شناسهٔ خبر: 34914692 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 براساس آمار بنگاه‌هاي مشکل دار،

حقوق 130 هزار کارگر معوق شده است

آمار مربوط به اطلاعات بنگاه‌هاي مشکل دار، حاکي از آن است که 130 هزار و 400 کارگر در کل کشور حقوق معوق دارند که اين کارگران در 1193 بنگاه کشور مشغول به کار هستند.

به گزارش مهر، بر اساس آخرين آمار از وضعيت فعاليت بنگاه‌هاي مشکل‌دار در کل کشور منتهي به خرداد ماه امسال، 1262 بنگاه مشکل دار در کشور فعاليت مي کنند.

در حوزه حقوق معوق، 1193 بنگاه در سطح کشور دستمزد نيروي کار خود را با تاخير چندماهه پرداخت کردند يا همچنان بعد از ماه ها پرداخت نکرده اند.

اطلاعات به دست آمده از وضعيت حقوق معوق کارگران نشان مي دهد، در 31 استان کشور بنگاه هاي داراي حقوق معوق وجود دارند و در مجموع دستمزد 130 هزار و 413 نيروي کار در سطح کشور از يکماه و بيشتر پرداخت نشده است.

بررسي آمار به تفکيک هر استان نيز حاکي از آن است که بنگاه‌هاي اقتصادي استان تهران با حقوق معوق 17 هزار و 271 کارگر در صدر قرار دارند که اين حجم از حقوق معوق نيروي کار مربوط به 30 بنگاه اقتصادي است.

پس از تهران، بنگاه‌هاي اقتصادي استان مرکزي بيشترين حقوق معوق را در سطح کشور دارند به طوري که حقوق 10 هزار و 271 نيروي کار در 61 بنگاه اقتصادي در اين استان با تعويق در پرداخت مواجه شده است.

علاوه بر اين در استان هرمزگان پرداخت حقوق 8 هزار و 665 کارگر شاغل در 71 بنگاه اقتصادي با تاخير مواجه شده است.

استان خوزستان نيز در زمره استان‌هاي داراي بيشترين کارگر با دستمزدهاي معوق قرار دارد. در اين استان 8 هزار و 175 نيروي کار که فقط در 18 بنگاه اقتصادي فعاليت دارند، با تعويق در پرداخت حقوق مواجه شده اند.

همچنين 8 هزار و 134 نيروي شاغل در 35 بنگاه اقتصادي استان آذربايجان شرقي دستمزد معوق دارند. در استان فارس نيز تعداد 7 هزار و 904 نيروي شاغل در 123 کارگاه و بنگاه اقتصادي حقوق شان معوق شده است.

رئيس سازمان برنامه و بودجه:

پرداخت پاداش بازنشستگان 97 آغاز مي‌شود

رئيس سازمان برنامه و بودجه از آغاز پرداخت پاداش بازنشستگان از جمله فرهنگيان از هفته آينده خبر داد.به گزارش ايرنا ، محمدباقر نوبخت با انتشار پيامي در توئيتر خود نوشت: خرسندم که ان شاءالله از هفته آينده پرداخت پاداش بازنشستگان عزيز سال 97 از جمله فرهنگيان بزرگوار آغاز مي شود.

نوبخت همچنين افزود: اعتبار مورد نياز براي پرداخت پاداش ها حدود 6 هزار و 500 ميليارد تومان است.

درخواست فرودگاه‌هاي آمريکاي شمالي براي همکاري با ايران

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران بااشاره به ارائه خدمات هوانوردي به ايرلاين‌هاي خارجي براي عبور از آسمان ايران، از درخواست فرودگاه‌هاي آمريکاي شمالي براي همکاري با ايران خبرداد.

به گزارش ايرنا، سياوش اميرمکري ، از کاهش 15 درصدي نشست و برخاست هواپيما در سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد.

اميرمکري ادامه داد: در سال 97 بيش از 390 هزار نشست و برخاست در فرودگاه هاي کشور انجام شد که 47 ميليون مسافر را جابجا کردند و کاهش 17 درصدي اعزام و پذيرش مسافر را در سال 97 نسبت به 96 داشته ايم.

وي با بيان اينکه 87 فرودگاه عملياتي در کشور داريم که 53 فرودگاه آن عملياتي است، افزود: 8 فرودگاه غير مالکيتي متعلق به وزارت نفت، مناطق آزاد و نيروهاي مسلح در کشور داريم که ناوبري هوايي آنها متعلق به شرکت فرودگاه ها است.

مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران با انتقاد از فرودگاه سازي گسترده در سال هاي گذشته گفت: از اين رو به دليل محدوديت ناوگان، بخش بزرگي از فرودگاه ها داراي ظرفيت خالي هستند که به دستور وزير راه و شهرسازي، توسعه هوانوردي عمومي با هواپيماهاي سبک و کوچک با عنوان ايرتاکسي را در دست اقدام داريم.

اين مقام ارشد وزارت راه و شهرسازي، از وجود 62 پروژه عمراني توسعه فرودگاه هاي کشور به ارزش 860 ميليارد تومان در 26 فرودگاه کشور خبر داد و دو پروژه مهم عمراني فرودگاهي را تجهيز مرکز کنترل فضاي کشور و نوسازي اتوماسيون فرودگاه مهرآباد به عنوان اولويت هاي فرودگاهي اين شرکت اعلام کرد.

آغاز طرح "عرضه مستقيم گوشت قرمز توسط توليدکنندگان"

رئيس شوراي تامين دام کشور از آغاز طرح عرضه مستقيم گوشت قرمز توسط توليدکنندگان از روز شنبه خبر داد.منصور پوريان در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اينکه در اين طرح توليدکنندگان با تشکيل زنجيره، کشتار و بسته‌بندي گوشت توليدي خود را بر عهده گرفته‌اند، اظهار کرد: اين طرح با موافقت وزارت جهاد کشاورزي و تحت نظارت ستاد تنظيم بازار اجرا خواهد شد.

وي ادامه داد: بر اساس اين طرح دامداران با تشکيل زنجيره، کشتار دام و بسته بندي را انجام مي‌دهند و گوشت قرمز را با حذف دلالان با قيمت مناسب به بازار عرضه مي‌کنند.

پوريان قيمت تعيين شده براي عرضه هر کيلوگرم گوشت گوساله را 70 هزار تومان اعلام کرد.

به گفته وي؛ در مرحله بعد عرضه مستقيم گوشت گوسفندي توسط دامداران اجرا خواهد شد که پيش بيني مي‌شود حداکثر قيمت براي آن 85 تا 90 هزار تومان باشد.

پوريان دليل راه اندازي زنجيره عرضه مستقيم گوشت قرمز با همکاري وزارت جهادکشاورزي را قيمت بالاي اين کالا در بازار با وجود افزايش توليد و انباشت دام عنوان کرد.

وي گفت: در حال حاضر واسطه‌ها و دلالان که در اصطلاح به آن‌ها چوبدار يا ميدان‌دار گفته مي‌شود دام زنده را با قيمت پايين از دامداران خريداري و با قيمت بالا عرضه مي‌کنند.

رئيس شوراي تامين دام کشور تاکيد کرد: واسطه‌ها براي تامين سود خود اجازه کاهش قيمت و واقعي شدن آن را در بازار مصرف نمي‌دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما