

 

یاراحمدی تاکید کرد: متاسفانه معاون فرهنگی این دانشگاه با بی اخلاقی عزل شدند و به ایشون تهمت زده شد و این بی اخلاقی را در فضای عمومی دانشگاه و فضای کارمندی دانشگاه می‌توانید مشاهده کنید. معاونت فرهنگی دانشگاه، جایی که قله کار انقلاب است و جایی است که الگوی آن شهدایی هستند که جان خودشان را بخاطر فرهنگ این مملکت دادند و الا شاه و امثال آن هم می‌توانستند صرفا از نظر اقتصادی مملکت را پیش ببرند.

 

وی ادامه داد: ما بخاطر فرهنگ انقلاب کردیم و دانشگاه که مبدا همه تحولات است، معاون فرهنگی دانشگاه چرا نباید دکتری باشد. این توهینی است به همه اساتید و پرفسورهای این دانشگاه که فردی با فوق لیسانس در مورد صلاحیت ارتقای اعضا هیات علمی اظهار نظر کند.

 

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان با اشاره به رد پذیرش یا اخراج برخی اساتید این دانشگاه خطاب به فرهادی گفت: کسی در این دانشگاه درس خوانده‌اند و بورسیه وزارت علوم  فرجی دانا بود و از وزارت نامه آمده که این عزیران را به کار گیری کنید، مگر وزارت علوم احمدی نژاد نامه زده است که آقایان عمل نمی‌کنند. وزارت علوم آقای فرجی دانا نامه زده که این آقا به کار گیری شود و گروه مکانیک هم اعلام نیاز کرده که به این فرد نیاز دارد، ولی ما دروغ می شنویم از آقایون که می‌گویند گروه به این افراد نیازی ندارد.

 

یاراحمدی بیان داشت: من شب گذشته با اساتید مکانیک حرف می‌زدم که گفتند ما نیازمان به این افراد را بارها اعلام کرده‌ایم، باید به ایمان آقایان مسئول شک کنید. این عین عبارت اساتید بزرگ همین دانشگاه است. کسی که پژوهشگر برتر است با ۲۵ مقاله آی اس ای، ده اختراع ثبت شده دارد و عضو بنیاد ملی نخبگان است یکی از این افراد معلق شده توسط مسئولین دانشگاه است.

 

وی اضافه کرد: یکی دیگر از افراد کسی است که معدل ۱۹.۵ دکتری خودش را از دست تنها پرفسور مهندسی این دانشگاه دریافت کرده، کسی که هفت مقاله ISI دارد، کسی که چندین ترم درس ارائه کرده در این دانشگاه، تازه عزیزان فهمیده اند که صلاحیت علمی ندارد. چرا صلاحیت علمی ندارد، چون معدل کارشناسی وی که ۵ امتیاز از ۱۷۵ امتیار دارد را ۴.۵دریافت کرده است! واقعا اگر حال یک استاد برای ما مهم است که الان چه چیزی برای ارائه به دانشجویان دارد، باید بررسی این مهم را به گروه آموزشی واگذار کرد.

 

یار احمدی با دریافت تذکر پایان وقت، در اتمام صحبت خود گفت: اگر قراراست قاعده ارزیابی صلاحیت خلاف این باشد، پس چرا فقط معدل کارشناسی مهم است، بهتر است معدل دیپلم افراد را هم بررسی کنیم، خوب از معدل راهنمایی و دبستان هم که نمی‌شود گذشت، پس بهتر است از خاله شادونه دوران مهد کودک اساتید هم در مورد توانایی علمی اینها سوال شود.

نظر شما