شناسهٔ خبر: 34872591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

زاهدی استاندار قزوین تاکید کرد:

مشارکت مردم در حوزه مبارزه با مواد مخدر ضرورتى اجتناب ناپذیر است

استاندار قزوین گفت: حضور و مشارکت مردم ضرورت اجتناب‌ناپذیر حوزه مبارزه با مواد مخدر است، برای نتیجه بخش بودن برنامه های مبارزه با اعتیاد باید از ظرفیت مردم محلات، معتمدان و سمن ها بیشتر استفاده شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ​عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که ظهر دوشنبه در استانداری برگزار شد با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهارداشت: عید قربان به تزکیه نفس و غدیر به آینده جهان اسلام می پردازد و اهمیت آن دو چندان است و همه باید تلاش کنیم تا واقعه غدیر به درستی تبیین شود. ‌
استاندار قزوین تصریح کرد: باید غدیر را استدلال کرده و علت وقوع آن را در جامعه بازگو کنیم تا همگان در جریان این رویداد مهم تاریخی و دینی قرار گیرند.
زاهدی با بیان آسیب های اعتیاد در جامعه و هزینه های سنگینی که به کشور تحمیل می کند گفت: تنوع شناسی در حوزه اعتیاد اهمیت مضاعفی دارد و باید بتوانیم با تغییر روش های تولید و عرضه مواد مخدر ما نیز برنامه های مقابله ای را اجرا کنیم.
استاندار یادآورشد: بررسی های کارشناسی نشان می دهد اعتیاد با نوع شغل افراد ارتباط تنگاتنگ دارد و به درآمد هم مربوط است وقتی یک استان کارگری است احتمال بالا بودن اعتیاد در آن بالا می رود.
زاهدی افزود: برای نتیجه بخش بودن برنامه های مبارزه با مواد مخدر مردم را هر چقدر در محلات دخالت دهیم تا احساس مسئولیت کنند موفق تر هستیم.
وی اظهارداشت: باید مردم را در کارها مشارکت دهیم و بزرگان هر محل را در امور دخالت دهیم و از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.
زاهدی بیان کرد: در خصوص این که برخی دستگاهها موازی کاری می کنند اگر این کارها برنامه های همدیگر را خنثی نکند اشکالی ندارد البته یک ساماندهی و نظم بخشی مهم است و باید از همه ظرفیت ها استفاده شود.
استاندار یادآورشد: در برنامه های مبارزه با مواد مخدر باید با هر مخاطب با زبان خودش صحبت کنیم تاتاثیر گذار باشد.

نظر شما