شناسهٔ خبر: 34867675 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار فارس در مراسم ده هزارمین پیوند عضو در بیمارستان بوعلی سینا

اثرات مثبت اقتصادی، فرهنگی و درمانی مرکز پیوند اعضا ابوعلی سینا غیر قابل انکار است/ دولت با ایجاد بسترهای مناسب با توسعه مرکز پیوند ابوعلی سینا همراهی می‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عنایت الله رحیمی در مراسم انجام ده هزارمین پیوند عضو بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا که همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار شد، عنوان کرد: بی تردید پیروی از سیره و منش امیرالمومنین علی(ع) زمینه ساز احداث و راه اندازی این مرکز درمانی، آموزشی و پژهشی ارزشمند بوده است.
 رحیمی با تاکید بر اینکه عشق و ایمان منجر به تولد کالبدی و فیزیکی این مرکز شده است، ضمن تقدیر از زحمات پروفسور ملک حسینی ، اظهار کرد: برگزاری جشن انجام ده هزارمین پیوند عضو در مرکز بوعلی سینا به دست پزشکان و متخصصان حاذق دیار فارس خود موید آن است که به فرموده رهبر معظم انقلاب فارس همواره در قله است.
استاندار فارس با بیان اینکه بهره مندی از تجربه ارزشمند کسانی که در مسیر راه اندازی و احداث مرکز درمانی، آموزشی و پژوهشی ابوعلی سینا تلاش کرده اند برای آیندگان مثمر ثمر خواهد بود، از متولیان این مرکز به ویژه پروفسور ملک حسینی خواست روند انجام امور در همه زمینه ها را تدوین کرده و به ثبت برسانند.
وی تشکیل تیم برای ساخت بیمارستان، هماهنگی و پیگیری های مستمر، ترغیب کردن خیران و انسان های نوع دوست را از جمله تجربیاتی دانست که باید ثبت و نگاشته شود و در ادامه تاکید کرد: بی تردید اخلاص در عمل و نیت عاشقانه پروفسور ملک حسینی زمینه ساز پیشبرد همه امور به بهترین نحو آن بوده است.
 رحیمی ابراز امیدواری کردخیراندیش گرانقدر علاوه بر اینکه خود به توسعه و ترویج فرهنگ  بسیار غنی کار خیر اقدام می کنند دیگران را نیزبه این امر  ترغیب می کنند.
نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد:  ساخت مرکز پیوند اعضا ابوعلی سینا نه تنها زمینه ساز کاهش دردها و آلام بیماران است، اثرات مثبت اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی در استان، منطقه و کشور به دنبال دارد.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری های دانش بنیان و بر اساس تفکر اثرات مثبت اینچنینی بر جای می گذارند، افزود: هم اکنون فارس و شیراز به عنوان قطب درمانی کشور و همچنین توریسم درمانی مطرح است و بیماران از  کشورهای مختلفی  به شیراز و مرکز درمانی بوعلی سینا مراجعه می کنند و مورد درمان قرار می گیرند  که ضمن دریافت خدمات درمانی سفیران خوبی برای بیان خوبی‌ها و انسان دوستی و مهارت فرزندان این مرز و بوم در نقاط دیگرجهان هستند.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: با توجه به همه این مزیت هایی که این اقدام خیرخواهانه در پی دارد قطعاً دولت نیز  تلاش تلاش می کند  به روند رو به رشد این مجموعه کمک کند هرچند کمک های دولت بیشتر ایجاد بستر مناسب برای این حرکت است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه مقرر است که با توجه به نیات آقای دکتر ملک حسینی یک مجموعه جامع اعم از بیمارستان‌های درمانی، مراکز دانشگاهی و پژوهشی در این مجموعه شکل بگیرد، بر لزوم توسعه فیزیکی و ایجاد محیط پیرامونی مناسب برای آن تاکید کرد.
استاندار فارس با بیان اینکه دسترسی به امکانات موجود در کلانشهر شیراز یکی از اقداماتی است که باید همگام با توسعه مرکز پیوند اعضا ابوعلی سینا انجام شود، عنوان کرد: احداث راه های مواصلاتی شهر صدرا از جمله ورودی اول و دوم صدرا و اتصال این شهر به باجگاه که به زودی افتتاح خواهد شد و همچنین احداث معبری با ویژگی های آزاد راهی از مسیر تنگ قره پیری از جمله اقداماتی است که در راستای تسهیل دسترسی صدرا به کلانشهر شیراز انجام شده است.
وی رفع مشکلات مربوط به فاضلاب در شهر صدرا را از دیگر نیازمندی های بهبود محیط پیرامونی این مجموعه درمانی و همچنین شهر صدرا دانست وافزود: در این زمینه نیز اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته است. رحیمی اظهار کرد: فاضلاب شرق صدرا در حال حاضر از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده، پکیج لوکال تصفیه خانه غرب نیز به بهره برداری رسیده  و تصفیه خانه شماره دو نیز در دستور کار قرار دارد.

نظر شما